ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ

Η Ελλάδα αλλάζει brand

i-ellada-allazei-brand-2385990

H κρίση του κορωνοϊού και το μεγάλο ευρωπαϊκό πακέτο αποτελούν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας. Η «Κ» ζήτησε από τους κορυφαίους CEOs των ελληνικών επιχειρήσεων να απαντήσουν στο βασικό ερώτημα τι είναι αυτό που χρειάζεται για να υπάρξει ένα πραγματικό restart της ελληνικής οικονομίας. Η ανάπτυξη είναι ζήτημα πρακτικό, απαιτεί κοινό νου, αλλά και όραμα.

Η Ελλάδα έχει καταφέρει να ανατρέψει το αρνητικό brand το οποίο δημιουργήθηκε στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, χάρη στον χειρισμό της πανδημίας. Έδειξε ότι με την κατάλληλη ηγεσία το ελληνικό κράτος μπορεί να τα βγάλει πέρα με μια εξαιρετικά δύσκολη πρόκληση. Η αλλαγή του brand δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να διεκδικήσει σοβαρές ξένες επενδύσεις και επίσης να πείσει τους  Έλληνες του brain drain να επιστρέψουν στη χώρα τους και να εργαστούν σε τομείς αιχμής.

Είναι περίεργο πώς άνθρωποι που γνωρίζουν την Ελλάδα σε βάθος, αλλά δεν είναι  Έλληνες, πιστεύουν ακράδαντα στις δυνατότητες αυτού του τόπου. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου Γουίλμπουρ Ρος, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις, ο Πρεμ Γουάτσα, ο Άντριου Λιβέρης και ο Νιλ Ρίμερ. Σημαντικά ονόματα στο παγκόσμιο επιχειρηματικό στερέωμα καταθέτουν την άποψή τους σε αυτή την ειδική έκδοση. Όλοι συμφωνούν στο ότι η Ελλάδα μπορεί να μπει σε τροχιά ανάκαμψης, αλλά και να περάσει σε άλλο επίπεδο, μιμούμενη χώρες όπως το Ισραήλ. Τη συνταγή, όμως, περιμένουμε να τη δώσουν οι άνθρωποι που ξέρουν σε βάθος την ελληνική αγορά και πραγματικότητα, οι πρωταγωνιστές δηλαδή της ανάκαμψης.

Οι κορυφαίοι  Έλληνες CEOs δίνουν το δικό τους στίγμα, περιγράφουν το δικό τους όραμα και σχέδιο για  την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας. Η σημερινή συγκυρία είναι σπάνια. Η χώρα διαθέτει μια κυβέρνηση που πιστεύει στην επιχειρηματικότητα και στην ανάπτυξη. Επίσης διαθέτει πολιτική σταθερότητα, ενώ ο κορωνοϊός, κατά τρόπο παράδοξο, δημιουργεί ιστορικές ευκαιρίες. Όπως είπε με τον δικό του τρόπο ο Νιλ Ρίμερ, το σύνθημα πρέπει να είναι «πάμε, παιδιά!». Η dream team της ελληνικής επιχειρηματικότητας μας λέει σήμερα πώς θα το κάνουμε.