Η (πολύ) πονεμένη ιστορία του ΟΑΣΘ

Η (πολύ) πονεμένη ιστορία του ΟΑΣΘ

Κύριε διευθυντά

Ο ΟΑΣΘ για πολλές δεκαετίες παρείχε το συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με διαδοχικές συμβάσεις με το αρμόδιο υπουργείο, με την τελευταία να λήγει στο τέλος του 2019. Με αφορμή τις συχνές απεργίες του προσωπικού του που έμενε απλήρωτο για μήνες, τον τελευταίο χρόνο, και τις σχετικές ταλαιπωρίες των πολιτών, το υπουργείο αποφάσισε να ακυρώσει την τρέχουσα σύμβαση και να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ με νόμο που καθορίζει τη διάρκεια αυτής της κρατικοποίησης να λήγει στο τέλος του 2019. Παρεμπιπτόντως η διοίκηση του ΟΑΣΘ ισχυρίζεται ότι είχε αδυναμία ρευστότητας για καταβολή των δεδουλευμένων του προσωπικού του λόγω μη εξόφλησης συμβατικών χορηγήσεων από μέρους του υπουργείου προς αυτήν μη αποκλειομένης, καθώς ακούγεται, και κάποιας σκοπιμότητας βάσει σχεδίου για ρήξη μεταξύ των δυο πλευρών.

Ετσι, στην προκειμένη περίπτωση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δείχνει συνέπεια και αποφασιστικότητα στην κομματική γραμμή της γενικά υπέρ κρατισμού, στη φιλεργατική της πολιτική, στη στήριξη αδύναμων οικονομικά πολιτών (το κομματικό Δ.Σ. του νέου οργανισμού εξήγγειλε ήδη δωρεάν μεταφορά των ανέργων), στη συμπάθεια προς τους ταλαιπωρημένους πολίτες, στις πιθανές προσλήψεις όπως ακούγεται κάποιων κ.λπ.  Παράλληλα όμως αγνοεί νόμους και συμφωνίες του κράτους με ιδιωτικούς φορείς που πρώτα αυτή σαν κυβέρνηση πρέπει να σέβεται, ακυρώνει ισχύουσες συμβάσεις και κρατικοποιεί περιουσίες ιδιωτών, αδιαφορεί για επερχόμενες διαδικασίες δικαστικής φύσης που εύλογα θα προκαλέσει με προσφυγές ο ΟΑΣΘ, υποεκτιμά το κόστος για το Δημόσιο, που είναι βέβαιο ότι θα προκύψει λόγω αποζημίωσης των μετόχων του ΟΑΣΘ, δεν έδειξε καμιά διάθεση για κάποια με κοινή συναίνεση με ΟΑΣΘ τροποποίηση της σύμβασης, δίνει κάκιστα μηνύματα σε υποψήφιους επενδυτές που ιδιαίτερα τελευταία προσδοκά η χώρα κ.ά. Εκείνο όμως που εκπλήσσει ιδιαίτερα είναι αυτή η ίδια κρατικοποίηση μέχρι το τέλος του 2019, που, αν μη τι άλλο, υποδηλώνει πράξη ανενδοίαστης υστεροβουλίας. Δηλαδή χωρίς αμφιβολία όλα αυτά έγιναν μόνο για τα μάτια του κόσμου, αφού το συγκεκριμένο διάστημα το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης θα εκτελείται από το τωρινό προσωπικό και τις υπάρχουσες υποδομές του ΟΑΣΘ με τη νέα διοίκηση να έχει την ευθύνη δήθεν, αλλά συγχρόνως καθένας γνωρίζει ότι το διάστημα αυτό θα έχει έντονο προεκλογικό χρώμα. Για τη συνέχεια του θέματος, δηλαδή μετά το τέλος του 2019, όλα φαίνεται να είναι ανοικτά και, δεδομένου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι πλέον κυβέρνηση, το τι θα ακολουθήσει «γαία πυρί μειχθήτω».

Σταυρος Ευθυμιαδης – Συνταξιούχος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή