Η «βεντάλια» των ευθυνών

Κύριε διευθυντά
«Το τραγικό δυστύχημα αποκάλυψε μία από τις χειρότερες πλευρές του ελληνικού δημόσιου τομέα, του ΟΣΕ, ο οποίος λειτουργεί με διαδικασίες περασμένων δεκαετιών», έγραψε ο Κώστας Στούπας. 

Το δυστύχημα προκλήθηκε επειδή ο σταθμάρχης ξέχασε να επαναφέρει το κλειδί. Είναι αυτό πιθανό «ανθρώπινο λάθος» ή πιθανό να συμβεί από άλλη αιτία;

1. Εάν είναι, θα έπρεπε η διαδικασία να προέβλεπε κάτι, π.χ. να υπάρχει δεύτερος σταθμάρχης (όπως πιλότος στα αεροπλάνα) ή να ηχεί «ξυπνητήρι» έπειτα από Χ λεπτά ή άλλο που θα διόρθωνε το λάθος εγκαίρως.

2. Εάν δεν είναι «πιθανό» όπως π.χ. δεν είναι πιθανό και δεν αναφέρεται στις οδηγίες χρήσης, δηλαδή στη διαδικασία πλύσης, ότι δεν πλένουμε τη γάτα στο πλυντήριο, τότε φταίει 100% ο σταθμάρχης.

3. Εάν ο σταθμάρχης δεν ήταν «κατάλληλος» για οποιονδήποτε λόγο, την ευθύνη μοιράζεται αυτός που τον επέλεξε ή που σχεδίασε τη δια-
δικασία επιλογής και ο σταθμάρχης, ανάλογα με τον βαθμό που το συγκεκριμένο λάθος οφείλεται στην για όποιον λόγο ακαταλληλότητά του ή στην αμέλειά του.

Οι κυβερνήσεις ευθύνονται όντως, γιατί είχαμε, για όσα χρόνια είχαμε, στην κατάσταση που ήταν, την Ολυμπιακή Αεροπορία, τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, κ.λπ. Αλλά εμείς επιλέγουμε τις κυβερνήσεις.

Το λάθος όμως είναι 100% ευθύνη των ανθρώπων που σχεδιάζουν και εφαρμόζουν τις σχετικές διαδικασίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή