«Εδώ Γεωργιάδης, αυτού ποιος είναι;»

«Εδώ Γεωργιάδης, αυτού ποιος είναι;»

Κύριε διευθυντά
Σήμερα θεωρούμε το τηλέφωνο απλή υπόθεση και απαραίτητο συμπλήρωμα της καθημερινότητάς μας. Με το πάτημα ενός πλήκτρου ή με το «χάιδεμα» μιας λείας επιφάνειας, μπορούμε, εκτός όλων των άλλων, να επικοινωνήσουμε ευκολότατα και ταχύτατα με οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη μας (και μέσω δορυφόρου), να μιλήσουμε ηχητικά και/ή οπτικά με συγγενείς, φίλους, συνεργάτες κ.ά., να στείλουμε χρήματα, να λάβουμε ιατρικές συνταγές, να υπογράψουμε συμβόλαια κ.λπ.

Ομως, πριν από μερικά χρόνια τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά και εύκολα. Ετσι τουλάχιστον φαίνεται από τον «Επίσημο Κατάλογο Συνδρομητών Τηλεφώνου Επαρχιών» του 1936 (σημαντικό πλέον συλλεκτικό κομμάτι), που είχε εκδώσει η «Ελληνική Ανώνυμος Τηλεφωνική Εταιρεία», πρόδρομος του σημερινού ΟΤΕ, που, εκτός από τους αριθμούς τηλεφώνου των συνδρομητών της, έδινε και αναλυτικές οδηγίες χρήσης της τηλεφωνικής συσκευής, για να είναι επιτυχημένη η κλήση, ώστε να μη χάνονται χρόνος και χρήματα. Ιδού το… ιστορικό εκείνο κείμενο αυτολεξεί:

«Λαμβάνετε το ακουστικόν και αναμένετε να ακούσητε το Σήμα Κέντρου (εις βραχύς και εις μακρός ήχος επαναλαμβανόμενοι ανά δύο λεπτά). Εάν δεν το ακούσητε, επαναφέρετε το ακουστικόν εις την θέσιν του και ανυψώνετε αυτό μετ’ ολίγον. Εκλέγετε τον αριθμόν στρέφοντας τον δίσκον μόνον διά του ενός δακτύλου μέχρι του αναστολέως, έπειτα αφήνετε αυτόν ελεύθερον να επιστρέψη εις την κανονικήν του θέσιν, χωρίς ούτε να επισπεύδητε ούτε να επιβραδύνητε την κίνησίν του. Μετά την εκλογήν του αριθμού, εάν ακούσητε ήχον υψηλόν βραχύν επαναλαμβανόμενον ανά 5 δευτερόλεπτα (Σήμα Ελεύθερου) σημαίνει ότι η σύνδεσις επετεύχθη. Αναμείνατε επομένως να σας απαντήσουν. Εάν όμως ακούσητε βομβισμόν συνεχή και βαθύν (Σήμα Κατειλημμένου), σημαίνει ότι ο καλούμενος ομιλεί, οπότε οφείλετε απαραιτήτως να επαναφέρητε το ακουστικόν εις την θέσιν του και καλείτε πάλιν μετ’ ολίγον. Αλλως, ματαίως θα αναμένητε να συνδεθήτε. Οταν σας καλούν, αντί πάσης άλλης απαντήσεως, λέγετε μόνον το όνομά σας ή τον αριθμόν του τηλεφώνου σας. Εάν απαντάτε με λέξεις “εμπρός”, “λέγετε” κ.λπ. προκαλείτε απώλειαν χρόνου και χρημάτων».

Και αμέσως παρακάτω:
«Πώς δεν πρέπει να γίνεται η τηλεφωνική συνδιάλεξις:
– Εμπρός.
– Εμπρός;
– Ποιος είναι αυτού;
– Εκεί ποιος είναι;
– Είναι αυτού ο κ. Γεωργιάδης;
– Μάλιστα.
– Ο κ. Γεωργιάδης ο ίδιος;
– Μάλιστα, εδώ Γεωργιάδης. Αυτού ποιος είναι;
– Εδώ Παπαδόπουλος.
– Ποιος Παπαδόπουλος; Ο Ιωάννης Παπαδόπουλος;
– Μάλιστα ο Ιωάννης. Είσθε εσείς, κ. Γεωργιάδη;
– Μάλιστα, καλήν ημέραν, κ. Παπαδόπουλε.
– Καλήν ημέραν, κ. Γεωργιάδη».
Και τέλος:
«Οταν καλήσθε, λέγετε αμέσως μόνον το όνομά σας, ή αν δεν θέλετε, τον αριθμόν του τηλεφώνου σας».
Οδηγίες και συμβουλές, που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν ακόμα και σήμερα μερικοί…

Με εκτίμηση και πολλές ευχές για μια καλή χρονιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή