Η επιλογή μαθητών σε Πρότυπα, Πειραματικά

Η επιλογή μαθητών σε Πρότυπα, Πειραματικά

Κύριε διευθυντά
Στον απόηχο της απίστευτης ταλαιπωρίας (ψυχικής – συναισθηματικής και κυρίως οικονομικής) μαθητών και γονέων, σχετικά με την προετοιμασία, συμμετοχή και επιτυχία στις εξετάσεις των Προτύπων Γυμνασίων της χώρας, παρατηρώ τα κάτωθι:

1. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ίσως το μοναδικό στον κόσμο, το οποίο απαιτεί εξετάσεις για την εισαγωγή μαθητών από δημόσια σχολεία (∆ημοτικά) σε δημόσια επίσης σχολεία (Πρότυπα Γυμνάσια) και μάλιστα σε άγνωστη ύλη, στερώντας έτσι τη δυνατότητα άσκησης του δικαιώματος συμμετοχής σε αυτές μαθητών, αδυνατούντων να διαθέσουν τα αντίστοιχα ποσά για φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα διδασκαλίας της απαιτούμενης εξεταστέας ύλης, κατά παράβαση προφανώς της συνταγματικής αρχής, της δημοσίας δωρεάν παιδείας (αρθ. 16 παρ. 4 του Συντάγματος) και της αρχής της ισότητας (αρθ. 4 παρ. 2 του Συντάγματος).

2. Αναρωτιέται λοιπόν κανείς, πώς είναι δυνατόν να μην έχουν ενεργοποιηθεί μέχρι σήμερα κάποιοι γονείς (ασκούντες τη γονική μέριμνα των ανηλίκων τέκνων τους) με σθένος και δίκαιη αντίδραση και διαμαρτυρία, ή κάποιος νομικός με ηχηρή νομική και πολιτική άποψη (π.χ. του επιπέδου της κ. Κωνσταντοπούλου), για να προσβάλουν τον σχετικό διαγωνισμό με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα, λόγω της αντισυνταγματικότητας των διεπουσών τη διεξαγωγή αυτού διατάξεων και αντίθεσης ενδεχομένως αυτών και προς το ισχύον Ενωσιακό ∆ίκαιο.

3. Οσον αφορά τα Πειραματικά Σχολεία, η επιλογή εκεί γίνεται με άλλο σοφό τρόπο, δηλαδή διά κληρώσεως, παρέχοντας έτσι ο νομοθέτης στον παράγοντα τύχη τον καθοριστικό ρόλο επιλογής και υπόδειξης… της αξίας των μαθητών, με την αστεία αιτιολογία της κ. Κεραμέως ότι στα σχολεία αυτά εφαρμόζονται πειραματικά προγράμματα χρήζοντα υλικό εφαρμογής επί διαφορετικών νοητικών διαβαθμίσεων… διασφαλιζομένων, κατά την άποψή της, μέσω της τύχης, ήτοι διά κληρώσεως.

Κι επειδή η τύχη είναι τυφλή; (πολλές φορές και λανθάνουσα ή κατευθυνόμενη) αναρωτιέται κανείς, πώς… διασφαλίζεται ο παράγων αυτός της νοητικής διαφορετικότητας, όταν π.χ. (πολύ πιθανό να συμβεί ακριβώς λόγω της χρονίας τύφλωσης της τύχης) όλοι οι διά κληρώσεως επιλεγέντες να είναι της αυτής νοητικής ικανότητας!

4. Κατά τη δική μου άποψη, αφού τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία παρέχουν αντικειμενικά καλύτερη και ποιοτικότερη παιδεία, πρέπει όλα τα δημόσια σχολεία να αναβαθμισθούν σε αντίστοιχα σχολεία, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα φοίτησης σε αυτά οιουδήποτε μαθητού, αποκλειομένου ασφαλώς από αυτά, κατά τη διάρκεια της φοίτησής του, κατόπιν διεξαγωγής αντικειμενικών εξετάσεων και κρίσεων επί διδαχθείσης ύλης, και απολύτως αιτιολογημένα, από ικανούς εκπαιδευτικούς – δημόσιους λειτουργούς!

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή