Φοιτητές με γραπτά που «βγάζουν μάτια»

Φοιτητές με γραπτά που «βγάζουν μάτια»

Κύριε διευθυντά
Διάβασα στην «Καθημερινή» της 21/1/2023 και την τελευταία τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη –και αυτή– επιστολή του «Ελληνοδιδασκάλου» όλων μας κ. Αναστ. Αγγ. Στέφου με τίτλο «Η ανορθογραφία και οι ρίζες της» καθώς και «το εκτενές δημοσίευμα (8/1/2023) του διακεκριμένου συνεργάτη σας και ειδικού στα εκπαιδευτικά θέματα Αποστόλου Λακασά “Ζητείτε(αι) ορθογραφία στο Πανεπιστήμιο”», που αναφέρει ο κ. Στέφος. Στο τελευταίο περιλαμβάνονται συγκεκριμένες παρατηρήσεις πανεπιστημιακών διδασκάλων για τις γλωσσικές αδυναμίες των φοιτητών τους.

Οι αναλύσεις, απόψεις και προτάσεις των ειδικών αυτών για βελτίωση της παρεχομένης από δημοσίους υπαλλήλους, δαπάναις των φορολογουμένων, παιδείας όλων των βαθμίδων, θα πρέπει, βεβαίως, να μελετηθούν αρμοδίως για τυχόν περαιτέρω.

Ξεκινώντας από την ανωτάτη εκπαίδευση και τις διαπιστώσεις από τους διδάσκοντες κραυγαλέων ελλείψεων των φοιτητών στη χρήση της ελληνικής γλώσσας διερωτάται κανείς πώς οι «ελλειμματίες» έγιναν φοιτηταί. Πώς –και γιατί– τα πανεπιστήμια τους έκαναν δεκτούς. Σε τι είδους εισαγωγικές εξετάσεις πέτυχαν; Τα πανεπιστήμια έχουν «πλήρη αυτοδιοίκηση» (άρθρο 16 παρ. 5 Συντάγματος) και οι καθηγητές τους απολαμβάνουν αυξημένης δημοσιοϋπαλληλικής προστασίας (άρθρο 16. παρ. 6 Σ.), συνεπώς, αν θέλουν, μπορούν να πάρουν τις κατάλληλες αποφάσεις. Θαρσείν χρη, και όχι ατέρμονες συζητήσεις για αλλαγές ύλης και προγραμμάτων. 

Επίσης προηγείται των φιλοσοφικών –συνήθως προσχηματικών– συζητήσεων ο έλεγχος της εφαρμογής των εκάστοτε ισχυόντων. Πώς βαθμολογήθηκαν και προήχθησαν στο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο οι δράσται των εντυπωσιακών παραδειγμάτων αγραμματοσύνης: εδιδάχθηκαν –και πώς– την προβλεπόμενη ύλη: Διότι προφανώς η όποια διδασκαλία δεν κατέληξε σε μάθηση. Πώς γίνεται μαθηταί να αριστεύουν στο απολυτήριο του Λυκείου και να συγκεντρώνουν μονοψήφια συνολική βαθμολογία στις εισαγωγικές: Τα παραδείγματα είναι υπαρκτά και στις λύσεις πρέπει να προβλεφθεί κάποιος έλεγχος για τις μεγάλες διαφορές στη βαθμολογία μεταξύ «δευτεροβάθμιων» και «τριτοβάθμιων» εξεταστών. Με κυρώσεις για τους γενναιόδωρους, που στην πραγματικότητα δεν βοηθούν αλλά βλάπτουν τους ευεργετουμένους παραπλανώντας τους για ικανότητες που δεν έχουν.

Η απαράδεκτη τακτική της εισαγωγής φοιτητών με βαθμολογία κάτω της βάσεως είναι γενικότερα βλαπτική γιατί παράγει άχρηστους για την κοινωνία «επιστήμονες» αντί ικανών σε άλλους τομείς παραγωγικών μελών. Εξάλλου είναι, νομίζω, ιλαροτραγική η πρόβλεψη για περισσότερες ώρες διδασκαλίας της αγγλικής, έναντι της ελληνικής γλώσσης. Ισως αυτό δεν θα έπρεπε να μας κάνει εντύπωση, αφού στην Οικονομική «Καθημερινή» της Κυριακής 22/1/2023 δημοσιεύθηκε προκήρυξη διαγωνισμού της Τραπέζης της Ελλάδος με το αντικείμενο του διαγωνισμού ΜΟΝΟ στην αγγλική γλώσσα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή