ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Ακομμάτιστοι για τα βιβλία Ιστορίας

akommatistoi-gia-ta-vivlia-istorias-2277096

Κύριε διευθυντά
Ο κ. Απόστολος Λακασάς σε άρθρο του («Κ» 27-9-2018) αναφέρει τα σχέδια του κ. υπουργού Παιδείας για καθιέρωση νέας φιλοσοφίας στη διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία. Εντάσσονται θέματα όπως η τζιχάντ, ο ελληνικός Εμφύλιος και το Ολοκαύτωμα. Στα σχέδια προθέσεων δεν αναφέρεται η μέθοδος επίτευξης αντικειμενικότητας στην ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων. Αναφέρω ένα παράδειγμα προς στήριξη των απόψεών μου. Πάγια θέση της Αριστεράς ήταν ότι ο Δεκέμβριος του 1944 ήταν το «διαμάντι της εθνικής αντίστασης». Καθ’ όλη τη διάρκεια των μαχών, ο τότε αρχηγός του ΚΚΕ Γιώργης Σιάντος και οι οπαδοί του υποστήριζαν ότι η επέμβαση των Αγγλων ήταν μία ιμπεριαλιστική κίνηση για υποδούλωση του ελληνικού λαού. Στο πνεύμα αυτό, ο Γ.Σ. απέρριπτε κάθε πρόταση ειρήνευσης και διακοπής της αιματοχυσίας. Λίγες ημέρες αργότερα, μετά την υπογραφή της Συμφωνίας της Βάρκιζας, ο Γ.Σ. δηλώνει: «Τα βρετανικά στρατεύματα βρίσκονται στην Ελλάδα για στρατιωτικούς λόγους. Τη σύγκρουση των Αγγλων και των δυνάμεων του ΕΛΑΣ τη θεωρούμε ως ατυχή σύγκρουση που πέρασε και θα ξεχασθεί. Μα, αν οι σύμμαχοι απεφάσισαν να διατηρήσουν εδώ αγγλικό στρατό, εμείς λέμε ότι αυτό είναι το συμφέρον της Ελλάδας» («Ριζοσπάστης», 15-2-45).

Αυτή τη μεταστροφή της ηγεσίας του Κ.Κ. ένας αριστερός δάσκαλος πώς θα την ερμηνεύσει αντικειμενικά στους μαθητές του; Πιστεύω ότι είναι νωρίς ακόμη να διδαχθούν τα γεγονότα της Κατοχής. Επειδή ο κάθε υπουργός τροποποιεί, ανάλογα με τα ιδεολογικά του πιστεύω, τα θέματα της Παιδείας, προτείνω, όπως στις επιτροπές σχεδιασμού των νόμων, να μετέχουν μέλη της Ακαδημίας Αθηνών που να μην ανήκουν σε κόμματα. Αυτό θα είναι μία ελάχιστη εγγύηση αντικειμενικότητας.

Γεωργιος Αραμπατζης, Χολαργός