Από τη μυθολογία έως τον κακό μας τον καιρό

Από τη μυθολογία έως τον κακό μας τον καιρό

Κύριε διευθυντά

Εύστοχη η επιλογή, από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, μυθολογικών ονομάτων για τον χαρακτηρισμό ακραίων καιρικών φαινομένων: θυελλωδών ανέμων, θαλασσοταραχών, καταιγίδων και χιονοπτώσεων, που πλήττουν τη χώρα μας τον τελευταίο καιρό. Ως εκ τούτου, ενδείκνυται η χρήση λέξεων της μυθολογίας μας που υποδηλώνουν άμεσα την ψυχρή επέλαση της κακοκαιρίας, όπως: Ποσειδών, Χάρυβδις, Αμφιτρίτη, Βορέας, Ζήτης, Κάλαϊς, Αστραίως, Εύρος, Τυφωεύς κ.ά.

Ωστόσο, αν η Διδώ, μυθική βασίλισσα και ιδρύτρια της Καρχηδόνας, συνδεθείσα ερωτικά με τον Αινεία, γιο του Αγχίση και της Αφροδίτης, τον πιο διάσημο από τους Τρώες μετά τον Εκτορα (βλ. Βιργιλίου, Αινειάς), υπονοεί ίσως τις θαλάσσιες περιπλανήσεις της Διδούς από την Τύρο ώς την Τύνιδα, όμως η ονομασία της Ζηνοβίας για τη δριμύτατη πρόσφατη επιδείνωση του καιρού είναι προβληματική. Η Ζηνοβία, απόγονη των Ελλήνων Πτολεμαίων και της θρυλικής Κλεοπάτρας, ωραιότατη και με πνεύμα σπινθηροβόλο, ήταν βασίλισσα της Παλμύρας (267-273 μ.Χ.), εμπορικής πόλης της Συρίας, ιδρυθείσας από τον Σολομώντα, με λαμπρά ερείπια αρχαίων ναών (ναός του Ηλίου), επιτάφιων πύργων και εντυπωσιακών οικοδομημάτων, η οποία δυστυχώς στις τελευταίες πολεμικές επιχειρήσεις έχει υποστεί πολλές καταστροφές. Η Ζηνοβία ηττήθηκε από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αυρηλιανό-Λεύκιο Δομίτιο (270-275) και κόσμησε τον θρίαμβό του στη Ρώμη, δεμένη με χρυσές αλυσίδες. Ενδεχομένως, η μοναρχία της Ζηνοβίας, αποκαλούμενης «Σεβαστής» (Σεπτιμίας) που επέτυχε ό,τι επιδίωξε, με την κυριαρχία της, παρουσιάζει κάτι από την ορμή των μεγαλειωδών φυσικών φαινομένων, των οποίων την πορεία καμιά δύναμη δεν είναι δυνατή να αναχαιτίσει.

Αναστασιος Αγγ. Στεφος, δ.φ., Ειδικός γραμματέας της ΠΕΦ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή