Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια κουλτούρα αναγνώρισης

Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια κουλτούρα αναγνώρισης

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αναγνώριση των εργαζομένων είναι εδώ και καιρό ακρογωνιαίος λίθος της αποτελεσματικής διοίκησης. Αλλά σήμερα, καθώς ο ανταγωνισμός για ταλέντα κλιμακώνεται, ο τρόπος με τον οποίο οι οργανισμοί αποτιμούν τους εργαζομένους τους έχει γίνει πιο σημαντικός από ποτέ.

Η δημιουργία ενός προγράμματος αναγνώρισης είναι μια αρχή, αλλά δεν είναι κάτι που οι έξυπνοι οργανισμοί κάνουν μία φορά και το θεωρούν τέλειο. Οι μεγάλοι οργανισμοί επαναξιολογούν συνεχώς τους τρόπους που ανταμείβουν τους εργαζομένους. Αυτό εξασφαλίζει ότι ικανοποιούν τις ανάγκες τόσο των ανθρώπων τους όσο και της αγοράς.

Καθώς οι εταιρείες μεγαλώνουν, αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο και οι ηγέτες πρέπει να ξανασκεφτούν τον τρόπο με τον οποίο προσθέτουν αξία στην εμπειρία αναγνώρισης των εργαζομένων (employee recognition experience).

Τι σημαίνει όμως αναγνώριση εργαζομένων;

Η αναγνώριση εργαζομένων είναι μια μέθοδος υποστήριξης που βοηθά τους υπαλλήλους να γνωρίζουν ότι οι συνεισφορές τους αναγνωρίζονται και εκτιμώνται. Οι εργαζόμενοι θέλουν να ξέρουν πώς τα πάνε και, επιπλέον, η αναγνώριση των εργαζομένων καταδεικνύει πώς η εταιρεία εκλαμβάνει την επιτυχία. Οι εταιρείες αναγνωρίζουν τους εργαζομένους όταν κάνουν το κάτι παραπάνω, για τα επιτεύγματά τους, την προϋπηρεσία τους, ή όταν επιδεικνύουν τις επιθυμητές συμπεριφορές.

Γιατί έχει σημασία η αναγνώριση των εργαζομένων;

Από πολύ μικρή ηλικία, αναζητούμε την αναγνώριση από γονείς, δασκάλους και φίλους. Τόσο ισχυρή είναι η επιθυμία μας για θετική επιβεβαίωση, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, που μπορούμε ακόμη και να αντιληφθούμε ως αρνητική μια ουδέτερη αντίδραση.

Αυτό συνεχίζει να ισχύει και καθώς εισερχόμαστε και στον χώρο εργασίας. 

Η αναγνώριση εργαζομένων βοηθά να:

• Διατηρήσετε τα κορυφαία ταλέντα.

• Αυξήσετε την αφοσίωση των εργαζομένων.

• Ενθαρρύνετε την υψηλή απόδοση .

Πώς να δημιουργήσετε μια ουσιαστική κουλτούρα αναγνώρισης εργαζομένων;

Πολλοί πελάτες του Great Place to Work®, ακόμη και εκείνοι με ισχυρές εταιρικές κουλτούρες, αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά την ομαδική και ατομική αναγνώριση των εργαζομένων.

Σίγουρα δεν υπάρχει ένα και μόνο πρόγραμμα που να ταιριάζει σε κάθε οργανισμό. Υπάρχουν όμως πέντε βασικά στοιχεία ουσιαστικής αναγνώρισης των εργαζομένων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι διευθυντές.

Δημιουργία κουλτούρας αναγνώρισης: 4 κλειδιά για επιτυχημένα προγράμματα αναγνώρισης εργαζομένων

1. Να είστε συγκεκριμένοι, να είστε σχετικοί

Η αναγνώριση είναι πιο σημαντική όταν συνδέεται με ένα συγκεκριμένο επίτευγμα ή έναν επιχειρηματικό στόχο.

Κατά την αναγνώριση των εργαζομένων, η εξήγηση για τον λόγο της αναγνώρισης βοηθά τους υπαλλήλους να συσχετίσουν την αναγνώριση με τη συμπεριφορά τους.

2. Να είστε έγκαιροι

Η αναγνώριση που λαμβάνει μήνες μετά το γεγονός δεν είναι τόσο σημαντική όσο η αναγνώριση που ελήφθη αμέσως.

Όσο περισσότερο χρόνο χρειάζονται οι διευθυντές για να αναγνωρίσουν τους εργαζομένους, τόσο λιγότερο πιθανό οι εργαζόμενοι να δουν τις επιβραβεύσεις ως αυθεντικές. Δώστε προτεραιότητα στην αναγνώριση των εργαζομένων και εφαρμόστε επίσημα συστήματα, ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος.

3. Η αναγνώριση μπορεί να δοθεί σε πολλές μορφές

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι δεν παρακινούνται μόνο με το χρώμα του χρήματος. Ο καθένας μας έχει τη δική του προτίμηση ή στυλ, όταν πρόκειται να δώσει και να λάβει αναγνώριση.

Προσπαθήστε να καταλάβετε αυτές τις προτιμήσεις και το στυλ κάθε ατόμου και αναγνωρίστε τα ανάλογα.

Πέρα από ένα μπόνους ή μια αύξηση, εξετάστε τα ειδικά προσαρμοσμένα σε κάθε άτομο δώρα, βγάλτε τους για ένα δείπνο ή προχωρήστε σε άλλες πράξεις που δείχνουν στους υπαλλήλους ότι η ανταμοιβή τους είναι εξατομικευμένη σε αυτούς.

4. Ας μην παραμελούμε τα μικρά πράγματα 

Ενώ είναι ζωτικής σημασίας να αναγνωρίζουμε μεγάλα επιτεύγματα, τα καθημερινά «ευχαριστώ» μπορούν να παρακινήσουν τους υπαλλήλους εξίσου (και μερικές φορές ακόμη περισσότερο).

Ένα χειρόγραφο σημείωμα ή η χρήση του εταιρικού ίντρανετ για την προώθηση των καλών συμπεριφορών μπορεί να συμβάλουν στη δημιουργία κουλτούρας αναγνώρισης των εργαζομένων. Αυτά τα «ευχαριστώ» δεν πρέπει να προέρχονται μόνο από διευθυντές. Πολλοί εργαζόμενοι μπορεί να βρουν την αναγνώριση από τους συναδέλφους τους ακόμη πιο ενθαρρυντική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή