Κυβερνητικές αστοχίες και το Σύνταγμα

Κυβερνητικές αστοχίες και το Σύνταγμα

Κύριε διευθυντά

Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρούνται δυστυχώς ορισμένες άστοχες κυβερνητικές αποφάσεις.

Πρώτη, η κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) που επιτρέπει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων στους κοινόχρηστους χώρους. Υπενθυμίζω ότι οι διαφημιστικές πινακίδες που υπήρχαν τις προηγούμενες δεκαετίες είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Είχαμε ακόμη και νεκρούς εξαιτίας των πινακίδων. Το ΣτΕ με απόφασή του το 2007 διέταξε την αφαίρεση όλων των διαφημιστικών πινακίδων από τους οδικούς άξονες και τους δημόσιους χώρους.

Την απόφαση αυτή η πολιτεία χρειάσθηκε τρία ολόκληρα χρόνια για να την υλοποιήσει λόγω των ισχυρών και πολύπλοκων συμφερόντων που αντιδρούσαν (διαφημιζόμενοι, διαφημιστικές εταιρείες, δήμοι).

Τώρα επιστρέφουμε στην παλιά εποχή. Την ΚΥΑ προσυπογράφει η υπουργός Παιδείας, επειδή προφανώς οι νέες γιγαντιαίες διαφημιστικές πινακίδες δεν πρέπει να έχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη όταν πέσουν στο κεφάλι του ανυποψίαστου πολίτη.

Δεύτερη αστοχία, η απόφαση για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ασφαλώς μια καλή λύση για την προστασία του περιβάλλοντος (με την προϋπόθεση ότι θα καταφέρουμε να παραγάγουμε ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ). Γιατί, όμως, πρέπει να επιδοτηθούν;

Οι παλαιότεροι οδηγοί γνωρίζουμε ότι πριν από 20 έως 30 χρόνια υπήρχαν στον κόσμο μερικές δεκάδες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες λόγω του τότε υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού κατασκεύασαν μερικά εξαιρετικά αυτοκίνητα.

Τα αυτοκίνητα αυτά, εάν έχουν συντηρηθεί σωστά, είναι ακόμη και σήμερα απολύτως ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον. Εάν το κράτος έχει πλεόνασμα, ας αντικαταστήσει τον στόλο των προβληματικών λεωφορείων, αντί να επιδοτεί τα ηλεκτρικά Ι.Χ.

Τρίτο πρόβλημα είναι η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ). Καταγγελίες που δημοσιεύθηκαν και στην εφημερίδα μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η ΔΕΗ «κλέβει» τους συνεπείς πελάτες της με δύο τρόπους: α) Καθυστερεί κατά 15΄ την έναρξη της νυκτερινής (οικονομικής) χρέωσης του ρεύματος.

Δηλαδή, αντί για 11 μ.μ.-7 π.μ. δίνει 11.15 μ.μ.-7 π.μ. β) Υπερχρεώνει τις κιλοβατώρες. Περιμέναμε ότι ο αρμόδιος διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας θα διέψευδε τις καταγγελίες.

Δυστυχώς, απόλυτη σιωπή, άρα αποδοχή της ορθότητας των καταγγελιών. Είναι αλήθεια ότι οι αμοιβές του προέδρου και των μελών του Δ.Σ. της ΔΕΗ είναι εξωπραγματικές; Ο αρμόδιος υπουργός Ενέργειας πού βρίσκεται;

Μπορούν να διορθωθούν τα κακώς κείμενα; Το ελληνικό Σύνταγμα είναι σαφές: «Ο πρωθυπουργός διορίζει και παύει τους υπουργούς και ευθύνεται για την ομαλή λειτουργία της κυβέρνησης».

Κωστας Γ. Τζαμουζακης, Πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή