ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Βάση του «10» σε μαθήματα βαρύτητας

Κύριε διευθυντά
Κάθε φορά που έχουμε την έκδοση των αποτελεσμάτων (τις βάσεις) των εισαγωγικών εξετάσεων, ακούμε τις ίδιες κραυγές για τα χάλια της παιδείας και πολλά αρνητικά σχόλια για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το απλούστερο πράγμα, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι να καθιερωθεί η βάση του 10, όπως είναι τώρα για τα ξενόγλωσσα τμήματα. 

Χωρίς τη βάση 10, π.χ., δεν μπαίνεις στην αγγλική, γαλλική κ.λπ. φιλολογία. Το ίδιο να ισχύσει, π.χ., με τη βιολογία για το τμήμα Βιολογίας, τη φυσική για το τμήμα Φυσικής, τα μαθηματικά για το Μαθηματικό κ.ο.κ. 

Οπου δεν υπάρχει ειδικής βαρύτητας μάθημα, ας είναι το μάθημα της ελληνικής γλώσσας, που θα έχει βάση το 10. Επίσης, πρέπει να γίνει σεβαστό από το υπουργείο Παιδείας, αν η κάθε σχολή ή τμήμα προσδιορίσει ποιο μάθημα θα ήθελαν να έχει τη βάση του 10. 

Οι αρμόδιοι, που βάζουν τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ας φροντίσουν να βάζουν μεν δύσκολα θέματα για να ξεχωρίσουν οι άριστοι, αλλά και βατά για τους υπόλοιπους, ώστε να μην αναγκάζονται οι βαθμολογητές των Πανελλαδικών να μηδενίζουν ή να αξιολογούν υποψηφίους με βαθμό 3-7, ενώ έχουν απολυτήριο με βαθμό 12 έως 15, ίσως και μεγαλύτερο. Ας μην απαξιώνουμε συνεχώς την αξιολόγηση που γίνεται στα λύκεια.