Ανδρέας Ταπραντζής: Επενδύουμε στο μέλλον της αυτοκίνησης

Ανδρέας Ταπραντζής: Επενδύουμε στο μέλλον της αυτοκίνησης

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πέρα από το θλιβερό κόστος σε ανθρώπινες απώλειες, η πανδημία συνεχίζει να εξελίσσεται σε ένα ρευστό οικονομικό, κοινωνικό και γεωπολιτικό περιβάλλον. Η «επιστροφή στην κανονικότητα» σημαίνει πρακτικά ένα «νέο σύστημα κανόνων», που ακόμη διαμορφώνεται αλλά ήδη δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες. Τα lockdowns υποχωρούν μπροστά στους μαζικούς εμβολιασμούς και τα ενισχυμένα συστήματα δημόσιας υγείας, ενώ οι πολιτικές δημοσιονομικής χαλάρωσης και η σχεδόν απεριόριστη ρευστότητα σε ιστορικά χαμηλό κόστος συνεχίζονται παρά την ανάκαμψη και τις πληθωριστικές πιέσεις. Ο αρχικός πανικός έχει υποκατασταθεί από αισιοδοξία για το μέλλον.

Ωστόσο, το φαινόμενο του παρατεταμένου εγκλεισμού ή περιορισμού του παγκόσμιου πληθυσμού ήταν το μεγαλύτερο κοινωνικό πείραμα του τελευταίου αιώνα, που πυροδότησε μια σειρά αλυσιδωτών αντιδράσεων, ακόμη σε εξέλιξη. Το προ πανδημίας μοντέλο παγκοσμιοποίησης κατέρρευσε κι ένα νέο status quo εδραιώνεται σταδιακά, όπως είναι προφανές από τις συνεχείς εντάσεις ανά τον κόσμο. Η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκεται σε πλήρη αναδιάταξη. Η έλλειψη κρίσιμων αγαθών σε κρίσιμες στιγμές, οδήγησε τις περισσότερες χώρες σε άμεση αναθεώρηση του παραγωγικού τους μοντέλου. Επαναστατικές τεχνολογίες επιταχύνθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς, επιτυγχάνοντας πρόοδο πολλών ετών μέσα σε λίγους μήνες. Δεν είναι τυχαίο ότι η τεχνολογία mRNA των πιο αποτελεσματικών εμβολίων, είναι μια τεχνολογία αιχμής, άγνωστη λίγους μήνες πριν. Αντίστοιχα εξελίσσονται καινοτομίες και disruptive τεχνολογίες, που μπορούν να δημιουργήσουν νέες ριζικές αλλαγές στην παγκόσμια παραγωγική αλυσίδα και τεράστια μεταφορά πλούτου. Αυτή ακριβώς είναι η μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα. Με έξυπνο σχεδιασμό, πρωτοβουλίες και μεταρρυθμίσεις, η χώρα μας μπορεί να αξιοποιήσει τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για να ενισχύσει τη θέση της στην παγκόσμια αναδιανομή πλούτου. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έρευνα αιχμής, καινοτομία, σύγχρονα δίκτυα, logistics και additive manufacturing, μπορούν να συμπληρώσουν το τουριστικό μας μοντέλο, που οφείλει να αναβαθμιστεί από ήλιο και θάλασσα σε προορισμό ζωής, ώστε να αντιστραφεί το brain drain και να προσελκύσουμε ταλέντα από όλον τον κόσμο.

Στον χώρο του αυτοκινήτου as-a-service, όπου η Avis οδηγεί τις εξελίξεις στην Ελλάδα, τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το deep learning καθιστούν εφικτή την τεχνολογία αυτόνομων αυτοκινήτων. Παράλληλα, αυξάνονται ραγδαία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τη διετία 2019-2020 οι πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 20%, ενώ των ηλεκτρικών αυξήθηκαν 50%, και έως το 2025 εκτιμάται ότι θα δεκαπλασιαστούν. Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών επιτρέπει να αναπτυχθούν πλατφόρμες autonomous ride-hailing, που θα κυριαρχήσουν στις αστικές μετακινήσεις δημιουργώντας μια τεράστια αγορά. Η Avis συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογική σύγκλιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, όπως στην πλατφόρμα myavis.gr που απευθύνεται σε όλους. Επιταχύνουμε τον εξηλεκτρισμό του στόλου μας, ολοκληρώνοντας τη μεγαλύτερη ιδιωτική τιτλοποίηση στη χώρα, ύψους €130 εκατ. με investment grade rating και επενδυτές, όπως το EIF και η EBRD. Παρά την κρίση, αναπτύξαμε νέες υπηρεσίες, όπως η συνδρομητική αυτοκίνηση και το car-on-demand, ενώ ενισχύσαμε το κοινωνικό μας αποτύπωμα, συμβάλλοντας στην προσπάθεια της χώρας για την αντιμετώπισή της. Διαθέσαμε σχεδόν 500 οχήματα για να στηρίξουμε κυβερνητικές και δημοτικές πρωτοβουλίες, όπως οι «Κινητές Μονάδες Υγείας (ΚΟΜΥ)» και η «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ αλλάξαμε και πιστοποιήσαμε τις διαδικασίες μας με Covid-Shield διεθνή πρωτόκολλα για να προστατεύσουμε τους πελάτες και τους ανθρώπους μας.

Πιστεύουμε ότι επενδύοντας στο μέλλον της αυτοκίνησης, η Avis συμβάλλει στην προσπάθεια της χώρας μας να ενισχύσει τη θέση της στο νέο οικονομικό χάρτη.

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ME MIA MAΤΙΑ

Η Avis είναι η κορυφαία εταιρία μίσθωσης αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Δραστηριοποιείται από το 1960 στις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες μισθώσεις (leasing), σε επιχειρήσεις και ιδιώτες, την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τη διάθεση σύγχρονων υπηρεσιών μετακίνησης. Διαθέτει στόλο 40.000 οχημάτων και απασχολεί 500 άτομα, εκτιμώντας για το 2021, τζίρο €180 εκατ., EBITDA 95 εκατ. ευρώ και ενεργητικό άνω των 500 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή