Οι υπάλληλοι της Βουλής

Aπραγματοποίητες υποσχέσεις

Κύριε διευθυντά

Θα ήθελα να απευθύνω ένα απλό ερώτημα προς τους κυβερνώντες. Μέχρι πότε θα τραβήξει αυτός ο εμπαιγμός; Μέχρι πότε θα ψεύδονται; Μέχρι πότε θα μας διαβεβαιώνουν ότι αυτά είναι τα τελευταία οικονομικά μέτρα που λαμβάνονται; Aς το πουν ευθέως στον ελληνικό λαό. Οι περικοπές μισθών, συντάξεων, επικουρικών, αυξήσεις φόρων εισοδήματος –του ελάχιστου που απέμεινε στον δύσμοιρο αυτό λαό– τελειωμό δεν έχουν. Δεν αρκούν τα μέτρα που απαιτούνται για την μέχρις εσχάτων εξαθλίωση του ελληνικού λαού, κρίνεται απαραίτητος και ο εμπαιγμός; Ανέκαθεν η πολιτική –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων– ήταν συνυφασμένη με την υποκρισία, το ψεύδος. Τώρα έχει φτάσει σε σημείο που αποδεικνύει κατά τρόπο αναμφισβήτητο την αλήθεια αυτή. Πότε θα ανακάμψει η ελληνική οικονομία; Πότε οι Eλληνες θα ιδούν «άσπρη μέρα»; Oταν μεγάλο μέρος των αποφοίτων των πανεπιστημίων μας αναζητούν την τύχη τους σε άλλες χώρες και πολλοί συνάνθρωποί μας καταλήγουν ρακένδυτοι, άστεγοι, άνεργοι; Ας σταματήσει, λοιπόν, επιτέλους αυτός ο εμπαιγμός με τα ατέλειωτα ψεύδη περί ανάκαμψης, ανάπτυξης και λοιπών απραγματοποίητων ελπιδοφόρων υποσχέσεων.

Ανδρεας Χρ. Αλιπραντης – Χαλάνδρι

Υποβρύχια καλωδίωση

Κύριε διευθυντά

Σε δημοσίευμα του «Δήκτη» με τον τίτλο «Θάλασσες» την είδηση ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν την υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα από τις ακτές της Πελοποννήσου θα έχουν να αντιμετωπίσουν τάφρους που φθάνουν ή και ξεπερνούν τα 1.000 μ. και ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις οι κατασκευαστικές εταιρείες επιλέγουν και τοποθετούν το καλώδιο περιμετρικά των τάφρων με παράκαμψη, αποφεύγοντας την εγκάρσια διαδρομή με διασταύρωση των σχετικών τάφρων.

Δυστυχώς, αξ. κ. διευθυντά, η τάφρος που έχει να παρακάμψει το υποβρύχιο καλώδιο διασύνδεσης της Κρήτης από την Πελοπόννησο δεν είναι μια τοπική περιορισμένου μήκους τάφρος αλλά ένα ευρύτατο σε μήκος τεκτονικό ρήγμα ανοικτά των βορείων ακτών της Κρήτης από τις ακτές της Μεσσηνίας μέχρι τις δυτικές ακτές της Καρπάθου χωρίς διακοπή. Το τεκτονικό αυτό ρήγμα σαφώς σημειώνεται στον «Γενικό Σεισμολογικό Χάρτη του Αιγαίου» του καθηγητή Α. Γαλανόπουλου που συντάχθηκε με βάση τους αντίστοιχους τεκτονικούς χάρτες των A. Sieberg και A. Philippson για το Αιγαίο και είναι αυτό το ρήγμα στο οποίο οφείλεται η υψηλή σεισμικότητα των νοτιοανατολικών ακτών της Πελοποννήσου στην περιοχή της Μονεμβασιάς και των Κυθήρων, καθώς και των βορείων ακτών της Κρήτης.

Ασφαλώς η σκέψη για την υποβρύχια καλωδιακή ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το Διασυνδεδμένο Σύστημα της ΔΕΗ δεν είναι νέα και επαναφέρεται κάθε φορά που γίνεται λόγος για την ανεπάρκεια των σταθμών παραγωγής της Κρήτης και της ανάγκης διακοπής λειτουργίας του Σταθμού Λινοπεραμάτων που χρόνια τώρα βρίσκεται και λειτουργεί εντός της παραθαλάσσιας και πυκνοκατοικημένης τουριστικής περιοχής Γαζίου, δυτικά του Ηρακλείου.

Οι μελετητές μηχανικοί και προγραμματισμού της ΔΕΗ πολλές φορές έχουν επιληφθεί στο παρελθόν του παραπάνω προβλήματος για να το εγκαταλείψουν συνέχεια και η ΔΕΗ πολλές φορές να έχει υποσχεθεί την κατασκευή του Κεντρικού Ηλεκτροπαραγωγικού Σταθμού στις Κορακιές λειτουργίας με εισαγόμενο υγροποιημένο φυσικό αέριο για να αποσιωποιηθεί στη συνέχεια.

Τώρα οι ελπίδες των Κρητικών στηρίζονται στην εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου κοιτάσματος φυσικού αερίου νότια της Κρήτης για την οριστική επίλυση του παραπάνω προβλήματος.

Γιωργος Παπαματθαιακης – Διπλ. ηλεκτρ. μηχανικός τ. δ/ντής προγρ/σμού ΔΕΗ – Ηράκλειo

Ο ισραηλινός στόλος στην Κεφαλονιά το 1953

Κύριε διευθυντά

Με αφορμή το εμπεριστατωμένο άρθρο του κ. Andy Manatos «Ελληνες και Εβραίοι, μια αμοιβαία επωφελής σχέση», στο φύλλο της 1ης Ιουνίου της «Καθημερινής», θα ήθελα να αναφερθώ στη βοήθεια που παρασχέθηκε από τον στόλο του Ισραήλ στους κατοίκους της Κεφαλονιάς στον σεισμό του 1953. Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς, η Κεφαλονιά επλήγη από δυνατούς σεισμούς που κατέστρεψαν πολλά χωριά και κωμοπόλεις του νησιού με πολλά θύματα και τραυματίες, μεταξύ των οποίων η μητέρα μου και ο υπογράφων εννέα ετών τότε (από τον πρώτο σεισμό που έπληξε την περιοχή της ΝΑ Κεφαλονιάς). Ο δεύτερος σεισμός έπληξε το Αργοστόλι, της καταστροφής του οποίου υπήρξα αυτόπτης μάρτυς από το κατάστρωμα του Α/Γ Αχελώος (αν θυμάμαι καλά το όνομα του πλοίου). Από τη διοίκηση της Κεφαλονιάς εστάλη τότε σήμα SOS προς πάσα κατεύθυνση. Ο νεοσύστατος ισραηλινός στόλος νοτίως επέστρεφε από άσκηση στο Αιγαίο και ευρισκόμενος νότια της Πελοποννήσου έλαβε το σήμα. Ο επικεφαλής πλωτάρχης Σλόμο Ερέλ ζήτησε οδηγίες από το ναυαρχείο περί του πρακτέου και πήρε απάντηση από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας του, τον Μπεν Γκουριόν, που του έλεγε «μεταβολή και σπεύστε αμέσως να βοηθήσετε». Η απάντηση αυτή έγινε η απαρχή ανθρωπιστικής διεθνούς  βοήθειας, όπου χρειάζεται, ανεξαρτήτως διαφορών.

Ο στόλος αποτελούμενος από τέσσερα πλοία, κατευθύνθηκε ολοταχώς στο Αργοστόλι όπου έφθασε πρώτος. Με αποτέλεσμα βάσει του Δικαίου της Θάλασσας ο πλωτάρχης Ερέλ να αναλάβει τη διοίκηση των επιχειρήσεων επικεφαλής των Βρετανών και Αμερικανών που κατέπλευσαν αργότερα. Από τους 450 αξιωματικούς και ναύτες των πληρωμάτων των πολεμικών του πλοίων παρασχέθηκε στους κατοίκους κάθε είδους βοήθεια. Επί πενθήμερο οι άνδρες αυτοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Μεταξύ αυτών οι δύο αξιωματικοί ιατροί, ο ανώτερος αξιωματικός δρ Ασκενάζι και ο νεότερος δρ Σεελενφρόιντ, έστησαν χειρουργία εκστρατείας και προέβησαν ακόμη και σε τοκετούς. Το ένα πλοίο εκτέλεσε αρκετά δρομολόγια προς την ηπειρωτική Ελλάδα και την Πάτρα μεταφέροντας τραυματίες. Είναι γνωστή η ιστορία της μητέρας που βάφτισε το παιδί της Μιβτάχο προς τιμήν του ισραηλινού πλοίου Mibtax επί του οποίου το γέννησε. Αργότερα, εκτός των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, κατέπλευσαν στο νησί ναυτικές μοίρες της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Νέας Ζηλανδίας. Ο ισραηλινός στόλος, αφού εξήντλησε όλες του τις προμήθειες σε τρόφιμα, νερό και φάρμακα, απέπλευσε προς Πειραιά για ανεφοδιασμό όπου του έγινε τιμητική υποδοχή από τον βασιλέα Παύλο. Κατά τον απόπλου από το Αργοστόλι τα ελληνικά και ξένα πλοία τού απέδωσαν τιμές ηχώντας με τις σειρήνες ομίχλης. Το 2003 και το 2013, στην επέτειο των πενήντα και εξήντα χρόνων από τότε, η Κεφαλονιά τίμησε τους Ισραηλινούς για τη συγκινητική βοήθεια που της παρασχέθηκε. Στην πρώτη εκδήλωση ήταν παρών και ο Σλόμο Ερέλ, 82 ετών τότε. Αξίζει να σημειωθεί ότι αξιώθηκε να γίνει αρχηγός του Ισραηλινού Ναυτικού. Σήμερα το όμορφο νησί μας είναι άτρωτο από τον Εγκέλαδο και περιμένει όχι μόνο τους ευεργέτες του Ισραηλινούς, Βρετανούς, Αμερικανούς, Ιταλούς, Γάλλους και Νεοζηλανδούς, αλλά όλους, ξένους και Ελληνες, να τους φιλοξενήσει και να χαρούν τις απαράμιλλες ομορφιές του.

Ιωαννης Γεωρ. Μενεγατος – Ομ. καθηγητής ΓΠΑ

Η αδικία με την Αιδηψό

Κύριε διευθυντά

Η«Κ» στο φύλλο της 17-18 Μαΐου φιλοξένησε άρθρο του πρώην υπουργού Γιάννη Ραγκούση με τίτλο «Δέκα Αλήθειες του Καλλικράτη».

Στο άρθρο αυτό ο πρώην υπουργός, αυτοαποκαλούμενος «αναμορφωτής της αυτοδιοίκησης της χώρας», προσπαθεί να μας πείσει ότι ο «Καλλικράτης» του υπήρξε περισπούδαστο νομοθέτημα για το οποίο όλες οι προσφυγές στο ΣτΕ απερρίφθησαν. Αυτό αποτελεί κραυγαλέα αναλήθεια, γιατί η απόφαση για τον Δήμο Αιδηψού δεν έχει ακόμα εκδοθεί. Και εξηγούμαι: ο κ. Γ. Ραγκούσης διέπραξε κραυγαλέα παραβίαση του Συντάγματος (αρ. 4.1) διότι οι μεγάλεις λουτροπόλεις της χώρας (Αιδηψός – Λουτράκι – Καμένα Βούρλα) ανακηρύχθηκαν δήμοι ανεξαρτήτως πληθυσμιακών κριτηρίων. Και το Λουτράκι και τα Καμένα Βούρλα παρέμειναν δήμοι, ενώ η Αιδηψός αδικήθηκε και υπήχθη εις την Ιστιαία, η οποία έγινε δήμος προ ολίγων ετών. Ο γράφων υπήρξε μαθητής του Γυμνασίου Ιστιαίας και θυμάται ότι το γραφείο της κοινότητας ήταν στο ισόγειο του Γυμνασίου (1948). Γιατί αυτή η αδικία; Θα πρέπει ακόμα να τονιστεί ότι ο Καλλικράτειος Δήμος Ιστιαίας – Αιδηψού είναι ένας υδροκέφαλος δήμος, αποτελούμενος σήμερα από άνω των 35 χωριών και κωμοπόλεων, με συνέπεια οι δημοτικοί άρχοντες να μη γνωρίζουν τα χωριά του δήμου που βρίσκονται γεωγραφικά και τι ανάγκες έχουν. Ο κ. Γιάννης Μιχελάκης και ο προκάτοχός τους Ευριπίδης Στυλιανίδης είναι γνώστες του θέματος και κάποια στιγμή θα πρέπει να αποφασιστεί η συνταγματική και δίκαιη αποκατάσταση του Δήμου Αιδηψού.

Σπυρος Καραντζης – Ιατρός

Ρατσιστική διαφήμιση

Κύριε διευθυντά

Οκύριος «αγαπούλα» με μια βίαιη σπρωξιά πέταξε, ως περιττό φορτίο, έξω από το πούλμαν που μετέφερε την ποδοσφαιρική ομάδα, τον έγχρωμο «βοηθό» του. Ετσι δημιουργήθηκε χώρος για την επιβίβαση των δύο τουριστριών που έκαναν ωτοστόπ. Για το ιδεολογικό υπόβαθρο αυτού του διαφημιστικού μηνύματος που ξεχειλίζει από ρατσισμό αλλά και από τους συναφείς προς αυτόν «ισμούς», τα θερμά μας συγχαρητήρια προς την Wind, τη διαφημιστική εταιρεία που την εξυπηρετεί, αλλά και προς τον ηθοποιό που υποδύεται τον κ. «αγαπούλα». Και εις ανώτερα.

Γιαννησ Χαϊνης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή