Το καλό εργασιακό περιβάλλον τη χρονιά του κορωνοϊού!

Το καλό εργασιακό περιβάλλον τη χρονιά του κορωνοϊού!

3' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι αλήθεια ότι η έναρξη της πανδημίας πέρυσι τον Φεβρουάριο μας θορύβησε όλους. Και ο θόρυβος ήρθε σε πολλά επίπεδα. Αρχικά φόβος για τη ζωή και την υγεία, τη δική μας και των ανθρώπων μας, στη συνέχεια ερωτηματικά και ανασφάλεια σε σχέση με την καθημερινότητα, τα οικονομικά δεδομένα, τα οικογενειακά έσοδα, την εργασιακή ασφάλεια, το μέλλον της επιχείρησης με την οποία είμαστε διασυνδεδεμένοι. Βέβαια, δυστυχώς μέχρι σήμερα οι ανησυχίες δεν έχουν εξαλειφθεί, αλλά φαίνεται ότι μαθαίνουμε να ζούμε με αυτές.

Από τη μεριά μας στο Great Place to Work®, με την έλευση του κορωνοϊού, αναρωτηθήκαμε πόσες επιχειρήσεις θα αισθανθούν την ανάγκη και θα έχουν το σθένος να αξιολογήσουν το εργασιακό τους περιβάλλον μέσα σε μια περίοδο αναταραχής και αβεβαιότητας. Πώς δηλαδή, παράλληλα με τις ανησυχίες για τις οικονομικές συνέπειες, την αβεβαιότητα της πορείας του ιού, την αναστάτωση στην εργασία, την αλλαγή των πλάνων, θα είχαν και το ρεφλέξ να σκεφτούν τους ανθρώπους τους και να διερευνήσουν το πώς βιώνουν οι εργαζόμενοι αυτή τη νέα αναπάντεχη πραγματικότητα. Τελικά, δεν ήταν λίγες! 

Μια πρώτη μας αντίδραση ήταν να εμπλουτίσουμε το standard ερωτηματολόγιο Trust Index© με το οποίο αξιολογούμε το εργασιακό περιβάλλον, με 4 επιπρόσθετες ερωτήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτυπώσουν την αντίληψη των εργαζομένων για τα αντανακλαστικά της εταιρείας τους σε σχέση με τον κορωνοϊό.

Τα αποτελέσματα ομολογώ ότι μας έχουν εντυπωσιάσει και είναι ενδεικτικά των εξαιρετικών αντιδράσεων των εταιρειών αναφορικά με την αντιμετώπιση της Covid-19. Η αξιολόγηση αυτών των τεσσάρων ερωτήσεων από τους εργαζομένους είναι για όλες τις εταιρείες υψηλότερη από τον μέσο όρο όλων των υπόλοιπων 60 ερωτήσεων που περιέχονται στο ερωτηματολόγιο Trust Index© με το οποίο αξιολογούμε το εργασιακό περιβάλλον. 

Το συμπέρασμα είναι ότι οι εταιρείες με τις οποίες συνεργαστήκαμε μέσα στο 2020 και οι οποίες αξιολογούνται ως Best Workplaces και παρουσιάζονται στο παρόν αφιέρωμα, είχαν πολύ καλά αντανακλαστικά, κάποια τα οποία εφαρμόστηκαν από την αρχή της πανδημίας και κάποια τα οποία εξελίχθηκαν στην πορεία της. Από την πρώτη και άμεση αντίδραση των εταιρειών με την προμήθεια πλήρους υγειονομικού εξοπλισμού (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) και τη δημιουργία ομάδων διαχείρισης της κρίσης, περάσαμε ακαριαία στην οργάνωση της εργασίας από απόσταση, στην οικονομική και ψυχολογική υποστήριξη, στην αναζήτηση τρόπων συνέχισης της επικοινωνίας, της ενημέρωσης και του αισθήματος κοινότητας –δεν είμαστε μόνοι–, στη φροντίδα της οικογένειας και των παιδιών των εργαζομένων, στην αξιοποίηση του –αναγκαστικά– διαθέσιμου χρόνου με διαδικτυακά προγράμματα εκπαίδευσης και εξέλιξης. 

Στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο της Ανθής Τσέντου στη σελίδα 23 του παρόντος, μπορείτε να διαβάσετε κάποιες από τις εξαιρετικές πρακτικές που εμπνεύστηκαν και εφάρμοσαν οι εταιρείες.

Μπορεί να υποθέσει κάποιος δικαιολογημένα ότι οι εταιρείες στην Ελλάδα ήταν κατά κάποιον τρόπο «ψυλλιασμένες» και είχαν αποκτήσει γρήγορα αντανακλαστικά, προπονούμενες τα τελευταία χρόνια στην αντιμετώπιση των αντιξοοτήτων που προκάλεσαν τα μνημόνια και η πρόσφατη οικονομική κρίση (capital controls, μείωση δραστηριότητας, περιορισμός θέσεων εργασίας).

Εντούτοις, δεν είναι μόνο αυτό. Οι εταιρείες που μας προσεγγίζουν και επιθυμούν να κατανοήσουν το εργασιακό τους περιβάλλον και να σμιλεύσουν την εταιρική τους κουλτούρα έχουν κατανοήσει τον ρόλο που διαδραματίζουν οι εργαζόμενοι στην πορεία και την ευζωία της επιχείρησης. Δεν στηρίζονται μόνο στα δυνατά τους προϊόντα ή στις γνωστές τους μάρκες (brands), ή στην εξυπηρέτηση των πελατών τους, αλλά στη μέριμνα και τη διαχείριση των ανθρώπων τους.

Η πανδημία αποτέλεσε γι’ αυτές ακόμα ένα test ή, αν θέλετε, ακόμα μία ευκαιρία για να αποδείξουν ότι ο εργαζόμενος είναι το κύριο μέλημά τους και παραμένει στο επίκεντρο της προσοχής τους. Έστω και αν η νομοθεσία υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να λάβουν κάποια μέτρα και να εφαρμόσουν συγκεκριμένες πρακτικές για την αντιμετώπιση της Covid-19, οι εταιρείες αυτές ξεπέρασαν κατά πολύ το υποχρεωτικό και το αναμενόμενο. Έβαλαν τον εργαζόμενο σε προτεραιότητά τους, γνωρίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο, εκτός από τη φροντίδα για την υγεία του και την ψυχική του ισορροπία, αξιοποιούν ακόμα μία ευκαιρία για να ενδυναμώσουν τις σχέσεις μαζί του και να αποδείξουν τη δέσμευσή τους. 

Το καλό εργασιακό περιβάλλον τη χρονιά του κορωνοϊού!-1

Το Great Place to Work® είναι μια διεθνής εταιρεία έρευνας και αξιολόγησης, παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και εκπαίδευσης, που βοηθά οργανισμούς να κατανοήσουν, να καθορίσουν, να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον, μέσα από την ανάπτυξη και την καλλιέργεια μιας εταιρικής κουλτούρας που βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Το Great Place to Work® είναι στην υπηρεσία κάθε μορφής οργανισμών και επιχειρήσεων, ιδιωτικών και δημοσίων, κρατικών φορέων και μη κερδοσκοπικών οργανώσεων με παρουσία σε 60 χώρες και στις έξι ηπείρους.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία αναφορικά με το Great Place to Work®, τη διαδικασία αξιολόγησης και τη δυνατότητα Πιστοποίησης 
μπορείτε να ανατρέξετε στο site: http://www.greatplacetowork.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή