Επίτιμοι διδάκτορες

Επίτιμοι διδάκτορες

Κύριε διευθυντά

Στο από 2-10-2015 άρθρο της εφημερίδας «Καθημερινή» του δημοσιογράφου κ. Απόστολου Λακασά με τίτλο «Από τον Γαμβέτα στον Ολάντ» περιελήφθησαν ανακριβείς πληροφορίες, προφανώς χωρίς να έχει προηγηθεί διασταύρωση με την αρμόδια υπηρεσία του ΕΚΠΑ, για την άμεση διόρθωση των οποίων σας παρακαλούμε θερμά. Ειδικότερα, οι περισσότεροι επίτιμοι διδάκτορες που αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο, δεν έχουν αναγορευθεί διδάκτορες από τη Σχολή Πολιτικών Επιστημών, όπως εσφαλμένα αναγράφεται στο εν λόγο άρθρο αλλά από το Τμήμα Νομικής ή τη Νομική Σχολή Αθηνών. Πρόκειται ειδικότερα για τους: Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου Πρίμο Νεμπιόλο, τον πρόεδρο της Κύπρου Γλαύκο Κληρίδη, τον πρόεδρο της Γερμανίας Ρόμαν Χέρτσογκ, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο, τον πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζουλιάνο Αμάτο, τον Κάρολο Παπούλια, τον πρωθυπουργό του Λουξεμβούργου Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, τον ευρωβουλευτή της Γερμανίας Ντανιέλ Κον-Μπεντίτ και τον Γερμανό καγκελάριο Χέλμουτ Σμιτ.

Η κοσμήτορας της Νομικής Σχολής, καθηγήτρια Διονυσια Καλλινικου

Ενα αισιόδοξο μήνυμα

Κύριε διευθυντά

Το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου, το Μέγαρο Μουσικής γέμισε μικρούς και μεγάλους που εναγώνια αναζητούσαν να μοιραστούν προβληματισμούς, να μετριάσουν φόβους, «να ακούσουν κάτι αισιόδοξο». Παρακολουθώ το TEDx Academy ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια και ομολογώ ότι αυτό ήταν το καλύτερο! Μεστό, προσγειωμένο και οραματικό, σε μια συγκυρία που η χώρα σαδομαζοχιστικά μηρυκάζει τη λαγνεία του «τίποτα». Πολλά Μπράβο στη Νίκη (Συροπούλου) που πριν από 6 χρόνια το ξεκίνησε και το ’χει αναδείξει σε μέγα θεσμό. Μπράβο και στους δεκάδες εθελοντές που ολόψυχα μπαίνουν στην ενθουσιώδη δίνη μιας ανεπανάληπτης εμπειρίας! Ομιλητές από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο συνέθλιψαν την κοινωνική και προσωπική μιζέρια μας. Ακούσαμε νέες ιδέες, αναθεωρήσαμε θέσφατα, ανιχνεύσαμε εναλλακτικές. Κάναμε όλοι μαζί ένα πρώτο μικρό βήμα, που μας φώτισε με διαφορετικότητα και ψυχική ανάταση!

Στα διαλείμματα κυριαρχούσαν πηγαδάκια υγιούς αμφισβήτησης και ορθολογικής εξήγησης. Την επομένη ο πήχυς της αυτογνωσίας μας είχε ήδη ανέβει αρκετά εκατοστά.

Κανένας λόγος κλασικού πολιτικού, καμιά διάλεξη στείρα ακαδημαϊκή, καμιά ξερή επιχειρηματική κραυγή δεν μας συναρπάζει πια. Γιατί οι εποχές άλλαξαν κι αλλάξαμε κι εμείς. Δεν ησυχάζουμε στο αναμάσημα φθαρμένων και ανούσιων μεγαλοϊδεατισμών. Θέλουμε γερά σκαριά να καβαλήσουμε και ν’ ανοιχτούμε σε θάλασσες καινούργιες, ανταριασμένες. Για τις φουρτούνες θέλουμε να προετοιμαστούμε όχι για τις μπουνάτσες-παραισθήσεις.

Στο TEDx Academy 2015 μεταλάβαμε ρηξικέλευθη ψηφιακή καινοτομία και επιχειρηματικότητα (Andre Wegner), «εκθετική» κοινωνική ευρύτητα (David Orban), παγκόσμιες πρωτοβουλίες σωτηρίας του πλανήτη (Jonathan Trent), εμπεριστατωμένη ευρωπαϊκή προσέγγιση (Λουκάς Τσούκαλης), δημιουργική αναθεώρηση της δημιουργικότητας (Δημήτρης Σκουρογιάννης), ανυπόκριτη σεμνότητα (Γιώργος Καμίνης). Υποκλιθήκαμε στην Ψυχιατρική ανθρωπιά (Στέλιος Στυλιανίδης), προβληματιστήκαμε αυτοσαρκαζόμενοι (Γιάννης Ιωαννίδης και Μιχάλης Μαθιουδάκης), τιθασεύσαμε τις τύψεις μας (Αλίκη Πανοπούλου), δακρύσαμε αναλογιζόμενοι απρόσμενα δυσάρεστα… (Nigel Ackland), και υπερήφανα ξανασηκώσαμε τη χαμένη εθνική μας αυτοεκτίμηση με ωριμότητα, ειλικρίνεια, προσπάθεια, πείσμα, έμπνευση, ανθρωπιά (Φαίη Χριστοδούλου).

Τελικά, ναι, ήταν αισιόδοξο το μήνυμα του TEDx Academy 2015!

Μαρικα Λαμπρου – Στέλεχος επιχειρήσεων

Το μάθημα των Θρησκευτικών

Kύριε διευθυντά

Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον το άρθρο του συνεργάτη σας κ. Τ. Θεοδωρόπουλου, την επιστολή του κ. Μ. Σταθόπουλου και την απάντηση του κ. Θεοδωρόπουλου για το μάθημα των θρησκευτικών, και θα ήθελα να προσθέσω τα εξής. Συμφωνώ με τον κ. Θεοδωρόπουλο ότι στα σχολεία μας πρέπει να διδάσκεται, πιο σωστά βεβαίως, η ορθόδοξη πίστη και παράδοση του λαού μας, κυρίως γιατί: (α) Αποτελεί συστατικό στοιχείο της ιδιοπροσωπίας του, (β) ο χριστιανισμός μαζί με τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό αποτελούν τη βάση του ευρωπαϊκού πολιτιστικού οικοδομήματος και (γ) η πολιτισμική και θρησκευτική ισοπέδωση που προσπαθεί να επιβάλει η η παγκοσμιοποίηση της νέας τάξης πραγμάτων είναι ένας από τους μεγάλους κινδύνους των καιρών μας. Προσθέτω και τα εξής: (α) Δεν πειράζεις την ιδιοπροσωπία ενός λαού, εκτός κι αν θέλεις να του δημιουργήσεις πρόβλημα ταυτότητας, να τον μετατρέψεις σε απρόσωπη κι εύχρηστη μάζα, κι έτσι να τον καθυποτάξεις, (β) δεν πειράζεις τη βάση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, ιδίως σε μια εποχή που αυτό κλυδωνίζεται, εκτός αν θέλεις να το κατεδαφίσεις, και (γ) η πολιτισμική και θρησκευτική ισοπέδωση των λαών με πρόσχημα τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι στάση προοδευτική, αλλά βαθύτατα αντιδημοκρατική και αντιδραστική. Συμφωνώ με τον κ. Σταθόπουλο ότι η συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της συνείδησης [άρ. 13 (1)] δίνει το δικαίωμα σε όποιον το επιθυμεί να απαλλαγεί από αυτό το μάθημα με απλή επίκληση της ελευθερίας αυτής χωρίς να εξειδικεύει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις (και ο κ. Θεοδωρόπουλος δήλωσε ότι είναι βεβαίως υπέρ της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης). Oμως, διαφωνώ με τον κ. Σταθόπουλο ότι η εκπλήρωση από το κράτος της συνταγματικής υποχρέωσής του για την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων [άρ. 16(2)] με την προσφορά κάποιου άλλου ομολογιακού μάθηματος στη θέση της ορθόδοξης πίστης και παράδοσης του λαού μας αποτελεί επιβολή θρησκευτικών απόψεων. Θέμα επιβολής δεν υπάρχει, αφού ο μαθητής θα έχει το δικαίωμα να διαλέξει ένα μάθημα σύμφωνο με τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις (ακόμη και της αθεΐας). Αντίθετα, τέτοια επιβολή θα υπήρχε αν η θρησκειολογία επεβάλλετο σε όλους εκείνους οι οποίοι θα ήθελαν να διδαχθούν κάποια θρησκευτική πίστη και παράδοση, όπως προτείνει ο κ. Σταθόπουλος, γιατί η θρησκειολογία (a little bit of everything but not too much of anything) δεν είναι θρησκευτικά ουδέτερη. Είναι αξιολόγηση και υποβάθμιση της θρησκείας με βάση τη θεωρία του συγκρητισμού, ότι όλες οι θρησκείες είναι λίγο πολύ ίδιες, και οδηγεί στη θρησκεία χωρίς θεό (βλ. Ronald Dworkin «Religion without God»). Τυχόν επιβολή της θρησκειολογίας θα αποτελούσε και παραβίαση της συνταγματικής υποχρέωσης του κράτους για την εθνική και θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των Ελλήνων, που βεβαίως δεν έχει καμιά σχέση με τον συγκρητισμό και τη θρησκειολογία. Αλλά επιβολή της θρησκειολογίας στη μέση εκπαίδευση θα ήταν και πράξη αντιπαιδαγωγική, γιατί προτού μπορέσει κανείς να συγκρίνει τις θρησκείες, έχει ανάγκη να γνωρίζει τη θρησκευτική παράδοση της επιλογής του (έστω κι αν αυτή είναι η αθεΐα).

Eτσι, αντίθετα με τον κ. Σταθόπουλο, φρονώ πως η δήλωση της νέας αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας ήταν απλά βεβιασμένη, ή παρερμηνεύθηκε, όπως η ίδια δήλωσε. Ενώ η δήλωση του Αρχιεπισκόπου δεν ήταν αποτέλεσμα του θυμικού του, όπως έγραψε ο κ. Σταθόπουλος, αλλά της έγκριτης άποψης του ότι τέτοιες βεβιασμένες και μονομερείς δηλώσεις δεν βοηθούν, αφού η εθνική και θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των Ελλήνων είναι συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας, ενώ «Εκκλησία και Πολιτεία συνεργάζονται για τη χριστιανική αγωγή της νεότητας» (άρ. 2 ΚΧΕ).

Σπυρος Μπαζινας

Eκθέσεις βιβλίων

Kύριε διευθυντά

Mε έκπληξη διάβασα το άρθρο της κ. Oλγας Σελλά υπό τον τίτλο «Eκλεισαν τον κύκλο τους οι εκθέσεις βιβλίου;» (3 Oκτ. 2015). Bλέπω ότι παραμένει σταθερή εχθρός των ελληνικών ανοιχτών εκθέσεων βιβλίου –λόγω και του καιρού που βοηθάει τη χώρα μας– όταν, δίπλα μας, άλλες χώρες πνίγονται από τη βροχή. Φαίνεται δεν συμφωνούν μαζί της οι χιλιάδες αναγνώστες – επισκέπτες που κατακλύζουν την Eκθεση Zαππείου που και φέτος παρουσιάζεται εδώ. H ευλογία των πωλήσεων, είναι αλήθεια, δεν συμφωνεί με τα λεγόμενα μπεστ σέλερ των μεγάλων βιβλιοπωλείων, γιατί μας ζητούν βιβλία που δεν υπάρχουν στα ράφια τους. Kαι εξάλλου μιλάμε με το κοινό με ανθρώπινη λαλιά. Πάντα.

Γιωργος Xρονας – Ποιητής – εκδότης

H ΔEH Xαλανδρίου

Kύριε διευθυντά

Παγκόσμια πρωτοτυπία έχει εφαρμόσει η ΔEH στο Xαλάνδρι. Eκλεισε εδώ και καιρό τα ταμεία της και δεν κάνει εισπράξεις γιατί, όπως άκουσα, κάποτε την ελήστεψαν. Eτσι οι Xαλανδριώτες είναι υποχρεωμένοι να ταλαιπωρούνται και να πηγαίνουν στο Mαρούσι, στην Kηφισιά ή στην Aγία Παρασκευή για να εξοφλούν τους λογαριασμούς των ή στις τράπεζες, στα σούπερ μάρκετ ή στο Tαχυδρομείο, καταβάλλοντας και μία προμήθεια 0,80 ευρώ. Mέχρι πριν από 10 μέρες το Tαχυδρομείο δεν έπαιρνε προμήθεια, τώρα θέλει και αυτό την προμήθειά του. Mε τη λογική της ΔEH, αν αληθεύει η δικαιολογία, θα πρέπει και οι τράπεζες ή οι επιχειρήσεις που πέφτουν θύματα ληστειών να κλείνουν.

Γιαννης Γεωργιαδης – Xαλάνδρι

ΟΤΕ – 2015

Kύριε διευθυντά

Στη Σύμη Δωδεκανήσου δύο αριθμοί τηλεφώνου βρίσκονται σε βλάβη από τις αρχές Ιουλίου 2015, δηλαδή εδώ και 3 μήνες! Ο ΟΤΕ μού γνωρίζει, έκτοτε, ανελλιπώς ότι πρόκειται περί «τεχνικού προβλήματος» στην περιοχή και ότι συνεχίζονται οι εργασίες αποκατάστασής του. Συγχρόνως ευχαριστεί για την κατανόηση που επιδεικνύουμε. Εν τω μεταξύ, οι προς πληρωμή λογαριασμοί για την περίοδο 8/7/15-7/9/15 έρχονται προς εξόφληση, πιστώνοντας τη μη παροχή υπηρεσιών για την περίοδο 13/7-3/8/15, δηλαδή για 1 μόνο μήνα ενώ ο προς εξόφληση λογαριασμός εξεδόθη την 8/9/15, δηλαδή σε χρόνο που υπήρχε η βλάβη και η οποία συνεχίζεται.Βέβαια, για περαιτέρω ζημίες μου εκ του λόγου αυτού, για τις οποίες έχω ενημερώσει τον ΟΤΕ στο 13888 (αφού περίμενα 10 λεπτά σε αναμονή), ούτε κουβέντα. Αν δεν απατώμαι, ο ΟΤΕ βρίσκεται σε γερμανικά χέρια. Αυτά δεν θα μπορούσαν να συμβούν στη Γερμανία. Στις αποικίες, όμως, είναι πιο ελαστική η τήρηση των υποχρεώσεων.

Γιαννης Βογιατζης – Ψυχικό

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή