Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές

Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με γερές δόσεις ρεαλισμού και αυτοκριτικής και κυρίαρχη τη διάθεση να ενισχυθεί ο ρόλος της ιδιωτικής οικονομίας στον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση δημοσίων έργων παρουσιάστηκε χθες το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές. Ανάμεσα στα έργα που προτείνεται να προωθηθούν μέσα στην επόμενη τετραετία είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνας – Υλίκης, η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και η κατασκευή εργοστασίου διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική.

«Το μοντέλο “υποδομές για τις υποδομές” χρεοκόπησε», ανέφερε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η Νέα Δημοκρατία έχει εκπονήσει ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο εθνικής εμβέλειας για τις υποδομές, με εργαλεία που θα βελτιώσουν την ποιότητα και ταχύτητα ολοκλήρωσης των έργων και την ενεργή συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, με απόλυτη έμφαση στη σχέση κόστους – οφέλους για κάθε έργο». Ο κ. Μητσοτάκης δεν απέφυγε να ασκήσει κριτική σε παλαιότερες επιλογές της παράταξής του: «Η αλήθεια είναι ότι κάποιες από τις συμβάσεις παραχώρησης είχαν όρους λεόντειους υπέρ των ιδιωτών. Αυτά τα λάθη δεν θα επαναληφθούν, έχουμε μεγαλύτερη εμπειρία. Ομως η Ν.Δ. έστω και με καθυστερήσεις ή λάθη παρήγαγε αποτέλεσμα, δεν υπάρχει μεγάλο έργο των τελευταίων ετών που να μην έχει τη σφραγίδα της. Αντίθετα, από τα έργα και τις ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε… μόνο ημέρες». Σημαντική ήταν η αναφορά του κ. Μητσοτάκη στην Αττική Οδό: «Η επέκταση της σύμβασής της θα τεθεί σε διαγωνισμό πριν από τη λήξη της το 2024. Λέμε όχι σε ύποπτες επεκτάσεις μικρής διάρκειας», δήλωσε.

Οπως ανέφεραν ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης και ο τομεάρχης για τις υποδομές Κώστας Α. Καραμανλής, η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές βασίζεται στην ενίσχυση του ρόλου του ιδιωτικού τομέα τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε χρηματοδοτικό επίπεδο. Μια νέα ιδέα που παρουσιάστηκε χθες ήταν οι «προτάσεις καινοτομίας», προτάσεις έργων από τον ιδιωτικό τομέα, οι οποίες θα κατατίθενται στο δημόσιο προς αξιολόγηση με πλήρη τεχνική και οικονομική τεκμηρίωση.

Οσον αφορά τις υποδομές, ξεχώρισε ο οδικός άξονας Ελευσίνας – Υλίκης (50 χλμ.) για την παράκαμψη του αστικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας (είχε προωθηθεί το 2005-2008 επί υπουργίας Γιώργου Σουφλιά, αλλά τελικώς δεν προχώρησε), η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ με έναν, ενιαίο διαγωνισμό. Πολλές αναφορές έγιναν στο ζήτημα των απορριμμάτων στην Αττική. «Η κατάσταση παίρνει διαστάσεις εθνικής απειλής», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. «Πρέπει να προωθήσουμε ταχύτατα έργα ΣΔΙΤ, όπως αυτό που έγινε πρόσφατα στο Βελιγράδι και περιελάμβανε και καύση, χωρίς βέβαια να υπαναχωρούμε από τις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις μας για την ανακύκλωση. Ηταν ουτοπική η φαντασίωση του ΣΥΡΙΖΑ ότι οι κάτοικοι των πυκνοκατοικημένων περιοχών όπως η Καλλιθέα και το Φάληρο μπορούν να διαχειριστούν μόνοι τα απορρίμματά τους. Στο σημείο που έχουν φθάσει τα πράγματα, την επόμενη ημέρα θα χρειαστεί μια πυροσβεστική παρέμβαση στη Φυλή και άμεση προκήρυξη διαγωνισμών για έργα ΣΔΙΤ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή