Τράπεζα Πειραιώς: Πρωταγωνιστεί στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας προς μια βιώσιμη κατεύθυνση

Τράπεζα Πειραιώς: Πρωταγωνιστεί στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας προς μια βιώσιμη κατεύθυνση

4' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2023 θα είναι για την Ελλάδα χρονιά σημαντικών προκλήσεων αλλά και ευκαιριών στην προσπάθειά της να θεμελιώσει σε στέρεες βάσεις τη διαδικασία μετασχηματισμού της οικονομίας και μετάβασης σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις κορυφαίες προτεραιότητες της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την ανάπτυξη, ο μετασχηματισμός των οικονομιών είναι προσανατολισμένος στην πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, που είναι οι βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξη σε βιώσιμη κατεύθυνση.

Για την ελληνική οικονομία και τον επιχειρηματικό τομέα που θα πρωταγωνιστήσει στην αναπτυξιακή πορεία, η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση συναρτάται άμεσα με τον ευρύ και σε βάθος μετασχηματισμό του παραγωγικού, οικονομικού και επιχειρηματικού μοντέλου. Η πορεία αυτή απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Εκτιμάται ότι η πράσινη μετάβαση της ελληνικής οικονομίας θα απαιτήσει κεφάλαια της τάξης των 500 δισ. ευρώ. 

Τα ποσά αυτά είναι ρεαλιστικά αν ληφθούν υπόψη κατ’ αρχάς ο προβλεπόμενος ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ, που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τράπεζας, θα συνεχίσει να αυξάνεται σε ονομαστικούς όρους με ρυθμούς κοντά στο 5%, καθώς και η προβλεπόμενη ανάκαμψη των επενδύσεων, ως ποσοστό του ΑΕΠ, κοντά στα επίπεδα του 20%. Με βάση αυτές τις παραδοχές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τράπεζας, το ύψος των ετήσιων επενδύσεων στην ελληνική οικονομία αναμένεται να ανέλθει σε επίπεδα άνω των 40 δισ. ευρώ τον χρόνο. Συνεπώς, μέσα σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο, το κόστος της πράσινης μετάβασης για την ελληνική οικονομία μοιάζει απολύτως εφικτό και διαχειρίσιμο.

Η αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής για την πράσινη και την, κατά συνέπεια, ενεργειακή μετάβαση προϋποθέτει την ουσιαστική συμμετοχή και υποστήριξη του τραπεζικού συστήματος, καθώς σημαντικό κομμάτι των ευρωπαϊκών κονδυλίων και των άλλων δημόσιων και ιδιωτικών αναπτυξιακών και επενδυτικών κεφαλαίων που θα κατευθυνθούν προς τη  χρηματοδότηση της μετάβασης αυτής θα διοχετευθούν στον ιδιωτικό τομέα με τη μορφή τραπεζικών πιστώσεων. 

Η Τράπεζα Πειραιώς έχει δεσμευτεί στρατηγικά και είναι πλήρως προετοιμασμένη να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στον μετασχηματισμό και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σε βιώσιμη κατεύθυνση. Υποστηρίζει έμπρακτα και αποτελεσματικά κάθε υγιή και βιώσιμη παραγωγική, επιχειρηματική και επενδυτική δραστηριότητα και τις επιχειρηματικές και επενδυτικές πρωτοβουλίες σε κλάδους που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον μετασχηματισμό του μοντέλου ανάπτυξης. Τέτοιοι κλάδοι είναι οι υποδομές, η ψηφιακή μετάβαση, η μεταποίηση, ο τουρισμός, ο αγροδιατροφικός τομέας και οι Ανανεώσιμες και Πράσινες Πηγές Ενέργειας.

Όπως έχει ανακοινώσει, η Πειραιώς συνολικά για την τετραετία 2022-2025 θα παρέχει χρηματοδοτήσεις που θα ξεπεράσουν τα 27 δισ. ευρώ, εκ των οποίων σε επιχειρηματικά δάνεια θα κατευθυνθούν περίπου 23 δισ. ευρώ και από αυτά 10 δισ. σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ήδη, το 2022 έκλεισε με νέα δάνεια πάνω από τα 7 δισ. ευρώ, ενώ για το 2023 η καθαρή πιστωτική επέκταση της Τράπεζας θα φθάσει τα 2 δισ. ευρώ. 

Παράλληλα, ήδη έχει αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών πόρων και εργαλείων από εγχώριους, ευρωπαϊκούς και διεθνείς αναπτυξιακούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης η Τράπεζα εξετάζει νέα επενδυτικά έργα 4 δισ. ευρώ, ενώ στο πλαίσιο του νέου αναπτυξιακού νόμου με επιδότηση ή φορολογική απαλλαγή, εξετάζει πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια για ποσά άνω του 1 δισ. ευρώ.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την υποστήριξη της πράσινης μετάβασης, η Τράπεζα Πειραιώς παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο της χρηματοδότησης έργων πράσινης ενέργειας. Την τελευταία δεκαετία, έχει πραγματοποιήσει χρηματοδοτήσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ σε έργα ΑΠΕ που αντιπροσωπεύουν συνολική ισχύ άνω των 2 GW και είναι η πρώτη τράπεζα που ενέταξε έργο αυτής της κατηγορίας στο Ταμείο Ανάκαμψης. Οι χρηματοδοτήσεις σε ΑΠΕ εκτιμάται ότι θα υπερβούν το 1 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία. 

Στόχος της Τράπεζας είναι να παρέχει ολοκληρωμένη υποστήριξη στις ελληνικές επιχειρήσεις για επενδύσεις σε καθαρές τεχνολογίες, μέσω εξειδικευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων και συμβουλευτικών υπηρεσιών και να τους δώσει έτσι τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στο νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης και εξοικονόμησης ενέργειας, το οποίο θα τους επιτρέψει να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά, να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να εισέλθουν σε νέους, καινοτόμους τομείς.

Τράπεζα Πειραιώς: Πρωταγωνιστεί στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας προς μια βιώσιμη κατεύθυνση-1
Ο κ. Θοδωρής Τζούρος είναι ανώτερος γενικός διευθυντής, επικεφαλής του Corporate και Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς.

Η χρηματοδότηση της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης

Στην υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής με την υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς στέκεται ο ανώτερος γενικός διευθυντής, επικεφαλής του Corporate και Investment Banking, κ. Θοδωρής Τζούρος. «Στην Τράπεζα Πειραιώς δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη μεγάλων έργων υποδομής, διαθέτοντας σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία στις σύνθετες χρηματοδοτήσεις και στην αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων και εξειδικευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων. Στο πλαίσιο αυτό, η Τράπεζα ανέλαβε τη χρηματοδότηση της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (FlyOver), που είναι η μεγαλύτερη ΣΔΙΤ συναλλαγή που έχει γίνει στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Η συνολική χρηματοδότηση του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 400 εκατ. ευρώ.  

Έτσι, με την πρόσφατη υπογραφή μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και των αναδόχων (κοινοπραξία των ομίλων Μυτιληναίου και ΑΒΑΞ) ξεκινάει η κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. 

Το έργο Flyover αποτελεί καινοτομία και στη χρηματοδοτική του μορφή, καθώς πρόκειται για το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου για 26 έτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή