Ποιοι είναι τελικώς οι δικαιούμενοι ενίσχυσης

Ποιοι είναι τελικώς οι δικαιούμενοι ενίσχυσης

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναμφισβήτητα η σύγχρονη ανθρωπότητα βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις, με τον ιό του Covid-19 να έχει αλλάξει την καθημερινότητα και τις συνήθειές όλων, έστω και προσωρινά. Ο δρόμος για την έναρξη της προστασίας από τον ιό έχει πλέον ανοίξει με την εξεύρεση εμβολίου, με αποτέλεσμα να είναι θέμα μηνών η επιστροφή στην κανονικότητα. Παραμένει ωστόσο ερώτημα αν ταυτόχρονα με την επιστροφή της κοινωνικής ομαλότητας, επέλθει ταυτόχρονη θεραπεία και της “οικονομικής ασθένειας”, την οποία αναμφισβήτητα ο ιός ομοίως επέφερε. Η οικονομία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα και αποτελεί τεράστιο βάρος και υποχρέωση της κυβέρνησης η θεραπεία της, στα πρότυπα των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών.

Ο στόχος είναι η σωτηρία όλο και περισσότερων επιχειρήσεων και ιδιαίτερα εκείνων που χαρακτηρίζονται ως στρατηγικής σημασίας για την χώρα, μέσα στα στενά δημοσιονομικά περιθώρια που όλοι αντιλαμβανόμαστε. Ένα βήμα έκανε η κυβέρνηση εκκινώντας τον τομέα που έχει πληγεί δραματικά και συγκεκριμένα τις αερομεταφορές, ανακοινώνοντας την ενίσχυση της Aegean, του εθνικού μας αερομεταφορέα, διασφαλίζοντας έτσι την θέση του στους ισχυρούς της Ευρώπης, που έχουν λάβει πακτωλό χρημάτων. Όμως, παρά τις αντιδράσεις για την ενίσχυση αυτή, η ενίσχυση και φορέων του τουρισμού -της βαρειάς, αλλά τόσο πληττόμενης βιομηχανίας της χώρας- παραμένει εξίσου σημαντική, απέναντι στον ανταγωνισμό των θηρίων της βιομηχανίας του τουρισμού, με δεσπόζουσα την TUI.

Έναν καθετοποιημένο τουριστικό όμιλο, μικρότερο της TUI, αλλά στην ίδια βάση οργανωμένο, διαθέτει και η ελληνική πραγματικότητα και δεν είναι άλλος από τον Όμιλο Μουζενίδη. Έναν όμιλο τουριστικών επιχειρήσεων που τα τελευταία 25 έτη εισφέρει ολοένα και αυξανόμενο αριθμό τουριστών και καθαρού συνάλλαγματος στη χώρα μας, δραστηριοποιείται σε 16 χώρες της ιδιαίτερης ανατολικής αγοράς με σημαντικότατα μερίδια, συνδέει αεροπορικά αποκλειστικούς προορισμούς του εξωτερικού με την Ελλάδα, συνεργάζεται με 1400 ξενοδοχειακές μονάδες σε ολόκληρη την χώρα και το κυριότερο, απασχολεί κάθε σεζόν πάνω από 1500 άτομα προσωπικό.

Επιβεβλημένη φαίνεται συνεπώς η ενίσχυση και του συγκεκριμένου Ομίλου επιχειρήσεων χάριν ενός υγιούς ανταγωνισμού, αλλά και την επιβίωση του μονού ελληνικού καθετοποιημένου τουριστικού σχήματος, για να μην παραδοθεί σε τουρκικών συμφερόντων tour operators και ξένες αεροπορικές εταιρίες (που όλες ενισχύθηκαν από τις αντίστοιχες κυβέρνησεις) η συγκεκριμένη τουριστική αγορά. Με στοιχεία IATA, το ποσό που επιδοτήθηκαν αεροπορικές εταιρίες ξεπερνά το 190 δις € με αλλά 80 δις € περίπου να χρειάζονται μέχρι το Μάρτιο 2021.

Στην αλυσίδα των απευθείας ενισχύσεων θα πρέπει να προστεθούν κι άλλες, ιδιαίτερα στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις, μιας και οι δυνατοί της Ευρώπης ήδη διανύουν το τρίτο στάδιο των ενισχύσεων, ενώ στην Ελλάδα μόλις ξεκίνησε. Μένει να δούμε αν αυτός ο ιδιότυπος “εμβολιασμός” της οικονομίας θα επιφέρει τα επιθυμούμενα αποτελέσματα.    

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή