Ελληνικές βάσεις για μη επανδρωμένα αεροχήματα

Ελληνικές βάσεις για μη επανδρωμένα αεροχήματα

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις αεροπορικές βάσεις Σούδας, Λάρισας και Χρυσούπολης Καβάλας θα επιθεωρήσει τον Αύγουστο κλιμάκιο του ΝΑΤΟ με σκοπό την πιστοποίηση για τη χρήση από μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV) τύπου RQ-4D, γνωστά και ως Global Hawk. Τα συγκεκριμένα πέντε UAV θα επιχειρούν υπό τη σημαία του ΝΑΤΟ και αποκτήθηκαν ακριβώς για να ενισχύσουν τις δυνατότητες συγκέντρωσης πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR) της Συμμαχίας. Βάση από την οποία θα επιχειρούν τα πέντε UAV είναι εκείνη της Σιγκονέλα στη Σικελία, ενώ τα αεροδρόμια στη Σούδα, στη Λάρισα και στη Χρυσούπολη θα χρησιμοποιούνται εναλλακτικά σε περίπτωση εκτροπής των δρομολογίων, αλλά και για επιχειρησιακούς λόγους. Κάτι που σημαίνει ότι οι εγκαταστάσεις θα πρέπει να μπορούν να παρέχουν και επιχειρησιακή υποστήριξη. Εκτός από τα τρία ελληνικά αεροδρόμια, έχουν ήδη αναγνωριστεί ως κατάλληλα και ακόμα δύο στην Πορτογαλία.

Εκτιμάται ότι από το τέλος του έτους θα γίνουν κάποιες δοκιμαστικές πτήσεις, ενώ στις αρχές του 2020 τα αεροδρόμια θα μπορεί να χρησιμοποιηθούν και επιχειρησιακά, εφόσον, βεβαίως, κριθούν κατάλληλα. Υπενθυμίζεται ότι στο αεροδρόμιο της Λάρισας ήδη σταθμεύουν νατοϊκά UAV τύπου MQ-9 Reaper, αμερικανικής κατασκευής, για τα οποία η Πολεμική Αεροπορία έχει εκφράσει ενδιαφέρον για μετά τον Αύγουστο, όταν ολοκληρώνεται η μίσθωσή τους από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις. Επίσης, το αεροδρόμιο της Σούδας έχει χρησιμοποιηθεί ως στάση για UAV και στο παρελθόν, άρα διαθέτει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει Global Hawk. Η έγκριση του αιτήματος του ΝΑΤΟ για αναγνώριση και επιθεώρηση των τριών ελληνικών αεροδρομίων από το ΓΕΕΘΑ θεωρείται, βεβαίως, λογική για μια συμμαχική χώρα, ωστόσο εδράζεται και στην προσδοκία της Αθήνας ότι τα Global Hawk θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επιχειρήσεις ISR και προς όφελος της Ελλάδας.

Η χρήση UAV και drones είναι από τους τομείς στους οποίους η Ελλάδα υπολείπεται σοβαρά έναντι της Τουρκίας. Η Aγκυρα, πέρα από τα αμερικανικής και ισραηλινής κατασκευής UAV της, διαθέτει και εκτεταμένη εγχώρια γραμμή παραγωγής. Σημειώνεται, τέλος, ότι χθες η Lockheed Martin ανακοίνωσε την επανέναρξη της γραμμής παραγωγής του προγράμματος αεροσκαφών F-16, στο πλαίσιο του οποίου η ΕΑΒ αναλαμβάνει εκ νέου τη συναρμολόγηση υποσυγκροτημάτων τους ως μοναδικός προμηθευτής για την παγκόσμια αγορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή