Θέλει επαναφόρτιση η ηλεκτροκίνηση

Θέλει επαναφόρτιση η ηλεκτροκίνηση

Κύριε διευθυντά

H ηλεκτροκίνηση που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση (ένα στα τρία Ι.Χ. ή ταξί ηλεκτρικά έως το 2030) έχει δυστυχώς για τα ελληνικά δεδομένα τα εξής σοβαρά μειονεκτήματα:

1. Το μεγάλο κόστος αγοράς, παρά την επιδότηση έως και 5.500 ευρώ για Ι.Χ. και έως 8.000 για ταξί, κατά μέγιστο. Για παράδειγμα, το φθηνότερο ηλεκτροκίνητο μικρό στην αγορά αυτή τη στιγμή κοστίζει περί τις 22.000 ευρώ! Με περίπου 19.000 ευρώ (μετά τη σχετική έκπτωση), ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, ο υποψήφιος αγοραστής θα το σκεφτεί πολύ, αφού με το ίδιο ποσό αγοράζει ένα οικογενειακό SUV πετρελαιοκίνητο. Υπάρχει πλειάδα τέτοιων επιλογών.

2. Υποδομές με υπαίθριους φορτιστές. Χρειάζεται χρόνος για την ανάπτυξη επαρκούς δικτύου σε ολόκληρη την επικράτεια. Για παράδειγμα ταχυφορτιστές, όπως στα γαλλικά τραμ. Πλήρης φόρτιση εντός 20 δευτερολέπτων. Τέτοιες υποδομές είναι πανάκριβες. Ποιος θα τις χρηματοδοτήσει;

3. Το ηλεκτροκίνητο, αν μείνει σε μποτιλιάρισμα (κάτι το σύνηθες σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη), θα χρειαστεί κλήση οδικής βοήθειας και θα προκληθεί κυκλοφοριακό χάος.

Τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα θα έπρεπε να είναι εφοδιασμένα και με μικρούς θερμικούς κινητήρες εφεδρείας, όπως συμβαίνει με τη ρεζέρβα ελαστικού ανάγκης. Επιπλέον, οι υποδομές των ελληνικών μεγαλουπόλεων σε οδικό δίκτυο έχουν παραμείνει οι ίδιες από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Η Αττική Οδός, για παράδειγμα, έχει υπερκορεστεί. Αντί λοιπόν να κοιτάξουν τις υποδομές πρώτα, σκέφτονται κίνητρα για πωλήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ. και ταξί. Ανάποδα, σαν τον κάβουρα.

Σπυρος Γιακουμακης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή