Το «μαύρο κουτί» που είναι πορτοκαλί

Το «μαύρο κουτί» που είναι πορτοκαλί

Aπάντηση για τα KAE

Kύριε διευθυντά

Με μεγάλη λύπη διαβάσαμε το δημοσίευμα/επιστολή του κ. Nτόνα στην εφημερίδα «Καθημερινή» (φύλλο Πέμπτης 24.04.2014) με τίτλο «Ακρίβεια ή αισχροκέρδεια», λόγω της άδικης δυσφήμισης η οποία γίνεται στην εταιρεία μας. Παράλληλα, θα θέλαμε να εκφράσουμε τον σεβασμό μας σε ανθρώπους σαν και εσάς, διότι δημοσιεύσεις όπως αυτή βοηθούν ιδιαίτερα το κοινωνικό σύνολο, στην περίπτωση που πρόκειται για αληθινά συμβάντα.

Αρχικά, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι πωλήσεις προς τη Γερμανία είναι φορολογημένες, επομένως η τελική τιμή πώλησης διαμορφώνεται, εκτός από την τιμή αγοράς του είδους από τον προμηθευτή και το κέρδος για την εταιρεία μας, και από τους φόρους που επιβάλλονται. Δυστυχώς, για το συγκεκριμένο προϊόν οι φόροι που επιβαρύνουν την τελική τιμή (ειδικός φόρος κατανάλωσης και ΦΠΑ 23%) ανέρχονται στο ποσό των 12,55 ευρώ, όντας ιδιαίτερα υψηλό, μετά τις αυξήσεις που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια. Οι αντίστοιχοι φόροι στη Γερμανία είναι σαφώς χαμηλότεροι –ανέρχονται στα 6,20 ευρώ (ειδικός φόρος κατανάλωσης και ΦΠΑ 19%)– και αυτός είναι ο λόγος που εμφανίζονται αυτές οι διαφορές.

Στο δημοσίευμα αναφέρετε ότι η τιμή πώλησης είναι 12,50 ευρώ (ΜΕΤΑΧΑ 7*, 1Lt) στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Στην ιστοσελίδα του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης (http://www.heinemann-dutyfree.com/frankfurt_en/spirits/brandy) το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται 18,50 ευρώ. Ενδεχομένως, η περιεκτικότητα της συσκευασίας του προϊόντος στο οποίο αναφέρεστε να ήταν διαφορετική από αυτή που διαθέτουμε στα καταστήματά μας. Το τμήμα αγορών της εταιρείας μας παρακολουθεί σε καθημερινή βάση τις τιμές των ανταγωνιστικών καταστημάτων, προσπαθώντας να προσφέρει τις καλύτερες προσφορές στους καταναλωτές και σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, όπως αυτή που αναφέρετε, για λόγους που δυστυχώς είναι αντικειμενικοί και εκτός δικής μας βούλησης, παρατηρούνται αυτά τα φαινόμενα. Σας διαβεβαιώνουμε ότι η εταιρεία μας έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια από τη δική μας πλευρά προκειμένου να διατηρήσουμε το προϊόν στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Ο πελάτης είναι για εμάς το σημείο στο οποίο εστιάζονται όλες οι προσπάθειές μας, γι’ αυτό τον λόγο επιδιώκουμε την επικοινωνία μαζί του και εξετάζουμε εις βάθος κάθε πληροφόρηση που λαμβάνουμε. Πιστεύουμε στη σωστή εξυπηρέτηση σε ένα σύγχρονο, φιλικό περιβάλλον, παρέχοντας προϊόντα σε απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές. Στα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών προσφέρουμε επώνυμα, αυθεντικά προϊόντα σε απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές σε 10.000.000 επιβάτες κάθε χρόνο. Η εταιρεία λειτουργεί από το 1979, ξεχωρίζοντας παγκοσμίως μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου επιτυγχάνοντας την ικανοποίηση των πελατών της. Το δίκτυο αριθμεί 117 καταστήματα σε 45 σημεία σε όλη την Ελλάδα (αεροδρόμια, λιμάνια, μεθοριακούς σταθμούς).

Ευα Μπρουζου – Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας & Διαφήμισης

Οι Μακεδόνες στην Εθνεγερσία του 1821

Κύριε διευθυντά

Ησυνεισφορά των Μακεδόνων στην Εθνεγερσία του 1821 υπήρξε αποφασιστικής σημασίας και σπουδαιότητος. Οι Μακεδόνες, αφού εμυήθησαν στη Φιλική Εταιρεία, μετείχαν στις επιχειρήσεις της Μολδαβίας με επικεφαλής τους Γεωργάκη Ολύμπιο και Γιάννη Φαρμάκη. Αφού εδημιούργησαν στη Μακεδονία τρεις μεγάλες επαναστατικές εστίες (στη Χαλκιδική υπό τον Αρχιστράτηγο των Μακεδονικών Δυνάμεων Εμμανουήλ Παπά, στην περιοχή Βεροίας, Ναούσης και Εδέσσης υπό τους Αγγελή Γάτσο, Ζαφειράκη Θεοδοσίου και Καρατάσο και στην περιοχή Πιερίας – Ολύμπου υπό τους Γρηγόριο Σάλα, Νικόλαο Κασομούλη και Διαμαντή Ολύμπιο), αντέστησαν σθανερώς στους Τούρκους και συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία του όλου Αγώνος των Πανελλήνων. Μετά την κατάπνιξη στο αίμα της Επαναστάσεως στη Μακεδονία, αφού οι Τούρκοι διέθεσαν προς τούτο μεγάλες στρατιωτικές δυνάμεις, το αγωνιστικό φρόνημα των Μακεδόνων δεν εκάμφθη και συνέχισαν ούτοι απτόητοι τον Αγώνα, παρέχοντες τη συνδρομή τους στη λοιπή αγωνιζόμενη Ελλάδα. Προκειμένου, λοιπόν, να συνεχίσουν τον Αγώνα τους και την πολύτιμη συνεισφορά τους στην Εθνεγερσία, κατήλθαν στη Νότια Ελλάδα και συνέδραμαν στην απελευθέρωση των Ελλήνων μέχρι του τέρματος της Ελληνικής Επαναστάσεως που έλαβε χώραν το 1830 με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου, διά του οποίου ανεγνωρίσθη διεθνώς το Ελληνικό Κράτος.

Ενοπλοι Μακεδόνες αγωνίζονται με τους αδελφούς τους σε όλη την Ελλάδα. Στο Μεσολόγγι, στο Πέτα, στην Κιάφα, στην Υδρα, στα Ψαρά, στη Σκιάθο, στην Εύβοια, στη Στερεά και αλλαχού.

Από τα ανωτέρω συνοπτικώς λεχθέντα προκύπτει ανενδοιάστως ότι οι Μακεδόνες, οι οποίοι παρέμειναν πάντοτε πιστώς προσηλωμένοι στα ιδανικά και τα πεπρωμένα της ελληνικής φυλής και ως αποστολή τους έταξαν την προστασία και την άμυνα της Ελλάδος, συμμετέσχον αποφασιστικώς στην Εθνεγερσία του 1821 και συνεισέφεραν τα μέγιστα για την επιτυχία τους.

Kωνσταντινος B. Xιωλος – Διδάκτωρ Νομικής – Δικηγόρος, Πρόεδρος Εθνικής Ενώσεως Βορείων Ελλήνων

Το πρόβλημα με το Filioque

Κύριε διευθυντά

Προ μιας περίπου εικοσαετίας (29-6-1995), στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου της Ρώμης, ο τότε Πάπας Ιωάννης-Παύλος ο Β΄ ανέθετε, ενώπιον μάλιστα του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, στο αρμόδιο Ποντιφικό Συμβούλιο την εκπόνηση μιας «Διασαφήσεως» για το θέμα του Filioque, το οποίο απασχολούσε και απασχολεί ακόμη έντονα Δύση και Ανατολή. Σε αυτήν τη «Διασάφησιν» το Ποντιφικό Συμβούλιο πολύ ορθώς κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό «εκπορεύομαι» (στο Σύμβολο της Πίστεως: «Εις το Πνεύμα το Aγιον… το εκ του Πατρός εκπορευόμενον») εσφαλμένως έχει αποδοθεί στα λατινικά με το ρήμα procedere («qui procedit»), το οποίο είναι αντίστοιχο με το ελληνικό προϊέναι (= προέρχεσθαι). Και η μετάφραση αυτή (του εκπορεύεσθαι με το procedere) είναι εσφαλμένη, γιατί το procedere-προϊέναι, όπως τονίζεται στη «Διασάφηση», είναι γενικότερο του ρήματος εκπορεύεσθαι-πηγάζειν. Το ρήμα δηλαδή procedere-προϊέναι περιλαμβάνει και την έννοια του εκπορεύεσθαι-πηγάζειν και την έννοια του προ-έρχεσθαι και έρχεσθαι.

Ούτως εχόντων των πραγμάτων, όταν χρησιμοποιούμε το ρήμα εκπορεύεσθαι είμαστε υποχρεωμένοι να λέμε στο Σύμβολο της Πίστεως «το εκ του Πατρός εκπορευόμενον», όπως και συμβαίνει. Τούτο μας διδάσκει ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός όταν λέει: «Oταν έλθη ο παράκλητος ον εγώ πέμψω υμίν… το πνεύμα της αληθείας ο παρά του πατρός εκπορεύεται» (Ιω. 15,16). Oταν όμως χρησιμοποιούμε το ρήμα procedere-προϊέναι-προέρ-χεσθαι, τότε μπορούμε να λέμε, να προσθέτουμε και το Filioque, τ.έ. το «εκ του Πατρός και του Υιού προερχόμενον», εφόσον βεβαίως και μόνον όταν λαμβάνουμε το ρήμα με τη δεύτερή του έννοια, την έννοια του αποστέλλεσθαι και (προ)έρχεσθαι.

Και μπορούμε να το κάνουμε αυτό, γιατί πράγματι και η Αγία Γραφή (και ο Κύριος στο Ιω. 15, 26 και ο απόστολος Παύλος στο Γαλ. 4, 6) μας παραδίδει αυτήν την αλήθεια. Δυστυχώς, όμως, εδώ δημιουργείται το σχετικό πρόβλημα με το ρήμα procedere-προϊέναι. Και αυτό συμβαίνει, γιατί υποκρύπτεται η παγίδα, ο κίνδυνος για εκείνον που χρησιμοποιεί το procedere-προ-έρχεσθαι να εκλαμβάνει αυτό (και) με την πρώτη έννοια, του εκπο-ρεύεσθαι, του πηγάζειν. Οπότε η ομολογία του ότι εκπορεύεται «και εκ του Υιού (Filioque)» είναι εσφαλμένη και αντιβιβλική, αφού ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής, η Αγία Γραφή, άλλα μας διδάσκει, όπως είδαμε πιο πάνω.

Αυτή, λοιπόν, την παγίδα θέλησε και θέλει και η Ανατολική Εκκλησία ως χριστιανή αδελφή (Εκκλησία) να απομακρύνει από την πορεία της Δυτικής Χριστιανοσύνης. Και τούτο, για να πορεύονται από κοινού όλη η χριστιανοσύνη Ανατολής και Δύσεως, χωρίς παραστρατήματα και χωρίς παραπατήματα. Και επιπλέον χωρίς πτώσεις και επιπτώσεις και επιπλοκές στην αλήθεια (διδασκαλία) και τη ζωή της Εκκλησίας. Αντιθέτως: Αν αδιαφορούσε προς τη λατινόφωνη αδελφή η Ανατολή, ή το χειρότερο αν υποχωρούσε και παρασυρόταν και αυτή στην παγίδα του procedere-προϊέναι, τότε τα πράγματα θα ήταν πιο τραγικά, ίσως και ολέθρια και για τις δύο. Αλλά δεν άφησε, δεν το επέτρεψε, το Πνεύμα το Aγιον που εκπορεύεται από τον Πατέρα και πέμπεται (και) από τον Υιό, γιατί ακριβώς την «οδηγεί εις πάσαν (την εν Χριστώ) αλήθειαν» (Ιω. 16, 13).

Παναγιωτης Ι. Μπουμης – Ομότ. καθηγητής

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή