ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΟΛΠ, αυξήσεις και κερδοφορία

olp-ayxiseis-amp-nbsp-kai-kerdoforia-2250732

Κύριε διευθυντά
Είμαι τακτικός αναγνώστης της εφημερίδας τα τελευταία 50 με 60 χρόνια, αφού στην εφημερίδα σας άλλωστε εργάστηκαν και ο αδελφός μου και ο πατέρας μου… και παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ειδησεογραφία για τα θέματα των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς το 2005 άλλωστε ανέλαβα την υλοποίηση της πρώτης παραχώρησης στον ΟΛΠ που ολοκληρώθηκε με τεράστια οικονομική επιτυχία –665 εκατ. ευρώ το 2009– και έγινε ο νόμος 3755/2009.

Εκτοτε η Πολιτεία, παρά τη διαφωνία των περισσοτέρων τεχνοκρατών της λιμενικής βιομηχανίας για το επιλεγέν μοντέλο ανάπτυξης, προχώρησε σε συνολική παραχώρηση του οργανισμού μέσω της διάθεσης ποσοστού 67% των μετοχών, διαδικασία που ολοκληρώθηκε το 2016 με τον νόμο 4404/16 και αντάλλαγμα 331 εκατ. – υποδιπλάσιο της πρώτης σύμβασης.

Και ενώ η διοίκηση των Κινέζων δεν έχει καν συμπληρώσει διετία στο λιμάνι, αποφασίζει αυξήσεις στα τιμολόγια του ΟΛΠ με άμεση εφαρμογή μέχρι και 20%, γεγονός που θα έχει επιπτώσεις σε όλη την αλυσίδα των μεταφορών και στο τέλος της ημέρας στην εθνική οικονομία γενικότερα. Το γεγονός αποσιωπήθηκε από τον Τύπο και έτσι το αναγνωστικό κοινό έμεινε ανενημέρωτο.

Ομως η εφημερίδα σας στο φύλλο της 2/5 προβάλλει την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ΟΛΠ στους θεσμικούς, δίδοντας έμφαση στη θετική εξέλιξη όλων των δεικτών –όπως γράφει το ρεπορτάζ– που δημιουργούν την εύλογη απορία… Με τέτοιες θετικές εξελίξεις πώς κατέστη αναγκαία η αύξηση των τιμολογίων και ποια αρχή και με ποιο αιτιολογικό τα ενέκρινε; Για την ιστορία βεβαίως σημειώνεται ότι το ρεπορτάζ είναι ανακριβές, αφού το 2007, δηλ. προ δεκαετίας, ο οργανισμός είχε κέρδη προ φόρων 33,5 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα έχει μόνο 21,2 εκατ. και τα κέρδη μετά φόρων ήταν το 2007 24,5 εκατ., ενώ τώρα είναι μόλις 11 εκατ.

Νικος Αναστασοπουλος, Τέως διευθύνων σύμβουλος ΟΛΠ