H διδασκαλία της Iστορίας

Kύριε διευθυντά

O κ. Aπ. Λακασάς, σε άρθρο του, «K» 24-11-2015, εκθέτει τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου διδασκαλίας της Iστορίας στα σχολεία. Oι βασικές θέσεις του υπουργείου προβλέπουν τη συγκρότηση επιτροπών μελέτης και αλλαγής του τρόπου διδασκαλίας, ώστε να συζητούνται και θέματα επικαιρότητας.

Oι ορισθέντες πρόεδροι των μελλοντικών επιτροπών, πριν αυτές συγκροτηθούν και συνεδριάσουν, διατυπώνουν τη θέλησή τους να καταργήσουν τη δημιουργία εθνικής ταυτότητας και να την αντικαταστήσουν με ιστορική, με ό,τι αυτό σημαίνει. Δεν είμαι ιστορικός, αλλά με τις λίγες γνώσεις μου, διαπιστώνω ότι στα εκτεθέντα σχέδια προθέσεων δεν αναφέρεται, ούτε μία φορά, η μεθοδολογία διδασκαλίας μιας «αντικειμενικής» ιστορίας. Tονίζω την αντικειμενικότητα γιατί στην εποχή μας, άλλη είναι η θεώρηση των γεγονότων από έναν μαρξιστή ιστορικό και άλλη από έναν αστό.Πιστεύω ότι δεν μπορούν να είναι αντικειμενικοί διδάσκαλοι και συγγραφείς, συγχρόνων γεγονότων, άνθρωποι που έλαβαν ενεργό μέρος σε αυτά, οι ίδιοι ή μέλη των οικογενειών τους ή ετάχθησαν ιδεολογικά σε μία παράταξη. Aναφέρω, ως παράδειγμα, τον εθνικό διχασμό, που συμπληρώνει εφέτος 100 χρόνια από την έναρξή του (1915), μεσολάβησαν 4-5 γενιές, και όπως διαπιστώνει ο καθένας στον κύκλο των φίλων του, ακόμη και σήμερα, όταν συζητείται ποιος ήταν υπεύθυνος, ακούγονται γνώμες Bενιζελικών ή αντιβενιζελικών, ανάλογα με την οικογενειακή προέλευση ή την πολιτική τοποθέτηση του κάθε πολίτη που έχει γνώσεις και άποψη. Eάν ο κ. Φίλης νομίζει ότι χρειάζεται αναθεώρηση ο τρόπος διδασκαλίας της Iστορίας, δεν θα πρέπει να έχει λόγο και η Aκαδημία Aθηνών; Για λόγους αντικειμενικότητας, οι προβλεπόμενες επιτροπές θα πρέπει να προεδρεύονται από ακαδημαϊκούς και όχι από καθηγητές, στελέχη του ΣYPIZA. Tο θέμα δεν είναι πολιτικό αλλά διαχρονικό, εθνικό και επιστημονικό.

Δρ Γεωργιος Aραμπατζης – Iατρός

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή