Κύριε διευθυντά
Στο πλαίσιο μιας σοβαρής προσπάθειας εισαγωγής της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, σε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα όπου απουσιάζει παντελώς κουλτούρα αξιολόγησης (όπως άλλωστε γενικώς στο Δημόσιο), είναι λογικό να ξεκινήσει ο θεσμός ταπεινά με την έμμεση αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εφαρμόζοντας ένα σχέδιο «εσωτερικής αξιολόγησης» του σχολείου. Μια αξιολόγηση με βάση τις ενότητες διοίκηση-οργάνωση, εγκαταστάσεις, ασφάλεια, παιδαγωγικό κλίμα, διδακτική αποτελεσματικότητα και κοινωνική προσφορά, με μοναδικό στόχο την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για τη βελτίωση του σχολείου! Ετσι, θα αποφύγουμε οξύμωρα αποτελέσματα όπου «άριστοι» εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε αποτυχημένα σχολεία. Μια τέτοια αξιολόγηση προφανώς θα αναδείξει ανάμεσα σε άλλα και ενδεχόμενα ελλείμματα που χρεώνονται στο υπουργείο Παιδείας και στις περιφερειακές του διευθύνσεις, καθώς και στον οικείο δήμο.
Και φυσικά, παράλληλα, να ξεκινήσει μια εθνική προσπάθεια επιμόρφωσης των στελεχών της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των Σχολικών Συμβούλων στην εφαρμογή των βασικών αρχών εκπαιδευτικής αξιολόγησης, καθώς και μια επιμόρφωση των διευθυντών σχολείων που να αποσκοπεί να τους κάνει πιο αποτελεσματικούς ηγέτες του σχολείου τους. Ετσι, η μετάβαση σε ένα περιεκτικό σύστημα εκπαιδευτικής αξιολόγησης, όπως αυτό που έχει σχεδιάσει το ΙΕΠ, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει ατομικά και τους εκπαιδευτικούς, θα έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας και κοινωνικής αξιοπιστίας.