ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Περί «μαστορικής» υπουργείου Παιδείας

peri-amp-laquo-mastorikis-amp-raquo-amp-nbsp-ypoyrgeioy-paideias-2379473

Κύριε διευθυντά
Ο δικηγόρος κ. Δημήτριος Ι. Κωστόπουλος με επιστολή του στην «Καθημερινή» (8 Μαΐου) υπερασπίζεται την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, την οποία ο συνεργάτης σας κ. Χρήστος Γιανναράς επικρίνει συχνά. Στο ίδιο φύλλο, ο Χ.Γ., παλαιόθεν φίλος μου, θεωρεί ότι ο κ. Κωστόπουλος, ως νομικός, αναρμοδίως άπτεται θεμάτων Παιδείας και ερωτά: «Αντελήφθη ο επιστολογράφος τη σημασία που έχει για την κατανόηση της επιφυλλίδας η αναφορά στις προσωπικότητες Παπανούτσου και Γεωργούλη;».

Δεδομένου ότι το υπουργείο Παιδείας ανελάμβανε κατά κανόνα νομικός, όπως λόγου χάρη ο Χαλκιδαίος Κωνσταντίνος Καλλίας ή ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου, η επίκληση του Παπανούτσου και του Γεωργούλη δεν έχει νόημα. Είναι εντελώς άλλο ζήτημα, αν κατά καιρούς ρύθμιζαν τα της Παιδείας. Αφού όμως μνημονεύθηκαν ευφήμως για την παιδεία τους, υπενθυμίζω ότι, ενώ ο συνεργάτης σας προτείνει να διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά και στο Δημοτικό από το πρωτότυπο, ο Παπανούτσος επέβαλε τη διδασκαλία των αρχαίων συγγραφέων στο τριτάξιο Γυμνάσιο από μεταφράσεις. Από την απέναντι όχθη, ο Γεωργούλης, αντίμαχος της μεταρρύθμισης Παπανούτσου, απέρριψε και τα βιβλία των Θρησκευτικών μολονότι γνώριζε πάρα πολύ καλά ότι παραμέριζαν τη σχολαστικότητα των παλαιών.

Ο Χ.Γ. είχε ερωτηθεί κάποτε από ακροατή του αν θα δεχόταν ν’ αναλάβει το υπουργείο Παιδείας και απάντησε σωστά: «Οχι, γιατί δεν ξέρω τη μαστορική του!». Ευελπιστώ ότι ούτε τώρα την ξέρει, αλλά θα ευχόμουν, τώρα που η κ. Νίκη Κεραμέως έχει εξαγγείλει την αξιολόγηση των δασκάλων και των καθηγητών, να σταθεί στο πλευρό της.

Ν.Δ. Τριανταφυλλοπουλος