ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

«Χάρι και Μέγκαν», τραγωδία 2020 μ.Χ.

«Χάρι και Μέγκαν», τραγωδία 2020 μ.Χ.

Κύριε διευθυντά
Τον τελευταίο καιρό παρακολουθεί ο κόσμος όλος με αγωνία ή απορία τις περιπέτειες του δούκα και της δούκισσας του Σάσεξ. Η παράσταση δίδεται δωρεάν χάρη στους χορηγούς – πρωταγωνιστές αυτής.

Και δεν παύω να σκέφτομαι πως το εκτυλισσόμενο δράμα στέκει κοντά στην Ανδρομάχη του Ευριπίδη. Μόνο που τα όρια πλέον μεταξύ αλήθειας και μίμησης (…πράξεως σπουδαίας και τελείας…) συγχέονται. Το κοινό, πάντως, εκτελεί πιστά χρέη Χορού, με το να προτρέπει και να σχολιάζει σ’ ένα ατελείωτο στάσιμο.

Ξένη είναι η Ανδρομάχη της Τροίας. Ξένη στο στερέωμα όπου την έσυρε ο Νεοπτόλεμος. Εκπροσωπεί το διαφορετικό, το μη αναμενόμενο, ο δε γόνος της, και τέκνο του Νεοπτολέμου, συνιστά απειλή. Το αντίζηλο σύστημα του «stiff upper lip», της Ερμιόνης και του Μενέλαου, δεν δέχεται όμως ρωγμές. Η καθεστηκυία τάξη πρέπει να τηρηθεί.

Ξένη είναι και η Μέγκαν, ξένη και μόνη. Χωρίς ερείσματα σε μια τάξη τίτλων, κορώνων και ευγενών υφασμάτων, που πλέον μόνο στα παραμύθια βρίσκει τη δικαίωσή της, η Μέγκαν μιλάει τη γλώσσα του διαφορετικού και του ανοίκειου στην τάξη αυτή. Παρ’ όλ’ αυτά, πέραν κάθε προσδοκίας, η περιπέτειά τους φαίνεται πως θα έχει ευτυχή τροπή. Και οι δύο έχουν συμπαράσταση μέσα από το σύστημα. Φαίνεται μάλιστα να τα καταφέρνουν κιόλας. Ομως, μόνο πρόσκαιρα.

Ξαφνικά, χωρίς αιτία και προφανή λόγο, ο Νεοπτόλεμος φεύγει από τη μέση. Δεν απομένει τίποτα πια παρά να δοθεί η λύση από τον «από μηχανής» Θεό: η Ανδρομάχη θα καταφύγει στη Χώρα των Μολοσσών.

Με τη σειρά του, το ζεύγος Σάσεξ, με μια εξίσου μη αναμενόμενη και χωρίς περιστροφές ανακοίνωση, αποποιείται το είναι του: θα στραφεί στη γαλήνια Βόρεια Αμερική, με έναν Χάρι χωρίς κορώνες και παχυλές αποζημιώσεις.

Η κάθαρσις επέρχεται. Το κοινό αποφορτίζει τα δικά του βάρη κι έγνοιες, βλέποντας το παράλογο να θριαμβεύει και αλλού. Διψάει, όμως, για συνέχεια.

Μαρινα Πυροβολακη, Δικηγόρος