MATTER OF CLASS

Deree – The American College of Greece: Aπαντά στις προκλήσεις της εκπαίδευσης στη μετά COVID-19 εποχή

deree-the-american-college-of-greece-apanta-stis-prokliseis-tis-ekpaideysis-sti-meta-covid-19-epochi-2380699

Ακούμε από παντού ότι τα πράγματα θα είναι διαφορετικά μετά την πανδημία COVID-19. Αφενός, μάθαμε να εμπιστευόμαστε τους επιστήμονες αντί να ακολουθούμε τυφλά τους πολιτικούς. Αφετέρου, θέλοντας και μη, υποχρεωθήκαμε να κάνουμε εκτεταμένη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για τη δουλειά, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία μας.

Στο Deree – The American College of Greece ήμασταν ήδη έτοιμοι για μία μετάβαση στην απομακρυσμένη εκπαίδευση, αν και θα ήταν προτιμότερο αυτή να μη συνέβαινε τόσο αιφνίδια. Στις 12 Μαρτίου μεταφέραμε όλα μας τα μαθήματα online, μόλις δύο μέρες αφότου έκλεισε το Σχολείο εξαιτίας του κορονοϊού. Ευτυχώς, κατά τα προηγούμενα έτη, είχαμε εκπαιδεύσει 84 καθηγητές στη διαδικτυακή διδασκαλία. Για ορισμένα μαθήματα προτιμήθηκε η σύγχρονη μορφή (synchronous mode) ενώ για άλλα η ασύγχρονη διδασκαλία (asynchronous mode), με χρήση των πλατφορμών ηλεκτρονικής μάθησης (LMS) του Κολλεγίου, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός των δύο. Παρόλο που έρευνες δείχνουν ότι οι πιο ώριμοι μαθητές ανταποκρίνονται θαυμάσια στην ασύγχρονη μορφή διδασκαλίας, ειδικά αν εργάζονται και χρειάζονται ευελιξία ώστε να μελετούν διαφορετικές ώρες, αποδείχτηκε ότι οι φοιτητές μας προτίμησαν τη σύγχρονη διδασκαλία. Παρ’ όλ’ αυτά, στο τέλος, είχαμε φοιτητές σε τρεις ηπείρους και σε διαφορετικές ζώνες ώρας, επομένως η ασύγχρονη διδασκαλία επίσης ήταν απαραίτητη.

Το επόμενο ζήτημα που αντιμετωπίσαμε ήταν ο τρόπος διεξαγωγής των τελικών εξετάσεων. Εγκαταστήσαμε μία τεχνολογία, το Proctorio το οποίο, σε συνδυασμό με την πλατφόρμα επιλογής μας, το Blackboard, εποπτεύει την online εξέταση κάνοντας χρήση της κάμερας και του μικροφώνου του υπολογιστή. Παρόλο που αρκετοί σπουδαστές αντέδρασαν αρχικά σε αυτή την προοπτική, μόλις ολοκλήρωσαν τις διαδικτυακές εξετάσεις τους, μας είπαν ότι τα πράγματα πήγαν πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο.

Για τα θερινά και φθινοπωρινά μαθήματα είμαστε υποχρεωμένοι να συμμορφωθούμε με τις οδηγίες της κυβέρνησης για κοινωνική απόσταση, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι αίθουσές μας μπορούν να δεχθούν μέχρι 12 φοιτητές τη φορά. Για να επιλύσουμε αυτό το ζήτημα, το φθινόπωρο θα χρησιμοποιήσουμε τρεις μορφές παραδόσεων: εκ τους σύνεγγυς διδασκαλία για μικρά τμήματα και εργαστήρια, online σύγχρονη διδασκαλία για μεγαλύτερες τάξεις, και ένα υβριδικό μοντέλο για άλλες τάξεις. Αυτό θα περιλαμβάνει σύγχρονη παράδοση του μαθήματος ή συζήτηση στην τάξη, με τους μισούς μαθητές να παρακολουθούν από το σπίτι και με τους άλλους μισούς να βρίσκονται στην αίθουσα. Ανά εβδομάδα, οι δύο ομάδες θα εναλλάσσονται.  

Όλες αυτές οι τεχνολογίες μάς μεταφέρουν για τα καλά στον 21ο αιώνα και φυσικά δεν ενδείκνυνται για όλους τους σπουδαστές ή τους καθηγητές αδιακρίτως. Γι’ αυτό, ξεκινήσαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης σε αυτές τις τεχνολογίες με αποδέκτες διδάσκοντες, ενώ ετοιμάσαμε και πολλούς οδηγούς για φοιτητές σχετικά με τους τρόπους συμμετοχής και αξιοποίησης της διαδικτυακής σύγχρονης διδασκαλίας με στόχο τα βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα. Γνωρίζουμε από έρευνες ότι, στις ΗΠΑ, οι μεικτές μέθοδοι μάθησης ή υβριδικά μοντέλα παράδοσης είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά, ενίοτε δε περισσότερο από την κατ’ ιδίαν διδασκαλία για τους πανεπιστημιακούς φοιτητές.

Ελπίζουμε ολόψυχα η κοινωνία να επιστρέψει στους φυσιολογικούς ρυθμούς της και σύντομα να ελαχιστοποιήσουμε κι εμείς τη σύγχρονη online διδασκαλία. Ωστόσο, σχεδιάζουμε να εφαρμόσουμε ό,τι μάθαμε ώστε να επιτύχουμε βέλτιστα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Μάθαμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε με επιτυχία ψυχολογική βοήθεια στους φοιτητές μέσω Skype και peer-to-peer εκπαιδευτική υποστήριξη μέσω Ζοοm. Είμαστε έτοιμοι για το προσεχές ακαδημαϊκό έτος και μάλιστα πρόκειται να προσφέρουμε και τρία νέα ακαδημαϊκά προγράμματα: ένα Master’s in Organizational Psychology καθώς και δύο Bachelor’s στο Cybersecurity και Cinema Studies.