Κωνσταντίνος Μιτζάλης: Η επόμενη μέρα του κατασκευαστικού κλάδου

Κωνσταντίνος Μιτζάλης: Η επόμενη μέρα του κατασκευαστικού κλάδου

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2021 αποτελεί αναμφίβολα έτος-ορόσημο για την επανεκκίνηση της Οικονομίας και των Υποδομών. Ύστερα από μία δεκαετία με περιορισμένο αριθμό έργων και 15 μήνες πρωτόγνωρων περιορισμών λόγω της πανδημίας, ο κατασκευαστικός κλάδος αισιοδοξεί εκ νέου.
 
ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ

Κατά το τελευταίο διάστημα, υπογράφηκε το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, η α’ φάση της γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», η σύμβαση του βόρειου τμήματος του Ε-65, αλλά και η συμφωνία του Ελληνικού, του μεγαλύτερου ιδιωτικού έργου στην Ελλάδα. Πολύ σύντομα αναμένουμε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση κι εκτέλεση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος από την «Ολυμπία Οδό».

Τα μεγάλα έργα θα δημιουργήσουν ένα βαθύ αποτύπωμα στην οικονομία, στην απασχόληση, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την καινοτομία και θα κληροδοτήσουν σημαντικό αριθμό ειδικοτήτων, δυσεύρετων σε διεθνές επίπεδο. Δίχως αμφισβήτηση, η συμβολή τους στη βιώσιμη ανάπτυξη θα είναι καίρια. 

Για παράδειγμα, στη γραμμή 4 του Μετρό, για πρώτη φορά, η αναγεννώμενη ενέργεια από την πέδη των συρμών θα ανατροφοδοτεί το δίκτυο μέσης τάσης της ΔΕΗ. Επιπλέον, όλοι οι συρμοί της νέας αυτής επέκτασης του Μετρό θα είναι κατασκευασμένοι από υλικά, σχεδόν πλήρως, ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον.

ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ

Ωστόσο, είναι απαραίτητο να συνεχιστεί η αξιοσημείωτη πρόοδος των τελευταίων μηνών. Για το σκοπό αυτό η Πολιτεία θα πρέπει να συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τον απρόσκοπτο σχεδιασμό και προσδιορισμό των επενδύσεων στις Υποδομές, την εξασφάλιση χρηματοδοτικών πόρων, την επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, τη δημοπράτηση και υλοποίησή τους. Είναι απαραίτητο να δημοπρατηθούν πολλά καινούργια έργα που απαιτούν ωρίμανση σε επίπεδο μελετών και αδειοδοτήσεων. Από την πλευρά μας, ως κατασκευαστικός κλάδος, νιώθουμε τον εαυτό μας άρρηκτο συνδεδεμένο με το Υπουργείο Υποδομών και δηλώνουμε αρωγοί στην προσπάθεια της Πολιτείας για την ωρίμανση των έργων αυτών με στόχο την άμεση δημοπράτησή τους. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο χρόνος δεν είναι απεριόριστος.

Είναι, πάντως, ελπιδοφόρο το γεγονός ότι η Πολιτεία έχει υιοθετήσει πολλές από τις προτάσεις, που είχαμε διατυπώσει στο παρελθόν, όπως η συνεργασία Δημοσίου – Ιδιωτικού τομέα, ο θεσμός της Ιδιωτικής Επίβλεψης των έργων και σειρά διαδικασιών που υιοθετούνται, επί μακρόν, στο εξωτερικό.
 
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ

Η πρόκληση της αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 είναι ιστορικής σημασίας. Εάν χάσουμε και αυτήν την μοναδική ευκαιρία που δημιουργείται, τότε, ο κατασκευαστικός κλάδος, ενδέχεται, δίχως υπερβολή, να βρεθεί αντιμέτωπος με αφανισμό.   

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ME MIA MAΤΙΑ

Ο όμιλος Άβαξ διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της τάξεως των 2 δισ. ευρώ, έχοντας εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 1994. Οι βασικοί τομείς δραστηριότητας του ομίλου περιλαμβάνουν τις κατασκευές, τις παραχωρήσεις, την ενέργεια, την ανάπτυξη ακινήτων, τη διαχείριση εγκαταστάσεων και τον τεχνικό έλεγχο αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή