Οι Σουλιώτες, ο Μάρκος, η Δέσπω

Οι Σουλιώτες, ο Μάρκος, η Δέσπω

Κύριε διευθυντά

Στο φύλλο της εφημερίδας σας της 22-12-2017 ο συνεργάτης σας κ. Κασιμάτης παραθέτει «χρήσιμα ιστορικά στοιχεία», σύμφωνα με τα οποία οι Σουλιώτες ως μόνη τους ενασχόληση είχαν τον πόλεμο, «όρος με τον οποίο εννοούσαν τις ένοπλες ληστρικές επιδρομές» και ζούσαν καταδυναστεύοντας με φόρους και λαφυραγωγίες τους Ελληνες Χριστιανούς, οι οποίοι «προσέβλεπαν στην προστασία του πασά των Ιωαννίνων».

Σύμφωνα με τα «ιστορικά στοιχεία» του κ. Κασιμάτη πρέπει να συμπεράνουμε ότι το ένα από τα άπαρτα κάστρα του Ελληνισμού που έλεγε ο Κολοκοτρώνης, το Σούλι, ήταν μια φωλιά ληστών, ο Λάμπρος Τζαβέλλας που έγραφε στον Αλή Πασά ότι, αν ο γιος του δεν είναι πρόθυμος να πεθάνει για την πατρίδα, δεν είναι γιος του, ο καλόγερος Σαμουήλ και οι σύντροφοί του που ανατινάχθηκαν στο Κούγκι για να μην παραδοθούν στους Αρβανίτες και ο Μάρκος Μπότσαρης και οι εκατοντάδες Σουλιωτών που έπεσαν για την ελευθερία της Ελλάδας ήσαν λήσταρχοι και οι γυναίκες του Ζαλόγγου και η Δέσπω Μπότση, που ανατινάχθηκε στον πύργο της γιατί «αφέντες λιάπηδες δεν έκανε, δεν κάνει», ήσαν λησταρχίνες, ενώ ο Αλή Πασάς που μεταξύ άλλων δειγμάτων «προστασίας» των Χριστιανών, ξεθεμελίωσε το Γαρδίκι και εξόντωσε τους Γαρδικιώτες και έπνιγε στη λίμνη τις Γιαννιώτισσες, ήταν προστάτης των Χριστιανών.

Στα συμπεράσματα αυτά θα μας οδηγούσαν τα «χρήσιμα ιστορικά στοιχεία» που επικαλείται ο κ. Κασιμάτης, αν τα παίρναμε ως βάσιμα.

Ευαγγελος Ανδριανος, Επίτιμος αρεοπαγίτης, Καστόρειον Λακωνίας

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή