Ανήκουν μόνον στον Παρθενώνα

Ανήκουν μόνον στον Παρθενώνα

Κύριε διευθυντά
Με αφορμή το τόσο εύστοχο, όπως πάντα, άρθρο του Τ. Θεοδωρόπουλου (φ. Κυριακής, 8/1) επιτρέψτε μου να προσθέσω τις ακόλουθες σκέψεις μου αναφορικά με την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, που οι λαοί κληροδότησαν στην ανθρωπότητα, με προεξάρχοντες τους αρχαίους Ελληνες:
– Εκείνο που μ’ ενοχλεί είναι ένα γενικό αίσθημα «ιδιοκτησίας» που κυριαρχεί σε όλους τους λαούς, σχετικά με τα καλλιτεχνικά, φιλοσοφικά, επιστημονικά, κ.λπ. έργα τους, που δημιούργησαν πριν από χιλιάδες χρόνια οι πρόγονοί τους για την παγκόσμια εκπαίδευση, ευωχία, ανάταση ψυχής, επιστημονικής και πνευματικής εξέλιξης.

Απλά νιώθουν «ιδιοκτήτες» γιατί έτυχε να γεννηθούν στον ίδιο τόπο, που μεγαλούργησαν οι πρόγονοί τους. Αρα, οι σύγχρονοι κληρονόμοι σκέφτονται και ενεργούν όπως όλοι οι κληρονόμοι, σκέφτονται και ενεργούν όπως όλοι οι κληρονόμοι που δεν έκαναν τίποτε για τη δημιουργία της, τυχόν, περιουσίας που έφτιαξαν οι γονείς τους, αλλά πιστεύουν ακράδαντα ότι είναι δική τους και την καρπώνονται πλήρως.

– Δηλαδή, λαοί του κόσμου: Θέλετε να απολαύσετε την Αφροδίτη;

Ελάτε στη Μήλο να τη δείτε, και έτσι να τα «κονομήσουν» και οι ξενοδόχοι, ταβερνιάρηδες, μαγαζάτορες κ.λπ. Επίσης, στα απανταχού πανεπιστήμια: Θέλετε να διδάσκετε Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη; Θέλουμε 3 ευρώ ανά φοιτητή για να πάρει το πτυχίο του… Θέλετε να χρησιμοποιείτε τη λέξη άτομο, που δημιούργησε ο Δημόκριτος όταν έφτασε στο κύτταρο και δεν μπορούσε πλέον να το «τέμνει» (έπρεπε να φτάσουμε πάνω από 2.000 χρόνια μετά ώστε ο Αϊνστάιν να το «τέμνει»). Θέλετε να λέτε ότι έχετε Δημοκρατία; «Τόσα» τον χρόνο για πνευματικά και κληρονομικά δικαιώματα στο ελληνικό κράτος. Θέλετε να απολαύσετε τη Μόνα Λίζα; Ελάτε στη Φλωρεντία που τη δημιούργησε ο Ντα Βίντσι κ.λπ. κ.λπ.
Με δυο λόγια: Πιστεύω ότι τα αιώνια ανθρώπινα πολιτιστικά, κυρίως, δημιουργήματα ανήκουν στην ανθρωπότητα για πάντα, όπου και να βρίσκονται, με μόνο κριτήριο: Εκεί που θα μπορούν να τα απολαμβάνουν οι περισσότεροι συνάνθρωποί μας!*

* Εκτός αν αποκόπτονται από το φυσικό περιβάλλον τους που δημιούργησε ο καλλιτέχνης. Δηλαδή. Τα αγάλματα της μετόπης του Παρθενώνα έγιναν για να βρίσκονται στον Παρθενώνα και όχι στο Βρετανικό Μουσείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή