Βίος και περιπέτειες του Αιμίλιου Βεάκη

Βίος και περιπέτειες του Αιμίλιου Βεάκη

Κύριε διευθυντά
Παίρνοντας αφορμή από το ένθετο της «Καθημερινής» (Κυριακή 28-2-2021) αφιερωμένο στον Αιμίλιο Βεάκη, καταχωρίζω στη συνέχεια το πιο κάτω κείμενο – παράγραφο, προερχόμενο από τις ανέκδοτες καταγραφές μου για τη δεκαετία 1940-1950, που έχει τίτλο: «Από τον Μεταξά στη Βάρκιζα» και αφορά μία από τις κατοχικές περιπέτειες του μεγάλου μας ηθοποιού Αιμίλιου Βεάκη…

«Μετά την αποτυχία των ΕΛΑΣιτών στα Δεκεμβριανά και την αποχώρησή τους από την Αθήνα, τα βασικά στελέχη του ΚΚΕ έφτασαν και εγκαταστάθηκαν στα Τρίκαλα. Τους οπισθοχωρούντας ΕΛΑΣίτες ακολούθησε μεγάλο πλήθος λαού της Αθήνας και του Πειραιά. Το αποτελούσαν άνθρωποι κάθε τάξεως. Εμποροι, εργάτες, δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι, ηθοποιοί, γιατροί, δικηγόροι και πάσης μορφής επιστήμονες και επαγγελματίες. Ηταν άνθρωποι που είχαν κάποια ανάμειξη με τους υποχωρούντες και από τον φόβο μήπως υποστούν αντίποινα, άφησαν τα σπίτια τους και τις δουλειές τους και γέμισαν τη Στερεά Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τη Θεσσαλία, τη Φωκίδα και μέρος της Δυτικής Ελλάδας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του μεγάλου ηθοποιού Αιμίλιου Βεάκη που συνοδευόμενος από τη γυναίκα του, την κόρη του Μαίρη, τον Πατρίκιο με τη γυναίκα του, τη Σάσα Ιατρίδου, τον Μίμη Φωτόπουλο, τον χορογράφο Γερμάνη και το σύνολο σχεδόν του θιάσου του, έφτασε στη Ναύπακτο, ακολουθώντας ένα απίθανο δρομολόγιο. Μαζί με άλλους πολλούς έφυγαν δυτικά και μετά την Ελευσίνα ανηφόρισαν και περνώντας τα Δερβενοχώρια, έφτασαν στον Κορινθιακό κόλπο, όπου τους παρέλαβαν πλοιάρια του ΕΛΑΝ και τους μετέφεραν στο Γαλαξίδι. Εκεί, περισσότεροι από χίλιοι πρόσφυγες και ΕΛΑΣίτες δημιούργησαν το αδιαχώρητο. Κάποιοι, μεταξύ των οποίων και η παρέα του Βεάκη, προχώρησαν δυτικά και έφτασαν στη Ναύπακτο, από την οποία αποχώρησαν μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας.

Στη Ναύπακτο ο θίασος του Βεάκη είχε την ευκαιρία να δώσει και κάποιες θεατρικές παραστάσεις που εντυπωσίασαν τον λαό της πόλης, το σύνολο σχεδόν της οποίας για πρώτη φορά παρακολουθούσε θίασο περιωπής. Και μπορεί οι περισσότερες παραστάσεις να είχαν περιεχόμενο κομματικό, όμως η μεγάλη απόδοση των πρωταγωνιστών που εντυπωσίαζαν με την ηθοποιία τους, έκλεβε –όπως λέμε– την παράσταση, προκαλώντας πρωτοφανή χειροκροτήματα…».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή