ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Αξιολόγηση λυκείων και Πανελλαδικές

Kύριε διευθυντά 
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Στέφανο Μάνο για μία πρώτη και αδιάβλητη αξιολόγηση των περίπου 1.350 λυκείων της χώρας, αξιοποιώντας τα επίσης αδιάβλητα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων («Κ», 24.10.2021). Το μόνο που χρειάζεται είναι να προστεθούν τα αποτελέσματα για κάθε λύκειο της χώρας, και να διαιρεθούν με τον αριθμό των παιδιών του λυκείου που συμμετείχαν.

Σύμφωνα με τον κ. Μάνο, αυτή η αρχική επεξεργασία δεν θα μας δώσει μόνο την κατάταξη των λυκείων της χώρας από το καλύτερο έως το χειρότερο. Είναι πολύ πιθανό επίσης να αποκαλυφθεί ότι τα ιδιωτικά σχολεία δεν υπερτερούν πάντα των δημοσίων, και ότι σχολεία στην περιφέρεια είναι «ανεξήγητα» άριστα. Σε παρόμοιο συμπέρασμα κατέληξε και μία παρέμβασή μου («Κ», 17.7.2021) η οποία στηρίχθηκε στις 600 κορυφαίες επιδόσεις των Πανελλαδικών του 2020. Διαπιστώθηκε ότι αν και το δίδυμο Αθήνας – Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει πάνω από το 63% του πληθυσμού της χώρας (με περισσότερα και διασημότερα σχολεία), συνδέεται μόνο με το 42% των 600 αριστούχων στις εν λόγω εξετάσεις. Αντίθετα, το 37% του πληθυσμού της λοιπής χώρας ήταν αποτελεσματικότερο συνεισφέροντας το 58% των 600 αριστούχων! 

Με δεδομένο λοιπόν το στρατηγικό βάρος τέτοιων πληροφοριών, την ευκολία αλλά και το μηδενικό κόστος για την απόκτησή τους, απορώ γιατί το αρμόδιο υπουργείο αδυνατεί να κάνει το αυτονόητο εδώ και 40 χρόνια.