ΒΙΟΧΑΛΚΟ

Μιχάλης Στασινόπουλος: Η μεταποιητική βιομηχανία ως πυλώνας για την ανάκαμψη της οικονομίας

michalis-stasinopoylos-i-metapoiitiki-viomichania-os-pylonas-gia-tin-anakampsi-tis-oikonomias-561446341

Οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν δυναμική ανάκαμψη του ΑΕΠ τους επόμενους μήνες και ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης το 2022. Οι εκτιμήσεις αυτές συνδέονται με τις προσδοκίες που δημιουργεί το εθνικό Πρόγραμμα Ανάκαμψης αλλά και με τον σταδιακό περιορισμό των υγειονομικών και οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας. Συνδέονται επίσης με τις θετικές προοπτικές για την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας οικονομίας.

Το μεγάλο στοίχημα είναι να αξιοποιηθεί αυτή η ευνοϊκή συγκυρία σωστά ώστε η οικονομία να μπει σε έναν «ενάρετο» κύκλο με διάρκεια και βάθος: με καλύτερες αντοχές έναντι δυνητικών κρίσεων, διατήρηση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης, σταθερή αύξηση των ποιοτικών θέσεων εργασίας και αντιστροφή του brain drain.

Το Αναπτυξιακό Σχέδιο της Επιτροπής Πισσαρίδη αλλά και το Πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» επισημαίνουν ότι η χώρα χρειάζεται «αλλαγή υποδείγματος», με έμφαση σε μια περισσότερο παραγωγική, καινοτόμο και εξωστρεφή οικονομία. Η συμβολή της μεταποιητικής βιομηχανίας σε ένα τέτοιο οικονομικό υπόδειγμα είναι αυτονόητη και ευρέως αναγνωρισμένη στην Ευρώπη και διεθνώς. Η ελληνική μεταποίηση, παρά τη μικρή συμμετοχή της στο ΑΕΠ συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είχε αξιοσημείωτη συμβολή στην ανάκαμψη της οικονομίας αλλά και των εξαγωγών, στην τελευταία φάση της κρίσης 2009-2019 αλλά και τώρα, με την πανδημική κρίση. Επίσης, ο μεταποιητικός τομέας της οικονομίας, λόγω της ποικιλομορφίας του, συμβάλλει στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της οικονομίας, διασφαλίζοντας «διασπορά κινδύνου» ειδικά σε περιόδους κρίσεων.

Αποδεδειγμένα λοιπόν, οι δυνατότητες υπάρχουν. Χρειάζεται σχέδιο και ταχύτητα για να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες που φέρνουν την ελληνική μεταποίηση σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών της, αλλά και για να ανταποκριθούμε έγκαιρα και αποτελεσματικά στις προκλήσεις της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης. Στην Ευρώπη, όχι μόνο οι μεγάλες οικονομίες αλλά και χώρες συγκρίσιμες με μας, κινούνται ήδη με μεγάλη ταχύτητα προς την κατεύθυνση αυτή: Θεσπίζουν ισχυρά κίνητρα για τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό της βιομηχανίας, καθώς θεωρείται ατμομηχανή της μετάβασης στη νέα κλιματικά ουδέτερη οικονομία και βασικός πυλώνας για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας. Η βιομηχανική κοινότητα, αποτελούμενη από επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και κλάδων, έχει επανειλημμένως επισημάνει ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει πίσω, είτε χρονικά είτε ποιοτικά, σε σχέση με αυτές τις πολιτικές. Οι εταιρείες της Viohalco πραγματοποιούν συστηματικά τα τελευταία χρόνια τεχνολογικά πρωτοπόρες στρατηγικές επενδύσεις για την αύξηση της παραγωγής τους με ισχυρά τα στοιχεία της ψηφιοποίησης, της βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της ενεργειακής αποδοτικότητας.

Παράλληλα, με τα βιώσιμα προϊόντα και τις λύσεις που αναπτύσσουν, καθώς και τα έργα που υλοποιούν σε όλο τον κόσμο, συμβάλλουν στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, στην ενεργειακή μετάβαση καθώς και στην επίτευξη του στόχου για κλιματική ουδετερότητα. Αλλά και πολλές άλλες μεταποιητικές επιχειρήσεις κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, ενισχύοντας το εθνικό εισόδημα με υψηλό αίσθημα περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευθύνης.

Βρισκόμαστε σε μια εποχή μεγάλων και ραγδαίων αλλαγών.

Σε αυτή τη νέα εποχή, η δυναμική εξωστρέφεια, η ικανότητα να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, να κάνουμε τις αναγκαίες προσαρμογές και να μην μένουμε πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές οικονομίες, είναι βασικές προϋποθέσεις για να κατακτήσουμε τη θέση που μας αξίζει. Θα τα καταφέρουμε εάν Πολιτεία, επιχειρηματική κοινότητα αλλά και ο καθένας μας ξεχωριστά αντιληφθούμε την ιστορική ευκαιρία που μας παρουσιάζεται για να κατακτήσουμε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο επίπεδο ζωής για τις επόμενες γενιές.

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ME MIA MAΤΙΑ

Η Viohalco δραστηριοποιείται με εταιρικές συμμετοχές στην παραγωγή προϊόντων αλουμίνιου, χαλκού, καλωδίων, χάλυβα και σωλήνων χάλυβα με παραγωγή σε 8 χώρες και εξαγωγές σε περισσότερες από 100. Η στρατηγική του ομίλου έχει βασικούς πυλώνες την ανάπτυξη τεχνογνωσίας και πρωτοπόρας τεχνολογίας καθώς και τη βιώσιμη ανάπτυξη, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού.