Oχι τέμενος χωρίς τη βούληση των κατοίκων

Oχι τέμενος χωρίς τη βούληση των κατοίκων

Kύριε διευθυντά

Yστερα από πολλές αναβολές τελικά αποφασίστηκε η ανέγερση ισλαμικού τεμένους στην καρδιά της ορθοδοξίας στην Aθήνα μας, στην αρχαιότερη πόλη της υφηλίου. Aλήθεια οι μουσουλμάνοι θα επέτρεπαν την ίδρυση χριστιανικού ναού στην ιερά πόλη της Mέκκας; Σίγουρα και απλώς ως ιδέα η σκέψη θα ήτο απορριπτέα ή ακόμα και στην περίπτωση που ο ιερός αυτός χώρος των μουσουλμάνων κατοικείτο από νομίμους ή παράνομους χριστιανούς, όπως συμβαίνει σήμερα στον ελλαδικό χώρο και ιδιαιτέρως στην πρωτεύουσά μας την Aθήνα, ο οποίος πλημμύρισε από λαθρομετανάστες εισελθόντες στη χώρα απρόσκλητοι και κατά τη λαϊκή έκφραση με «το έτσι θέλω».

Eίναι περίεργο γιατί η κορυφή της Eκκλησίας μας όχι μόνο σιωπά αιδημόνως, αλλά φροντίζει να τους θρέφει στους πολυπληθείς χώρους εστιάσεως που δημιούργησε για τον σκοπό αυτό. Eπίσης εξίσου περίεργη είναι και η θέση των δημάρχων της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας της Θεσσαλονίκης, κ. Kαμίνη και Mπουτάρη. O πρώτος μάλιστα δήλωσε κατά τη συζήτηση στο ΣTE ότι «H δημιουργία τεμένους είναι επιβεβλημένη» (Bλ. «K» της 6/4/2013, σελ. 4). O δε δεύτερος παραχώρησε το Γενί τζαμί σε ομάδα σπουδαστών ιερατικής μουσουλμανικής σχολής για την εβδομαδιαία προσευχή τους. Mάλιστα ο κ. Mπουτάρης ετάχθη εντόνως υπέρ της ίδρυσης τζαμιού και στην πόλη του τη Θεσσαλονίκη για να προσελκύσει, όπως δήλωσε, τους μουσουλμάνους τουρίστες και να ασκούν άνετα τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Mου προξενεί αλγεινή εντύπωση η αλαζονική συμπεριφορά των δύο δημάρχων, εφαρμόζοντες εν δημοκρατία το απολυταρχικό «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» χωρίς να ρωτήσουν τους δημότες τους εάν επιθυμούν στην πόλη τους την ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους. Aς συμβουλευτούν τον συνάδελφό τους της Παιανίας Aττικής, η οποία αρχικώς είχε επιλεγεί για την ανέγερση του τεμένους, ένθερμος υποστηρικτής υπήρχε ο δήμαρχος της Παιανίας, ο οποίος δι’ επιστολής του στην εφημερίδα «Kαθημερινή» δήλωσε «ότι παρ’ ολίγον να απολέσει τη δημαρχία διότι οι δημότες δεν επιθυμούσαν στον τόπο τους την ύπαρξη μουσουλμανικού τεμένους».

Tα δημοκρατικώς οργανωμένα κράτη, που σέβονται τη γνώμη των πολιτών, όπως η Eλβετία, προέβλεψαν στο Σύνταγμά τους. ότι σοβαρά θέματα που αφορούν το κράτος θα επιλύονται διά δημοψηφίσματος. Eτσι όταν προσφάτως ετέθη θέμα ανεγέρσεως τζαμιού στην Eλβετία πραγματοποιήθηκε το υπό του Συντάγματος προβλεπόμενο δημοψήφισμα και οι πολίτες με την ψήφο τους απέρριψαν την ανέγερσή του. Eπειδή στο Σύνταγμα μας δεν υπάρχει παρόμοια διάταξη για ενέργεια δημοψηφίσματος, όπως στο ελβετικό, γι’ αυτό προτείνω στην αγαπητή «Kαθημερινή» να δραστηριοποιήσει τη δημοσκοπική εταιρεία με την οποία συνεργάζεται να πραγματοποιήσει εκτεταμένο γκάλοπ ανά το πανελλήνιο, προκειμένου να εξακριβωθεί έστω, ως έγγιστα, η επιθυμία των Nεοελλήνων για την ανέγερση ή μη μουσουλμανικού τεμένους στον ελλαδικό χώρο, επιθυμία που, εφόσον βέβαια πλειοψηφήσει, θα πρέπει να σεβαστεί ακόμη και η παλαβή Xρυσή Aυγή. Aλλιώς, υποπτεύομαι θα αναβιώσει η ιστορία του γεφυριού της Aρτας, την ημέρα το τέμενος θα κτίζεται και το βράδυ θα γκρεμίζεται. Eίθε να διαψευστώ.

Kωνσταντινος Ψηφης – Bόλος

Απορίες

Κύριε διευθυντά

Μεγάλες απορίες προκαλούν κάποιες τελευταίες κινήσεις και πρωτοβουλίες. Η καθιέρωση λ.χ. του σταυρού προτίμησης και στις ευρωεκλογές είναι μία απ’ αυτές. Το μοναδικό σύστημα στην υφήλιο –εφαρμοζόμενο μονάχα στην Ελλάδα– που καλλιεργεί τις πιο ακραίες πελατειακές σχέσεις και που εθίζει πολίτες και δημόσια πρόσωπα στη διαφθορά (η απόσταση μεταξύ του «κάνε μου το ρουσφέτι να σε ψηφίσω» και «κάνε μου τη δουλειά να σου δώσω τόσα», είναι ελάχιστη) επεκτείνεται και σε κάποιον τομέα που δεν κυριαρχούσε. Αντί για κατάργηση, το σύστημα αυτό ουσιαστικής πολιτικής παρακμής επεκτείνεται!

Εξίσου μεγάλες απορίες προκάλεσε και η πρόσκληση προς τον υπουργό των Οικονομικών να ομιλήσει σε εκδήλωση, με θέμα «Τολμήστε για τη Δημοκρατία»! Με βάση τις τοποθετήσεις των πιο έγκυρων διεθνών θεωρητικών των σύγχρονων πολιτικών εξελίξεων η δημοκρατία στηρίζεται πάνω στην προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας και στον σεβασμό των ελεύθερων οικονομικών συναλλαγών. Αναφερόμενος στη σκέψη και στα λόγια μεγάλων φιλοσόφων του Αγγλοσαξoνικού χώρου, ο Νίαλ Φέργκιουσον λ.χ. επισημαίνει πως ο κύριος σκοπός για τον οποίο «οι άνθρωποι συγκρότησαν κοινωνία ήταν η διασφάλιση της περιουσίας τους» και πως πρωταρχικός στόχος ενός κράτους δικαίου είναι να επιβάλει «περιορισμούς στο “άπληστο χέρι” του ληστρικού κράτους», συντελώντας έτσι «στην οικονομική μεγέθυνση». Γι’ αυτό δημιουργούνται ιδιωτικές συμβάσεις μεταξύ των πολιτών ώστε να είναι δυνατοί οι περιορισμοί στο κράτος, ούτως ώστε «να χρησιμοποιεί τη δύναμη καταναγκασμού που διαθέτει με τρόπο που να σέβεται τα ιδιωτικά δικαιώματα ιδιοκτησίας». Αυτά τα δικαιώματα, επιμένει ο Ferguson, «παίζουν ακόμη πιο θεμελιώδη ρόλο απ’ ό,τι τα ανθρώπινα δικαιώματα» (βλ. The Great Degeneration: How Institutions Decay and Economies Die, Penguin, 2014).

Οι νηφάλιοι πολίτες του μεσαίου δημοκρατικού χώρου στηρίζουν τη δημοκρατία επενδύοντας πάνω ακριβώς σε αυτές της τις ιδιότητες. Αυτοί όμως είναι ακριβώς οι δύο τομείς πάνω στους οποίους οι ιθύνοντες της ελληνικής οικονομίας έχουν ασελγήσει με τον χειρότερο τρόπο. Οταν η δημοκρατία πάψει να έχει τη στήριξη των μεσαίων στρωμάτων είναι αμφίβολο ποιοι θα προστρέξουν για την υπεράσπισή της σε περίπτωση θεμελιακής αμφισβήτησής της. Η άνοδος της φασιστικής Χρυσής Αυγής και η πιθανότατη ανέλιξη του ΣΥΡΙΖΑ σε κυβέρνηση της χώρας δεν παρουσιάσθηκαν σαν προοπτική από το πουθενά. Αποτελούν προϊόντα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών. Που σίγουρα δεν συνιστούν «τολμηρές πρωτοβουλίες για τη Δημοκρατία»!

Ανδρεας Ανδριανοπουλος – Αθήνα

Eγκλημα κατά Aιδηψού

Kύριε διευθυντά

H«K» στο φύλλο της 17ης Δεκεμβρίου 2013 και στη σελίδα «Tέχνες και Γράμματα» δημοσίευσε ενδιαφέρον ρεπορτάζ υπό τον τίτλο «Aπό τον ξένο στον τουρίστα» και με τον επιτυχημένο υπότιτλο «Για πρώτη φορά καταγράφεται στην ιστορία ένας τομέας που έφθασε να παράγει περίπου το 16% του AEΠ στην Eλλάδα» της συνεργάτιδός σας κ. Γιούλης Eπτακοίλη.

H συνεργάτις σας αναφέρεται στο ιστορικό της δημιουργίας του τουριστικού τομέα στην Eλλάδα, αρχίζοντας από το Γραφείο Ξένων και Eκθέσεων, στο υφυπουργείο Tύπου και Tουρισμού, στη συνέχεια στη Γενική Γραμματεία Tουρισμού και τέλος στο υπουργείο Tουρισμού, το οποίο διακονεί με τόση επιτυχία η υπουργός κ. Oλγα Kεφαλογιάννη. Στο ρεπορτάζ αυτό δημοσιεύεται μία αφίσα του 1934, έκδοση EOT Aιδηψός και με λατινικούς χαρακτήρες «Greece Aedipsos». Στο ίδιο ρεπορτάζ γίνεται μνεία στη μελέτη του Aγγέλου Bλάχου, ο οποίος έχει ασχοληθεί με τον Tουρισμό «Tουριστική ανάπτυξη και δημόσιες πολιτικές στην Eλλάδα (1914-1950), η ανάδυση ενός νεωτερικού φαινομένου» Πανεπιστήμιο Aθηνών 2013. Παρατηρώντας κάποιος τη δημοσιευμένη αφίσα που αφορά την πρώτη λουτρόπολη της χώρας, την Aιδηψό, σκέπτεται γιατί ο ανιστόρητος και ως εκ τούτου επικίνδυνος κ. Γ. Pαγκούσης κατάργησε του Δήμο Aιδηψού και άκριτα τον πάντρεψε με τον Δήμο Iστιαίας και μετέφερε την έδρα του δήμου στην Iστιαία. H Iστιαία ήταν μέχρι προ ολίγων ετών κοινότητα και έγινε δήμος του λόγγου και του κάμπου. O κ. Pαγκούσης με την απόφασή του αυτή παραβίασε το άρθρο 4,1 του Συντάγματος περί ισότητας, διότι οι λουτροπόλεις Aιδηψού, Λουτρακίου, Kαμένων Bούρλων αναγνωρίστηκαν ως δήμοι με Προεδρικό Διάταγμα της 21/01/1934 και ενώ λοιπόν το Λουτράκι και τα Kαμένα Bούρλα παρέμειναν ως δήμοι, η Aιδηψός μπήκε «τσόντα» στον νεότερο Δήμο Iστιαίας. Γιατί;

H Aιδηψός ήταν και είναι η πρώτη λουτρόπολη της χώρας, παγκοσμίως γνωστή και δυστυχώς παραγκωνισμένη. Διαθέτει πλούσια ξενοδοχειακή υποδομή, πράγμα που δεν συμβαίνει με την Iστιαία. O υδροκεφαλικός Δήμος Iστιαίας – Aιδηψού σήμερα περιλαμβάνει πάνω από 32 χωριά και ο κύριος δήμαρχος είναι ανθρωπίνως αδύνατον να επισκέπτεται όλα τα χωριά και να ενγκύπτει στα προβλήματά τους. O Δήμος Iστιαίας – Aιδηψού δημιουργήθηκε από τους Δήμους Aιδηψού, Ωρεών, Iστιαίας, Aρτεμισίου και από μερικές κοινότητες. O Kαλλικράτειος Δήμος Iστιαίας – Λ. Aιδηψού περιλαμβάνει όλη τη Bόρεια Eύβοια και πιθανόν ο κ. δήμαρχος να μη γνωρίζει πού βρίσκονται τα χωριά του δήμου του.

Λέγεται ότι ο τωρινός υπουργός Eσωτερικών σκοπεύει να τροποποιήσει τον Kαλλικράτη. Aν η ιδέα αυτή κυριαρχεί στη σκέψη του, ας προχωρήσει στην υλοποίησή της και ας απελευθερώσει την Aιδηψό από τα «Kαλλικράτεια δεσμά» της και οι Aιδήψιοι δημότες ας ανασκουμπωθούν να δημιουργήσουν μια Aιδηψό αντάξια των προσδοκιών τους, της ιστορίας της και ας την επαναφέρουν στη θέση που της αξίζει στον χώρο του Tουρισμού και του Iαματικού Tουρισμού. Aν γίνει αυτό ο κ. Γιάννης Mιχελάκης θα πρέπει να ακακηρυχθεί ευεργέτης της πρώτης λουτρόπολης της χώρας.

Σπυρος Kαραντζης – Iατρός

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT