Σταύρος Κωνσταντάς: Η αυριανή μέρα μετά την πανδημία

Σταύρος Κωνσταντάς: Η αυριανή μέρα μετά την πανδημία

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κρισιμότητα της πανδημίας ανέδειξε κενά ετών που οι εταιρείες κλήθηκαν να καλύψουν μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά παράλληλα πρόβαλε νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη των εργασιών του Κλάδου. 

Σε αυτή την πρωτόγνωρη συγκυρία οι επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία ήταν εμφανείς. Στον εγχώριο Ασφαλιστικό Κλάδο σημειώθηκε περιορισμένη μείωση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων (3,7%), που προήλθε κυρίως από τα παραδοσιακά επενδυτικά προγράμματα Κλάδου Ζωής, ενώ παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στα προϊόντα Unit Linked (55%). 

Γίνεται αντιληπτό ότι οι εταιρείες στρέφονται όλο και περισσότερο στα επενδυτικά προϊόντα χωρίς εγγυημένο επιτόκιο, αφού πλέον το περιβάλλον χαμηλών έως αρνητικών επιτοκίων αποτρέπει την προσφορά εγγυημένων αποδόσεων στα ασφαλιστικά προϊόντα.

Παράλληλα, η μειωμένη χρήση ΙΧ, σε όλη τη διάρκεια περιορισμού των μετακινήσεων, τόνισε την ανάγκη για προμήθεια της ασφαλιστικής κάλυψης μέσω online πλατφόρμας σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι στο παρελθόν. 

Αναμένουμε την εξέλιξη της πορείας του Τουρισμού, για να έχουμε πλήρη εικόνα των επιπτώσεων της πανδημίας στην ασφαλισιμότητα των συναφών επιχειρήσεων. 

Πλέον οι καταναλωτές είναι ψηφιακά πιο ώριμοι, η νέα γενιά ασφαλισμένων είναι εξοικειωμένη με την τεχνολογία και αποζητούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες όπως direct αγορά συγκεκριμένων ασφαλιστικών προϊόντων online, εφαρμογές pay-as-you-drive, εφαρμογές υγείας και on line ενημέρωση για πορεία ασφαλιστικών ζημιών. Σε αυτή τη νέα συμπεριφορά συνέβαλε και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Δημόσιας Διοίκησης.

Οι περισσότερες, αν όχι όλες οι εταιρείες πραγματοποιούν ήδη ψηφιακό μετασχηματισμό με στόχο τον εκσυγχρονισμό τους. Οι επιχειρήσεις ανέπτυξαν άμεσα υποδομές στήριξης της τηλεργασίας, ενίσχυσαν σημαντικά την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων, ψηφιοποίησαν, άλλαξαν ριζικά και αυτοματοποίησαν πολλές διαδικασίες. 

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω ότι η αγορά ενός ασφαλιστικού προϊόντος δεν είναι απλή διαδικασία και απαιτεί σωστή αξιολόγηση των αναγκών και επεξήγηση των πολύπλοκων όρων των συμβολαίων. 

Αυτά απαιτούν τεχνογνωσία, εξειδίκευση και εμπειρία, κάτι που εκ των πραγμάτων μπορεί να διεκπεραιώσει μόνο ο διαμεσολαβητής. Άρα ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την Digital ασφάλιση, αλλά χρειάζεται αναβάθμιση μέσω συνεχούς εκπαίδευσης. 
Οι πολύ δύσκολες συνθήκες που δημιουργήθηκαν διεθνώς δείχνουν ότι είμαστε μπροστά σε μια σημαντική ευκαιρία να εξελιχθούμε τεχνολογικά, να αποκτήσουμε επιπλέον εμπειρία και να υλοποιήσουμε πρωτοπόρες δράσεις με στόχο να ανταποκρινόμαστε στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των ασφαλισμένων και συνεργατών μας. 

Οδηγούμαστε σε μια νέα εποχή, όπου σε συνδυασμό με την επιστημονική πρόοδο και τη ραγδαία διείσδυση της τεχνολογίας στην ασφαλιστική βιομηχανία (Insurtech, Machine Learning, AI, RPA’s) οι εταιρείες γίνονται πιο προσαρμοστικές σε μελλοντικές προκλήσεις, δημιουργούν νέα, καινοτόμα προϊόντα και εξελίσσονται. 

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ME MIA MAΤΙΑ

Η Εθνική Ασφαλιστική ιδρύθηκε το 1891. Φέτος γιορτάζει 130 χρόνια εντυπωσιακής πορείας, έχοντας καθοριστική συνεισφορά στην οικονομία, στην κοινωνία και στον πολιτισμό. Ηγέτιδα δύναμη της ασφαλιστικής αγοράς με μερίδιο 16,5%, διαθέτει ισχυρό δίκτυο. Η εταιρεία σημείωσε κέρδη προ φόρων 85,7 εκατ. ευρώ για το 2020, παραμένοντας σημείο αναφοράς για την εγχώρια αγορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή