Εκπαιδευτήρια Δούκα: Υπεύθυνα και δυναμικά

Εκπαιδευτήρια Δούκα: Υπεύθυνα και δυναμικά

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Σχολείο που απέκτησε το 1981, Τμήμα Εκπαιδευτικής Πληροφορικής και διοργάνωσε τα πρώτα πανελλαδικά Συνέδρια Πληροφορικής στην Εκπαίδευση ήταν και το πρώτο που εισήγαγε, το 2005, την αξιοποίηση του Μαθητικού Υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από τότε, λαμβάνει διαρκώς ελληνικές και διεθνείς βραβεύσεις στον τομέα της Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, αποκτώντας παράλληλα, σημαντικές πιστοποιήσεις και τίτλους ως Mentor και Showcase School.

Ένα τέτοιο Σχολείο δεν μπορεί παρά να αντιμετωπίζει δημιουργικά και αποτελεσματικά κάθε πρόκληση, και ειδικά αυτή που επέβαλαν οι περιστάσεις της πανδημίας, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά, την ετοιμότητά του.

Έτσι λοιπόν, η είδηση της αναστολής λειτουργίας των σχολείων δεν έπεσε ως «κεραυνός εν αιθρία» στα Εκπαιδευτήρια Δούκα. Η συνέχιση της διδασκαλίας από απόσταση ήταν αυτονόητη. Τα μέσα υπήρχαν ήδη και μάλιστα, χρησιμοποιούνταν από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Οι διαχειριστικές πλατφόρμες που υποστηρίζουν τη μάθηση, είχαν ενσωματωθεί στις υποδομές του σχολείου εδώ και 16 χρόνια. Το Σύστημα Διαχείρισης της Μάθησης (Learning Management System) που μπορεί να προσφέρει χρήσιμα εκπαιδευτικά εργαλεία και να διευκολύνει το διδακτικό έργο, διαρκώς αναβαθμιζόταν και εμπλουτιζόταν.

Εκπαιδευτήρια Δούκα: Υπεύθυνα και δυναμικά-1

Παράλληλα, η πρωτοποριακή μεθοδολογία “1:1 Computing” που πλαισιώνει δημιουργικά, εδώ και 15 χρόνια, τις καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, έχει δημιουργήσει μια υγιή κουλτούρα αξιοποίησης της τεχνολογίας και έχει ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό. Δεν είναι τυχαίο που το Σχολείο έχει λάβει βραβεία και παγκόσμια αναγνώριση χάρη στο πρόγραμμα αυτό.

Την όλη εικόνα συμπληρώνει το εκπαιδευτικό εργαλείο Microsoft TEAMS που αξιοποιείται στο Σχολείο από το 2018, αναπτύσσοντας ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον «ψηφιακού σχολείου» με online τάξεις, εμπλουτίζοντας τις δυνατότητες απόκτησης και εμπέδωσης γνώσεων και ενισχύοντας την καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Έτσι λοιπόν, δεν αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός ότι τα Εκπαιδευτήρια Δούκα ανταποκρίθηκαν άμεσα στις νέες ανάγκες, που υπαγόρευσε η αιφνίδια διακοπή των μαθημάτων λόγω της πανδημίας.

Η απόφαση ήταν μονόδρομος. Το Σχολείο θα λειτουργούσε χωρίς διακοπή.

Η μετάβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτέλεσε λοιπόν, τη φυσική συνέχεια του Learning Management System, σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική μεθοδολογία “1:1 Computing” και το TEAMS. Παράλληλα, στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, τα παιδιά είχαν ήδη εξοικειωθεί με on-line τρόπους αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης που παρέχουν τη δυνατότητα άμεσης εξαγωγής αποτελεσμάτων και διευκολύνουν την εμπέδωση της ύλης.

Από την πρώτη κιόλας μέρα ξεκίνησαν τα μαθήματα από το προνήπιο μέχρι το Λύκειο, το ΙΒ, το GCE και το BTEC Foundation in Art & Design. Ακόμη και η φυσική αγωγή, τα εικαστικά και η μουσική συνεχίστηκαν κανονικά, μαζί με τα άλλα μαθήματα του εβδομαδιαίου προγράμματος.

Εκπαιδευτήρια Δούκα: Υπεύθυνα και δυναμικά-2

Για τις υπόλοιπες υπηρεσίες που αποτελούν βασικό πλεονέκτημα φοίτησης στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, οι τηλεδιασκέψεις έδωσαν την άμεση λύση. Οι Ψυχολόγοι του σχολείου διοργάνωσαν ομιλίες και συζητήσεις με γονείς για τη διαχείριση των συναισθημάτων που προκαλούσε η πανδημία, ενώ παράλληλα, συνέχισαν τις προγραμματισμένες υποστηρικτικές συναντήσεις τους με μαθητές. Οι Μέντορες συζήτησαν διαδικτυακά με τον κάθε μαθητή τους για τους προσωπικούς του στόχους, οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας πραγματοποίησαν κανονικά τις συνεδρίες τους και οι Σύμβουλοι του University Placement Center έδωσαν οδηγίες για σπουδές στο εξωτερικό. Και όλα αυτά, μένοντας σπίτι!

Οι «δυναμικές αίθουσες διδασκαλίας» που προέκυψαν από τον δημιουργικό συνδυασμό σύγχρονων μεθοδολογιών μάθησης και κατάλληλων τεχνολογικών εργαλείων, ξεπέρασαν τα όρια μιας τυπικής οργάνωσης του μαθήματος, εξελίσσοντας περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία και διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση και την εξατομικευμένη μάθηση.

Τίποτε από όλα αυτά δε θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί εάν δεν υπήρχε έγκαιρος και ολοκληρωμένος σχεδιασμός με βάση διεθνείς παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές βέλτιστες πρακτικές, σταθερός εξελικτικός βηματισμός, αλλά κυρίως ικανότητες, φαντασία και δημιουργικότητα από όλους τους Εκπαιδευτικούς του σχολείου. Είναι προφανές ότι η Τεχνολογία μπορεί να προσφέρει βοήθεια και υποστήριξη με τη σωστή της αξιοποίηση, αλλά ο Εκπαιδευτικός, με την κατάρτιση, τις ιδέες και την εμπειρία του, είναι εκείνος που θα την απογειώσει.

Εξάλλου, το Σχολείο, εδώ και 103 χρόνια, διαμορφώνει την προσωπικότητα των μαθητών του με Γνώσεις, Δεξιότητες και Αξίες. Στόχος είναι να τους βοηθήσει να αποκτήσουν ένα ολοκληρωμένο προφίλ, αναπτύσσοντας Ικανότητες 21ου αιώνα, προκειμένου να κατακτήσουν τις δικές τους «κορυφές», το δικό τους όραμα.

Ευχή όλων είναι να μην επαναληφθούν τέτοιες πρωτόγνωρες καταστάσεις όπως αυτές με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη η Ανθρωπότητα πρόσφατα. Ωστόσο, αν χρειαστεί, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα θα είναι για άλλη μια φορά έτοιμα να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε διδακτική πραγματικότητα, με αποτελεσματικότητα και «ουσία», προκειμένου να μην χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή