ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Είναι η καινοτομία, ηλίθιε!

Είναι η καινοτομία, ηλίθιε!

Kύριε διευθυντά
Τα χρόνια των μνημονίων έχουμε γίνει μάρτυρες απίστευτων καβγάδων, ύβρεων, προπηλακισμών μεταξύ πολιτών και πολιτικών που προέρχονται από «αντίπαλα στρατόπεδα» για τις πολιτικές που ακολουθούνται ή θα έπρεπε να ακολουθηθούν από τις κυβερνήσεις μας.

Κανείς όμως ποτέ δεν θέλησε να αγγίξει την ουσία των προβλημάτων της ελληνικής κοινωνίας γιατί ο Nεοέλληνας έχει μάθει να εργάζεται με στυλ «έλα μωρέ τώρα, άντε να τελειώνουμε». Δεν προσπαθεί, δεν κοπιάζει για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα καλυτερεύει τη δουλειά του και θα κάνει τη ζωή του πιο εύκολη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας κάκιστης πρακτικής ήταν και είναι τα τμήματα παροχών των ασφαλιστικών ταμείων και τα τελευταία 4 χρόνια η διάδοχη κατάστασή τους, ο ΕΟΠΥΥ, αντίστοιχα!

Να όμως μια ιδέα 6 βημάτων, που αν εφαρμοστεί λύνει τα χρόνια προβλήματα αυτού του εξαιρετικά ευαίσθητου τομέα των παροχών της δημόσιας υγείας.

Ο θεράπων ιατρός εκδίδει την ηλεκτρονική γνωμάτευση και υπογράφει με την ηλεκτρονική υπογραφή του.

Η ηλεκτρονική γνωμάτευση λαμβάνει μοναδικό αύξοντα αριθμό, ΔΕΝ εκτυπώνεται και παραμένει στο σύστημα.

Ο ελεγκτής ιατρός εγκρίνει την ηλεκτρονική γνωμάτευση με την ηλεκτρονική υπογραφή του.

Ο ασθενής προμηθεύεται από το εμπόριο το θεραπευτικό μέσο που αναφέρεται στην ηλεκτρονική γνωμάτευση.

Ο μοναδικός αύξων αριθμός της ηλεκτρονικής γνωμάτευσης αποτελεί το «κλειδί» εισόδου για την πιστοποιημένη προμηθεύτρια εταιρεία να «μπει» στο σύστημα και να εκδώσει το αντίστοιχο ηλεκτρονικό τιμολόγιο.

Το τμήμα παροχών του ΕΟΠΥΥ ελέγχει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο και την ηλεκτρονική γνωμάτευση και εξοφλεί την πιστοποιημένη προμηθεύτρια εταιρεία.

Ανδρεας Αχ. Τζουραμανης

Η ονομασία

Κύριε διευθυντά
Με πολύ ενδιαφέρον διάβασα στην εφημερίδα σας της 18ης και 19ης Μαρτίου τα σχετικά με το θέμα της Μακεδονίας δημοσιεύματα, ήτοι το Ψήφισμα της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, το οποίο έχω υπογράψει και εγώ, όπως επίσης και το άκρως ενδιαφέρον άρθρο του κ. Η. Μαγκλίνη, «Μπιλιάνα». Επειδή έχω ασχοληθεί με το θέμα, θα μου επιτρέψετε να αναφέρω τα ακόλουθα: Το 1974 η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών εξέδωσε μελέτημά μου με τίτλο «Η εθνική αφύπνισις των Bουλγάρων και η εμφάνισις βουλγαρικής εθνικής κινήσεως εν Mακεδονία», το οποίο το 1990 το εξέδωσε και σε αγγλική μετάφραση. Στο μελέτημά μου αυτό εξετάζω με βάση βουλγαρική και σκοπιανή βιβλιογραφία πώς ανέκυψε το πρόβλημα της σλαβικής διεκδικήσεως της ελληνικής Μακεδονίας. Εννοείται ότι αυτό είχε καθαρώς βουλγαρική προέλευση. Εδώ θέλω να τονίσω δύο σημεία, τα οποία δεν έχουν γίνει αντικείμενο προσοχής. Πρώτον, το γεωγραφικό σημείο στο οποίο βρίσκονται τα Σκόπια δεν ανήκε στη Μακεδονία αλλά στη Δαρδανία. Μεταξύ Μακεδονίας και Δαρδανίας παρεμβάλλετο η Παιονία. Γι’ αυτά υπάρχουν τεκμήρια και από παλιούς χάρτες. Αρα τα Σκόπια δεν ήταν μακεδονικά. Δεύτερον, μόλις κατελήφθη κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η περιοχή του σημερινού κράτους της ΠΓΔΜ, εκδόθηκε στα Σκόπια εφημερίδα σε βουλγαρική γλώσσα με τίτλο Μακεντόνια. Στο πρώτο τεύχος της διαβάζουμε: «Βούλγαροι! Η Μακεδονία είναι ελεύθερη. Ελεύθερη Μακεδονία για αιώνες». Επεται ένας έπαινος και ευγνωμοσύνη στον «τσάρο των Βουλγάρων Μπορίς Γ΄», στον «μεγάλο ηγέτη του ισχυρού γερμανικού Ράιχ Αδόλφο Χίτλερ» και «στον Ντούτσε, τον δημιουργό της φίλης Ιταλίας», και ακολουθεί ένα «ζήτω» για τον Τσάρο Μπορίς, τον Αδόλφο Χίτλερ και τον Μπενίτο Μουσολίνι. Αυτά τα αγνοεί ή τα έχει λησμονήσει η ηγεσία των Σκοπίων; Καταλαβαίνει ότι είναι συνεχιστής ενός έργου που είχε βουλγαρική προέλευση; Οσον αφορά εμάς, θα ήθελα απλώς να πω ότι οι πολιτικοί μας δεν έχουν μελετήσει ποτέ σε βάθος το γονίδιο των γειτονικών μας λαών, ούτε και έχουν δημιουργήσει μία ομάδα σοβαρών επιστημόνων και διπλωματών, οι οποίοι θα μπορούσαν να καλέσουν τους Σκοπιανούς συναδέλφους τους για να συζητήσουν το θέμα με βάση τα ακριβή ιστορικά δεδομένα. Στα Σκόπια υπήρξαν και υπάρχουν επιστήμονες που έχουν γνώσεις του θέματος και αντικειμενικότητα, αλλά δεν τολμούν να εκφραστούν.

Αντωνιος-Αιμιλιος Ταχιαος – Ομ. καθηγητής ΑΠΘ, αντ. μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, αλλοδαπό μέλος της Σερβικής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών και της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών

Aμήχανη η Eυρώπη στο κύμα του Iσλάμ

Kύριε διευθυντά
Με τις πολύνεκρες επιθέσεις του στις Βρυξέλλες, την Τρίτη 22 Μαρτίου, το Ισλαμικό Κράτος αντεπιτίθεται στις νωπές αποφάσεις της Ε.Ε. για τον –υποτιθέμενο– έλεγχο των μουσουλμάνων προσφύγων και αποδεικνύει έμπρακτα ότι η Ε.Ε. δεν είναι ασφαλής ούτε καν στην καρδιά της πρωτεύουσάς της, όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι δρακόντεια και στην οποία τέσσερις ημέρες πριν είχε συλληφθεί ο αρχηγός των τζιχαντιστών που πρόσφατα αιματοκύλισαν το Παρίσι, μια άλλη πόλη-σύμβολο της Ευρώπης. Πολλά τα ερωτήματα, συνεπώς. Εν προκειμένω εξετάζονται σε αλληλουχία μόνον δύο:

– Είναι ικανή η Ευρώπη να ανακόψει τα κύματα των προσφύγων από τον κόσμο του Ισλάμ και στη συνέχεια να ελέγξει όσους πρόσφυγες υποδεχθεί;

Αμέσως μετά τη σχετική απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε. και τη συμφωνία με την Τουρκία, χιλιάδες προσφύγων από τα τουρκικά παράλια κατέκλυσαν εκ νέου τα ελληνικά νησιά. Ενωρίτερα, ο υπουργός Εσωτερικών της Γερμανίας Τόμας ντε Μεζιέρ είχε προειδοποιήσει ότι με τους πρόσφυγες εισήλθαν στη χώρα του 4.000 τζιχαντιστές. Μακάρι –και ίσως– να υπερβάλλει για άλλους λόγους.

– Είναι απλώς πρόσφυγες όσοι κινούνται ασυγκράτητοι προς την Ευρώπη ή, μέσω αυτών, το χαλιφάτο επιδιώκει να επικρατήσει στον γηραιό κόσμο των απίστων;

Η κοινή λογική απαντά: «Να μια ακόμη από τις θεωρίες συνωμοσίας που πολλαπλασιάζονται στην Ελλάδα της εσχάτης παρακμής». Συμπτωματικά, ωστόσο, 19 μόλις μέρες πριν από τις τελευταίες επιθέσεις στις Βρυξέλλες, ο φιλελεύθερος Ανδρέας Ανδριανόπουλος, πιστός ευρωπαϊστής και πολλές φορές υπουργός, υποστήριξε δημοσίως ότι οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες εκπληρώνουν σχέδιο του χαλιφάτου (Ανδρέας Ανδριανόπουλος,  «Το πρόβλημα με το Ισλάμ», Foreign Affairs, the Hellenic Edition, 1/3/2016).

Φυσικά, μια γνώμη παραμένει απλώς γνώμη, άσχετα προς το ποιος την λέει. Ο καθένας, συνεπώς, μπορεί να αμφισβητεί τη γνώμη, αλλά όχι και τα γεγονότα.

Οκτώ μήνες πριν από τις επιθέσεις, στις 21 Σεπτεμβρίου 2015, ο σεΐχης της Παλαιστίνης Μουχαμάντ Αγιέντ διεκήρυξε προς τους πιστούς μέσα στο ιστορικό τέμενος Αλ Ακσά της Ιερουσαλήμ: «Οι άπιστοι μας θέλουν ταπεινωμένους να βασανιζόμαστε και να δουλεύουμε γι’ αυτούς. Αλλά το Κοράνι αναφέρει ότι η Σκοτεινή Νύχτα δεν θα κρατήσει πολύ. Σύντομα, με τη βοήθεια του Αλλάχ, θα τους ποδοπατήσουμε με τα γυμνά μας πόδια. Η Ευρώπη γέρασε και έχει εκφυλισθεί. Χρειάζεται ανθρώπινες ενισχύσεις. Πάτε, άμοιροι, πρόσφυγες στις χώρες σας. Θα σας βοηθήσουμε να πολλαπλασιασθείτε και θα γεννήσουμε τα παιδιά σας. Σύντομα θα τους καλέσουμε στο όνομα του χαλιφάτου. Είναι τα αγόρια μας».

Λίγο ενωρίτερα, τον Φεβρουάριο του 2015, το χαλιφάτο απείλησε δημοσίως ότι θα στείλει στη Δύση 500.000 πρόσφυγες να διαδώσουν το Ισλάμ. Το Κοράνι σε 91 στίχους του κηρύσσει ότι ιερό καθήκον των πιστών είναι να επεκταθούν στον κόσμο των απίστων και να επιβάλουν το Ισλάμ εφαρμόζοντας την Εγίρα, όπως έπραξε ο Προφήτης στη Μέκκα. Την τζιχάντ εφαρμόζουν διά πυρός και σιδήρου μόνον οι σουνίτες μουσουλμάνοι, και προπύργιο των σουνιτών είναι η βαθύπλουτη Σαουδική Αραβία, η οποία δηλώνει ότι πολεμά –θεωρητικά– το χαλιφάτο τους, αλλά εφαρμόζει την αδυσώπητη σαρία, διότι ασπάζεται την πιο ακραία εκδοχή της σούνα, το Ουαχάμπ. Ωστόσο, πρόσφατα οι ουαχαμπίτες μουλάδες Σαουδάραβες διεκήρυξαν από κοινού: «Οι ιεροί πολεμιστές στη Συρία υπερασπίζονται όλο το έθνος του Ισλάμ. Εμπιστευθείτε τους και στηρίξτε τους». Προκαλεί εντύπωση ότι οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες δεν καταφεύγουν στις πλησιέστερές τους χώρες, που είναι μουσουλμανικές και πλούσιες, όπως η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ, τα Εμιράτα του Κόλπου. Προτιμούν να διακινδυνεύσουν στο Αιγαίο και να πάνε στην Ευρώπη. Οι μουσουλμάνοι σήμερα στην Ευρώπη αποτελούν τα ακόλουθα ποσοστά του συνολικού πληθυσμού στις εξής ευρωπαϊκές χώρες: Γαλλία 8%, Ολλανδία 5,5%, Σουηδία 5%, Ελβετία 4,3%, Ισπανία 4%, Γερμανία 3%, Βρετανία 2,7%, Δανία 2%. Οι πρόσφυγες του Ισλάμ επιμένουν να διασχίσουν οπωσδήποτε τον βαλκανικό διάδρομο προς την Ευρώπη, παρότι γνωρίζουν ότι είναι ερμητικά κλειστός. Παράδειγμα η Γευγελή. Τυχαία αυτή η επιλογή και η τόση επιμονή; Iσως! Στις χώρες του διαβαλκανικού διαδρόμου, πάντως, είναι ισχυρή, έως συντριπτική, η αναλογία των μουσουλμάνων στο σύνολο του πληθυσμού: 88% στο Κόσοβο, 75% στην Αλβανία, 48% στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, 34% στα Σκόπια, 17,7% στο Μαυροβούνιο, 12,5% στη Βουλγαρία και τουλάχιστον 4,5% στη Σερβία. Στην Ελλάδα τα ποσοστά παραμένουν άγνωστα, διότι το λεγόμενο κράτος ουδέποτε απέγραψε, μαζί με τους γνωστούς μουσουλμάνους της Θράκης και των Δωδεκανήσων, τους πάσης εθνικότητος μυριάδες μουσουλμάνους που, κατά την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, εισήλθαν παράνομα και έκτοτε διαμένουν στη χώρα.

Αν υπήρχε κράτος στην Ελλάδα, θα μετρούσε τουλάχιστον πόσοι από τους πρόσφυγες είναι νέοι άνδρες, νέες γυναίκες, νήπια, ηλικιωμένοι. Σε όλες τις εικόνες, πάντως, όλοι φαίνονται πολύ νέοι, σε παραγωγική ηλικία. Γιατί δεν υπάρχουν γέροι;

Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιον είναι ότι η Γηραιά Hπειρος εισήλθε σε στάδιο παρακμής και σε βαθύ βαρομετρικό που προμηνύει θύελλες. Η Ελλάδα προηγείται.

Ν. Ι. Μερτζος