ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Οι «τοπικές ιστορίες» να γίνουν μάθημα

Κύριε διευθυντά
Σας αποστέλλω ένα αντίτυπο του βιβλίου μου, που εξέδωσα για τη γενέτειρά μου, την περίπυστο κωμόπολη της Αλιστράτης Σερρών, με τίτλο «Η Αλιστράτη στο διάβα των αιώνων», το οποίο αναφέρεται στη διαχρονική ιστορία της.

Δεν είμαι φυσικά ούτε ιστορικός ούτε συγγραφέας, αλλά ένας συνταξιούχος δημόσιος υπάλληλος, επίτιμος διευθυντής της οικονομικής επιθεωρήσεως του υπουργείου Οικονομικών, προερχόμενος από τον τελωνειακό κλάδο, γι’ αυτό και όλες οι μελέτες – εργασίες μου αναφέρονται στο τελωνειακό αντικείμενο.

Απλώς, ασχολήθηκα με την καταγραφή της ιστορίας της πατρίδος μου από συναισθηματικούς, κυρίως, λόγους, νιώθοντας την ηθική υποχρέωση να προσφέρω και εγώ κάτι για τον τόπο που με γέννησε, καθώς επίσης και από αρίφνητη αγάπη προς την πατρώα γη.

Το θεώρησα δε αυτό ως ηθική υποχρέωση, διότι τα αρχεία της τότε κοινότητος έχουν καεί από τους Βουλγάρους και στις τρεις βουλγαρικές κατοχές. 

Συνεπώς, δεν υπάρχουν τα πρωτογενή ιστορικά στοιχεία της κωμοπόλεως και φυσικά οι νέοι μας δεν γνωρίζουν σε βάθος την τοπική ιστορία και την ιστορική εξέλιξή της.

Προτείνω, λοιπόν, πρόσωπα αξιόλογα για συνεργασία με την «Κ», με τα δικά μου φυσικά υποκειμενικά κριτήρια, τους εξής:

α. Τον καθηγητή ιστορίας του ΑΠΘ Βασίλειο Κ. Γούναρη.
β. Τον καθηγητή ιστορίας του ΑΠΘ Κωνσταντίνο Απ. Βακαλόπουλο.
γ. Τον καθηγητή αρχαιολογίας του ΑΠΘ Ιωάννη Ξυδόπουλο.
δ. Τον πρόεδρο της Ενώσεως Βορείων Ελλήνων, συμπατριώτη μου Κωνσταντίνο Β. Χιώλο, επίτιμο δικηγόρο, δρ Νομικής.

Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να παρακαλέσω την εφημερίδα σας, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και του εφικτού, να επισημανθούν στα ιστορικά σας αφιερώματα:

α. Η ηθική υποχρέωση των τοπικών αρχόντων στην καταγραφή των τοπικών ιστοριών τους από πρωτογενείς πηγές, προκειμένου τα Ελληνόπουλα να μάθουν και να ενστερνιστούν τα ιστορικά στοιχεία των χωριών τους, τα οποία παντελώς αγνοούν, αφού η σημερινή διδασκόμενη ιστορία διδάσκεται με στρεβλώσεις.

Επιπλέον, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η εθνική ιστορία είναι σύνθεση των επιμέρους τοπικών ιστοριών, και να μην εμποδίζουμε με τα δικά μας κλειστά μάτια να μπει το φως της ιστορίας στη γνώση των νέων γενεών.

β. Η διεύρυνση των ωρών διδασκαλίας της τοπικής ιστορίας στα δημοτικά – γυμνάσια και λύκεια, και όλα αυτά ιδιαιτέρως σήμερα που η πατρίδα μας διέρχεται κρίση εθνικότητος από οθνείους εχθρούς, με άμεσο κίνδυνο τον αφανισμό του Ελληνισμού, διότι όπως είπε ο Ευριπίδης: «Ολβιος όστις της ιστορίας έσχε μάθησιν».