Ο σύγχρονος μαθητής και οι αξίες του σχολείου

Ο σύγχρονος μαθητής και οι αξίες του σχολείου

Κύριε διευθυντά
Τα παιδιά μας είναι το μέλλον μας, το μέλλον του τόπου μας.

Στη δύσκολη εποχή μας αναζητούμε με αγωνία και ευθύνη:

• Τους καλύτερους όρους για τη σωστή προσαρμογή τους στο σύγχρονο περιβάλλον.

• Τα θεμέλια της ψυχής τους, την ηθική και την πνευματική τους «αρματωσιά».

Και επειδή αυτό κρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην τρυφερή ηλικία, αρχίζουμε το σμίλευμα της ψυχής από τα πρώτα τους βήματα, στηριζόμενοι σε βασικές αρχές και κατευθύνσεις που θα τους επιτρέψουν να απαντήσουν δημιουργικά στις απαιτήσεις, στα προβλήματα, στις αντιφάσεις και στις συγχύσεις των δύσκολων καιρών μας.

Το «Αγωγής Εγκόλπιον» σηματοδοτεί τον προσανατολισμό μας σ’ αυτή την καθοριστική πτυχή της συνολικής παιδευτικής διαδικασίας. Δεν στοχεύουμε στο «καλούπωμα» της παιδικής ψυχής μέσα από τυπικούς κανόνες και εντολές, αυταρχικές υποδείξεις και απαγορεύσεις. Σμιλεύουμε ψυχές ελεύθερων ανθρώπων, ξέροντας πως η αληθινή ελευθερία έχει μέσα της αρμονία, ρυθμό και τάξη, πως η αληθινή ελευθερία και η συνειδητή πειθαρχία δεν αλληλοαναιρούνται, αλλά συνυπάρχουν αλληλοπροσδιοριζόμενες.

Αρνούμενοι την ασυδοσία και τη σύγχυση, τον αυταρχισμό και την περιχαράκωση, επιλέγουμε τον δρόμο της ελευθερίας και οδηγούμε αυτές τις πρώτες γενιές της «παγκοσμιοποίησης» στην κατάκτηση της ταυτότητάς τους και της προσωπικότητάς τους.

Το επίπεδο αλλά και η ποιότητα της οργάνωσης και της πειθαρχίας ενός σχολείου διασφαλίζει και διακονεί και την ποιότητα της ζωής των εκπαιδευτικών που καθημερινά ιερουργούν στον ιερό χώρο που λέγεται σχολείο και βελτιώνει στον μέγιστο βαθμό την αποτελεσματικότητά τους.
Ο χώρος της εργασίας των εκπαιδευτικών, το σχολείο, είναι το δεύτερο σπίτι τους. 

Αλήθεια, μπορείς να ζήσεις σε ένα ανοικοκύρευτο σπίτι; 

Μπορείς να ξεκουραστείς, να στοχαστείς, να οραματιστείς και να σχεδιάσεις ενέργειες που θα βελτιώνουν τη ζωή σου; 

Για να απαντήσουμε στο βαθυστόχαστο αυτό ερώτημα, ας αφουγκραστούμε πώς ένα παιδί προσδιορίζει και εξωτερικεύει τα πιστεύω του για τον χώρο του σχολείου: «Στους χώρους του σχολείου ζω πολλές ώρες. Μαθαίνω, σκέφτομαι, παίζω, χαίρομαι. Δημιουργώ φιλίες και χτίζω συνεργασίες. Είμαι πολύ σημαντικός για το σχολείο μου και το σχολείο μου είναι πολύ σημαντικό για μένα. Με τη βοήθεια της οικογένειάς μου και του σχολείου μου διαμορφώνω ένα σύνολο κανόνων, τις ηθικές αρχές μου και αξίες, με τη βοήθεια των οποίων θα πορευτώ στη ζωή μου. Αγαπώ την πατρίδα μου και τιμώ και σέβομαι τα σύμβολά της. Ακόμη σέβομαι άλλες χώρες και τους λαούς τους.

Πιστεύω ότι η ελευθερία είναι το ύψιστο αγαθό για τον άνθρωπο. Γι’ αυτό προσπαθώ πάντα να ζω ελεύθερος και να σέβομαι την ελευθερία των άλλων. Ξέρω πως όταν κάποιος σέβεται την ελευθερία του άλλου, πειθαρχεί στους κανόνες – νόμους που η ανθρώπινη ομάδα (οικογένεια – σχολείο – πολιτεία) έχει ορίσει. Ελευθερία χωρίς πειθαρχία δεν υπάρχει.

Με τη βοήθεια της οικογένειάς μου και του σχολείου μου θέτω υψηλούς στόχους που είναι πάντα συμβατοί με τη δημιουργικότητά μου και την ευαισθησία μου. Τα εργαλεία μου για την επίτευξη των υψηλών στόχων είναι: ευγένεια, εργατικότητα, συνέπεια και συνεργασία. Ετσι, νιώθω πάντα ευτυχισμένος με τον εαυτό μου και η οικογένειά μου και το σχολείο μου με μένα».

Χτίζοντας έναν πύργο με αρχές και αξίες που θα ενστερνιστούν οι μαθητές μας, το σχολείο μας θα γίνει ένας μικρός παράδεισος. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς θα αποκτήσουν ένα ιερό εγκόλπιο, που θα δίνει ζωή σε όλους και θα κάνει το τρίπτυχο αυτό χαρούμενο και δημιουργικό. Η χαρά είναι το όπλο της δημιουργίας και η δημιουργία είναι η χαρά της ζωής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή