Pierce: Πιο πολλά από ένα σχολείο

Pierce: Πιο πολλά από ένα σχολείο

3' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε όλη τη διάρκεια των 145 ετών της ιστορίας του, η έννοια της προοδευτικής σκέψης και καινοτομίας υπήρξε στενά συνυφασμένη με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος. Από τη Σμύρνη της Μικράς Ασίας, όπου ιδρύθηκε το 1875, με σκοπό να προσφέρει μόρφωση σε νεαρά κορίτσια, μία ιδέα αδιανόητη για την εποχή, τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, οπότε εκπαίδευσε τις πρώτες κοινωνικές λειτουργούς, μέχρι και σήμερα, η προσφορά στην κοινωνία αποτελούσε ανέκαθεν προτεραιότητα και σήμα κατατεθέν του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος. Τούτο αποτυπώνεται και στο μότο του σχολείου Pierce, non ministrari sed ministrare, που σημαίνει «να μην υπηρετείσαι, να υπηρετείς». Η υγειονομική κρίση του COVID-19 βρήκε το Pierce – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος να θέτει τον εαυτό του στην υπηρεσία της κοινωνίας και να αποδεικνύει ότι η προσφορά, ο εθελοντισμός, η αλληλεγγύη προς το σύνολο διδάσκονται πλάι πλάι με το ακαδημαϊκό του πρόγραμμα.

Ήδη μέσα στον Απρίλιο, το Pierce άνοιξε τις εγκαταστάσεις του και έβαλε σε πλήρη λειτουργία το Fab Lab, το εργαστήριο ψηφιακών τεχνολογιών του, για να κατασκευάσει προστατευτικές προσωπίδες με αποδέκτες ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Το Pierce είναι το μοναδικό σχολείο στην Ελλάδα που διαθέτει υποδομή Fab Lab για χρήση των μαθητών του, με εξοπλισμό 3D printers, laser cutter, 3D scanner, vinyl cutter, CNC μηχανή, kits ρομποτικής και πάγκο ηλεκτρονικών. Ο εκπαιδευτικός στόχος του είναι να εξοικειώσει τα παιδιά με την Τεχνολογία και τη Μηχανική και να τους προσφέρει μία βαθύτερη κατανόηση γύρω από τα Μαθηματικά, τις Τέχνες και τις Επιστήμες. «Στο Fab Lab κατασκευάστηκαν περίπου 1.000 προστατευτικές προσωπίδες, οι οποίες δωρίστηκαν σε νοσοκομεία σε όλη τη χώρα, με την υποστήριξη του Playstation και ανώνυμου δωρητή» μας ενημερώνει η Αντιπρόεδρος Διοίκησης του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, κα Ηλιάνα Λαζανά. Εκτός των αυτοσχέδιων προσωπίδων, οι μαθητικές κοινότητες αγόρασαν επιπλέον μάσκες, γάντια, και άλλα υλικά τα οποία διέθεσαν στα δημόσια νοσοκομεία της Καστοριάς και Ξάνθης.

Σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία για βέλτιστα αποτελέσματα

Στο εκπαιδευτικό κομμάτι, το Pierce προσαρμόστηκε αβίαστα στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η έλευση της πανδημίας. «Η άμεση απόκριση του Σχολείου οφείλεται στην εξοικείωση των διδασκόντων με την απομακρυσμένη διδασκαλία, μέσω του e-tutoring» εξηγεί η κα Λαζανά, «μία υπηρεσία, επιπλέον του ακαδημαϊκού προγράμματος, την οποία προσφέρει δωρεάν το Pierce στους μαθητές από Α΄ Γυμνασίου έως A΄ Λυκείου εδώ και 7 χρόνια, με σκοπό να τους ενισχύσει στα βασικά μαθήματα». Για τη διάρκεια του lockdown, το Σχολείο επέλεξε ένα μεικτό μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συνδυάζοντας αρμονικά την ασύγχρονη και τη σύγχρονη διδασκαλία, όπως έκαναν όλα τα υψηλών απαιτήσεων σχολεία, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, ακολουθώντας βασικές παιδαγωγικές αρχές.

«Από τις 10 Μαρτίου, με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, το Κολλέγιο κατέβαλε κάθε προσπάθεια να σταθεί δίπλα στα παιδιά και να επιτελέσει το ρόλο του ακαδημαϊκά, παιδαγωγικά και συναισθηματικά» επισημαίνει η κα Λαζανά. Τονίζει μάλιστα ότι το Σχολείο «κάλυψε όλους τους μαθητές ακόμα και για την ώρα Συμβούλου» ενώ την ίδια στιγμή όλες οι συμβουλευτικές υπηρεσίες του Pierce συνέχισαν το έργο τους χωρίς διακοπή, είτε για να προσφέρουν υποστήριξη είτε για να διαχειριστούν εκκρεμείς υποθέσεις.

Συνεργασία με τους γονείς

Η απόσταση έφερε ακόμα πιο κοντά τους γονείς με τη διοίκηση του Pierce, το οποίο έτεινε ευήκοον ους και στις προτάσεις τους, ενσωματώνοντας πολλές από αυτές στην ορθή παιδαγωγική πρακτική.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι, με την αξιοποίηση του συνόλου της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας, καλύφθηκαν οι ανάγκες των μαθητών για την περίοδο «χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως τη φυσική συνύπαρξη καθηγητών και μαθητών στις τάξεις τους» επισημαίνει η κα Λαζανά.

Πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας εκπαίδευση, σε κάθε συγκυρία

Στην πρόσφατη online παρουσίαση του Discover Pierce Day, την εκδήλωση γνωριμίας του Pierce με τους γονείς των αυριανών μαθητών του, ο Πρόεδρος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Dr. David G. Horner απηύθυνε μήνυμα προς τους γονείς τονίζοντας τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα όλων των βαθμίδων του Κολλεγίου, καθώς και την υψηλή ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι νέοι. Πώς συμβαδίζουν αυτά τα δύο; «Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος είναι μη κερδοσκοπικό ίδρυμα» σημειώνει η κα Λαζανά. «Αυτό σημαίνει πως τα δίδακτρα του Σχολείου μας είναι χαμηλότερα από το πραγματικό κόστος της εκπαίδευσης που προσφέρει στους μαθητές του. Τα ετήσια λειτουργικά ελλείμματα του Κολλεγίου καλύπτονται από το καταπίστευμά του, το οποίο διασφαλίζει την οικονομική ισχύ και τη δυναμική του ιστορικού αυτού ιδρύματος». Ωστόσο, όπως σημειώνει, «το Κολλέγιο δεν μένει αμέτοχο στη γενικευμένη δυσκολία που πολλές οικογένειες μπορεί να βιώσουν». Σε αυτό το πνεύμα, το Pierce παρέχει (α) έκτακτη σημαντική οικονομική βοήθεια σε οικογένειες που έχουν τεκμηριωμένα πληγεί από την τρέχουσα κρίση, (β) διευκολύνει τις πληρωμές, με βάση τις εξατομικευμένες ανάγκες ρευστότητας της κάθε οικογένειας που θα το ζητήσει και (γ) αυξάνει των αριθμό των δόσεων για την προκαταβολή (λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις και επεκτείνει τις διορίες.

Όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν περισσότερα για το Pierce – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος μπορούν να επισκεφθούν τη σελίδα www.pierce.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή