Οι καταστροφές και περί θεοδικίας

Οι καταστροφές και περί θεοδικίας

Κύριε διευθυντά
Στην «Καθημερινή» της 18/2/2023 δημοσιεύθηκε επιστολή του ευρυμαθέστατου αναγνώστη και τακτικού επιστολογράφου της δρος Κ. Βίτκου με τίτλο «Ο Εγκέλαδος, ο ενοσίχθων Ποσειδών, περί θεομηνίας, θεοπληξίας, θεοδικίας και διλήμματα θνητών».

Ο επιστολογράφος αναφέρεται στο ερώτημα «αν στην απέραντη αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο χωράει η θεομηνία και η θεοπληξία».

Σύμφωνα με το Σύμβολο της Πίστεως «Πιστεύουμε σε ένα Θεό, Πατέρα, Παντοκράτορα…». Ο Πατέρας αυτός αγαπά, φροντίζει… και διδάσκει τα παιδιά του.

Στη λειτουργία αυτή περιλαμβάνεται η δίκαιη μεταχείριση των παιδιών με θετική ανταμοιβή για τις καλές τους πράξεις και δυσμενείς συνέπειες για τις κακές. Αυτή είναι η θεοδικία του Λάιμπνιτς, που αναφέρει ο κ. Βίτκος. 

Πρώτη τέτοια «συλλογική τιμωρία» για τους ανθρώπους θεωρείται η έξωση των πρωτοπλάστων από τον Παράδεισο και άλλη ο κατακλυσμός του Νώε.

Στο πλαίσιο αυτής της δικαιοσύνης (ανταμοιβής – απαξίας) εντάσσεται ο παγκόσμιος φυσικός (από Θεού) νόμος αιτίας και αιτιατού (αποτελέσματος), του αντιπεπονθότoς (ανταποδόσεως) των αρχαίων Eλλήνων, του κάρμα (ατομικού και ομαδικού). Ο νόμος αυτός αφορά τους πάντες, όπως το έχει διατυπώσει ο Πλούταρχος «Νόμος ο πάντων βασιλεύς, θνητών τε και αθανάτων».

Νομίζω ότι αυτή η θεοδικία απαντά στο ερώτημα, αν χωράνε οι σεισμοί στον κόσμο του πανάγαθου Πατέρα «ποιητή ορατών τε και αοράτων».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή