Εκαστος εφ’ ω εξεπαιδεύθη…

Εκαστος εφ’ ω εξεπαιδεύθη…

Απάντηση από τους «21»

Kύριε διευθυντά

Με ιδιαίτερη προσοχή διαβάσαμε το άρθρο του συνεργάτη σας κ. Στέφανου Κασιμάτη, στο φύλλο της 10ης-9-2014, για το οποίο και αισθανόμαστε την ανάγκη να απαντήσουμε.

Oπως εύκολα και με μία ανάγνωση μπορεί να γίνει αντιληπτό, η ερώτηση των 21 βουλευτών της Ν.Δ. προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη αποσκοπεί στην αποκατάσταση κοινώς διαπιστωμένων και κραυγαλέων αδικιών εις βάρος πολιτών και βεβαίως στην απόδοση ευθυνών γι’ αυτές τις παραλείψεις.

Oσον αφορά το πρώτο, η πρόσφατη τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ δικαιώνει απολύτως την πρωτοβουλία μας. Oσον αφορά το δεύτερο, πιστεύουμε πως η αναζήτηση και απόδοση ευθυνών για αναίτιες ρυθμίσεις και παραλείψεις που εμφανώς ζημιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας θα έπρεπε να είναι αυτονόητη. Ειδικά ως προς το τελευταίο, μας προξενεί εντύπωση το εν λόγω άρθρο, δεδομένου ότι η εφημερίδα στηλιτεύει με κάθε αφορμή την απουσία απόδοσης ευθυνών στη δημόσια ζωή όταν διαπιστωμένα και εξαιτίας παραλείψεων δημοσίων λειτουργών, προσώπων ή πολιτικών ζημιώνονται συμπολίτες  μας.

Σε κάθε περίπτωση κρίνουμε σκόπιμο να υπενθυμίσουμε πως η νομοθετική και η εκτελεστική εξουσία πρέπει να διαχωρίζονται εμφανώς, με την πρώτη να εντοπίζει και να ασκεί κριτική για τα λάθη της δεύτερης. Στο συνταγματικό αυτό πλαίσιο ενεργήσαμε και με αυτό σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να πολιτευόμαστε.

Ηλιασ Γ. Βλαχογιαννης (Ν. Τρικάλων)

Ιορδανης Τζαμτζης (Ν. Πέλλης)

Θεοδωρος Σολδατος (Ν. Λευκάδος)

Παυλος Βογιατζης (Ν. Λέσβου)

Τιμολεων Κοψαχειλης (Ν. Γρεβενών)

Ανδρεας Κουτσουμπας (Ν. Βοιωτίας)

Δημητριος Σαμπαζιωτης (Ν. Μεσσηνίας)

Σαββας Αναστασιαδης (Β΄ Θεσσαλονίκης)

Ασημινα Σκονδρα (Ν. Καρδίτσας)

Ανδρεας Μαρινος (Ν. Ηλείας)

Γεωργια Μπατσαρα (Ν. Ημαθίας)

Δημητριος Κυριαζιδης (Ν. Δράμας)

Αθανασιος Νταβλουρος (Ν. Αχαΐας)

Δημητριος Χριστογιαννης (Ν. Πιερίας)

Ιωαννης Πασχαλιδης (Ν. Καβάλας)

Κωνσταντινος Κουτσογιαννακοπουλος (Ν. Φθιώτιδος)

Χριστος Δημας (Ν. Κορινθίας)

Αννα Καραμανλη (Β΄ Αθηνών)

Θεοδωρος Καραογλου (Β΄ Θεσσαλονίκης)

Ευθυμιος Καρανασιος (Ν. Χαλκιδικής)

Μακρη – Θεοδωρου Ελενη (Ν. Φθιώτιδος)

To ναυάγιο των Αντικυθήρων

Κύριε διευθυντά

Κατάδυση στον βυθό των Αντικυθήρων και της ευρύτερης περιοχής στις 15 Σεπτεμβρίου-15 Οκτωβρίου. Με τη βοήθεια της πιο προηγμένης τεχνολογίας, οι ερευνητές του Woods Hole Oceanographic Institution και της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων ευελπιστούν να φέρουν στο φως ένα ακόμη ναυάγιο, που ενδέχεται να ανατρέψει τα μέχρι τούδε στοιχεία. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από Eλληνες, Ελβετούς και Αμερικανούς.  

Στις 17 Αυγούστου, η εικαστικός Ελένη Κεσίσογλου, εμπνεόμενη από την «επανέλκυση» του μηχανισμού των Αντικυθήρων, χρησιμοποίησε τη γλώσσα της τέχνης για να εκφραστεί μέσα από τη γλυπτική, τη ζωγραφική, τον γραπτό λόγο.  Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στον Ποταμό Αντικυθήρων και φιλοξενήθηκε στην παλιά οικογενειακή ταβέρνα της Ειρήνης Πλουμίδη, όπου η Ελένη Κεσίσογλου εξέθεσε τους ήλιους, τις σπείρες, τις τροχαλίες, τα γρανάζια και άλλα αξιόλογα γλυπτά και ζωγραφικά έργα. (https://www.facebook.com/elene.kesisoglou)

Ο ποιητής Γιώργος Παπαδάκης με τον κώδικα της συμπαντικής ροής συγκίνησε ιδιαίτερα. Το ίδιο και με μουσικές εξαίσιες ο Julian Vicary. To video-art επιμελήθηκαν η Γιωργία Νικολάου και ο Peter Gonzen. Oταν τελείωσε η έκθεση, θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη των Συμιακών σφουγγαράδων, που το 1900-1901 βούτηξαν στα νερά των Αντικυθήρων και βρήκαν τα υπολείμματα του αρχαίου υπολογιστή, η Ελένη Κεσίσογλου έστησε πάνω από τον τόπο του ναυαγίου –στη θέση Βλυχάδια– το γλυπτό του άγνωστου σφουγγαρά. Κλεισμένος στο σκάφαντρό του ατενίζει το πέλαγος, απόμακρος, στοχαστικός, συγκλονιστικός. (http://www.antikythira-enosi.gr/palaioteresanakoinoseis1/199-kallitexnikiekthesistaantikythira)

«Eχω επιλέξει να δουλεύω στην περιφέρεια της Ελλάδας, σε περιοχές βαρύνουσας –ιστορικά και γεωγραφικά– σημασίας», αναφέρει η εικαστικός και συνεχίζει, «όταν το έργο αποτελεί κατάθεση ψυχικής και πνευματικής προσπάθειας και κυρίως καθρεφτίζει την “αλήθεια” του καλλιτέχνη, τότε και ο πιο απλός θεατής το αντιλαμβάνεται και επικοινωνεί μαζί του. Το ταλέντο ωστόσο δεν φτάνει. Πίσω του κρύβεται σκληρή δουλειά. Τμήμα του έργου μου μετά το πέρας της παρουσίασης το χαρίζω στον τόπο για τον οποίο το δημιούργησα, τοποθετώντας το στη θέση εκείνη που εναρμονίζεται με τη σημειολογία του. Επιδιώκω τη συλλογικότητα και συνεργατικότητα, γι’ αυτό για κάθε νέα προσπάθεια καλώ φίλους να συνταξιδεύσουμε με όραμα, φαντασία, ελπίδα», καταλήγει.  

Μοσχα Φραγκακη

Στόχοι των τζιχαντιστών Δύση και Pωσία

Kύριε διευθυντά

Εχω παλαιότερα σημειώσει πως τα συμφέροντα Δύσης και Ρωσίας τους φέρνουν ουσιαστικά κοντύτερα λόγω των αυξημένων κινδύνων από το ακραίο Ισλάμ. Αποτελεί τουλάχιστον παραλογισμό να συγκρούονται για ζητήματα που μπορούν να λυθούν με μια απλή συνάντηση και ουσιαστική διαπραγμάτευση και να αγνοούν την ισχυροποίηση σε παγκόσμια κλίμακα των επιθέσεων των Σαλαφιστών οπαδών της Τζιχάντ που αυτοομολογημένα έχουν ως στόχο την καταστροφή των αλλόθρησκων και συνολικά του ευρωπαϊκού και δυτικού πολιτισμού. Προσφάτως (3 Σεπτεμβρίου) Τάταροι ηγέτες απείλησαν ανοιχτά τη Ρωσία για επιθέσεις τζιχαντιστών στον Καύκασο και για αντάρτικο σε Βόλγα και Ουράλια, ενώ το «Ισλαμικό Κράτος της Συρίας και του Ιράκ» (ISIS) δείχνει έτοιμο να επεκτείνει την επιθετική του ορμή σε στόχους ευρωπαϊκούς και χριστιανικούς εκτός Μέσης Ανατολής. Αν κάτι έχει καθυστερήσει αυτές τις επιθέσεις  –πέραν των ακρωτηριασμών Aμερικανών ομήρων σε αντίποινα για τους βομβαρδισμούς– είναι το γεγονός πως οι χριστιανοί της Δύσης είναι μόλις τέταρτοι στη λίστα των μισητών εχθρών των Σαλαφιστών. Πρώτοι έρχονται οι λεγόμενοι αποστάτες, μουσουλμάνοι δηλ. που εγκατέλειψαν τον φανατισμό και επέλεξαν να ζουν ειρηνικά με τους αλλόθρησκους συνανθρώπους τους. Τέτοιοι βέβαια είναι όσοι αναγνώρισαν τις εσφαλμένες φανατικές τους επιλογές και επέλεξαν να επιστρέψουν στις διδασκαλίες της μετριοπάθειας του Προφήτη. Αυτοί είναι και οι πλέον μισητοί.

Μετά έρχονται όσοι πάντοτε πίστευαν στη θρησκευτική μετριοπάθεια και στην κοσμική φύση των πολιτικών τους καθεστώτων. Τα καθεστώτα της Αιγύπτου, της Αλγερίας, του Πακιστάν  και της Συρίας, μεταξύ άλλων, κατέχουν τις υψηλότερες θέσεις στη λίστα αυτή.

Λίγο πιο κάτω είναι οι άθεοι, οι πολυθεϊστές και οι ειδωλολάτρες. Γι’ αυτό οι σουνίτες σιχαίνονται τους σιίτες, που αναγνωρίζουν θεότητες (ιμάμηδες) και ιδρύουν ιερά τεμένη αφιερωμένα στον Προφήτη και σε μέλη της οικογένειάς του. Αυτός είναι και ο λόγος που οι κομμουνιστές (άθεοι) αποτελούν φανατικούς τους εχθρούς.

Σε παρακάτω κατηγορία εντάσσονται οι Χριστιανοί και οι Εβραίοι ακριβώς επειδή αποτελούν «λαούς του βιβλίου» μια και αναφέρονται στο Κοράνι και είναι κυρίως μονοθεϊστές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως εξαιρούνται από το μίσος κι από την ανάγκη καταδίωξης. Δεν αποτελούν απλά άμεση προτεραιότητα. Εκτός αν για κάποιο λόγο βρεθούν στο μάτι του κυκλώνα – Εβραίοι στο Ισραήλ και Χριστιανοί σε Ιράκ, Αίγυπτο, σε χωριά της Αλγερίας και Συρία.

Ανδρεας Ανδριανοπουλος – Πρ. υπουργός – Ινστιτούτο Διπλωματίας

Υπόμνηση στον Βλαντιμίρ Πούτιν

Κύριε διευθυντά

Για το εμπάργκο (και) των ελληνικών προϊόντων το οποίο εξήγγειλε και επέβαλε ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαδίμηρος Πούτιν, μήπως πρέπει να του υπενθυμίσουμε το τηλεγράφημα το οποίο απέστειλε, προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη, το 1888, ο αυτοκρατορικός επίτροπος της Ιεράς Συνόδου της Ρωσίας; Το παραθέτω αυτούσιο.  

Νέα Εφημερίς, 31.7.1888 – «Επί ταις εορταίς της εννεακοσιετηρίδος από της εισαγωγής του Χριστιανισμού εν Ρωσία, ο παρά τη ρωσική συνόδω αυτοκρατορικός επίτροπος απηύθυνεν τω Οικουμενικώ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως (Διονύσιος Ε΄) το εξής τηλεγράφημα: “Απασα η ρωσική ορθόδοξος εκκλησία συνελθούσα ίνα εορτάση την ημέραν της σωτηρίας ημών διά του ιερού βαπτίσματος εν τω κόλπω της Ορθοδοξίας, εκ βάθους καρδίας μετά χαράς και ευγνωμοσύνης χαιρετίζει τον πατριαρχικόν θρόνον της Κωνσταντινουπόλεως, παρ’ ου ελάβομεν την αληθινήν πίστιν του Ευαγγελίου και τας θαυμαστάς ιεροτελεστίας της ημετέρας λατρείας και αναπέμπει ευχάς υπέρ της υγείας και ευδαιμονίας της υμετέρας Παναγιότητος“».

Λέτε να συγκινηθεί;

Αντωνης Ν. Βενετης – Μοναστηράκι Δωρίδος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή