Μετωπική Μαξίμου – ΣΥΡΙΖΑ με φόντο το μετρό

Μετωπική Μαξίμου – ΣΥΡΙΖΑ με φόντο το μετρό

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Πόλεμος», με φόντο την περίφημη ρωμαϊκή λεωφόρο της αρχαιότητας decumanus maximus, έχει ξεσπάσει στη Θεσσαλονίκη, με την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση να ανταλλάσσουν πύρινες ανακοινώσεις για τη μεταφορά ή όχι των αρχαιοτήτων. Χθες ο κ. Τσίπρας πήρε μέρος προσωπικά στην αντιπαράθεση, πραγματοποιώντας συνάντηση τόσο με την κίνηση πολιτών Θεσσαλονίκης «για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς» όσο και με τον τέως δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη που πρωτοστατεί στις διεργασίες για να μη μετακινηθούν οι αρχαιότητες. Με το πέρας των επαφών ο κ. Τσίπρας «σήκωσε» ιδιαιτέρως το θέμα, μιλώντας για «διαπλοκή» και «συμφέροντα» πίσω από την κυβερνητική απόφαση απόσπασης και μετέπειτα επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. «Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτησή τους», είπε αρχικά ο Αλέξης Τσίπρας, χαρακτηρίζοντας «πλήγμα» για τις αρχαιότητες συνολικά, αλλά και για την πόλη της Θεσσαλονίκης την κυβερνητική απόφαση.

Ο τέως πρωθυπουργός αναφερόμενος στον σχεδιασμό της δικής του κυβέρνησης είπε πως προέβλεπε το μετρό να είναι έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα. «Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023», πρόσθεσε, λέγοντας, σε ιδιαίτερα επιθετικούς τόνους, πως καταλήγουμε «στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους». Η φράση πυροδότησε την άμεση απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα. «Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις “εργολάβος” και “διαπλοκή”. Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα, δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από “μουσαμάδες”». Κατέληξε δε λέγοντας πως «η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Ετσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν “και μετρό και αρχαία”». Η αντιπαράθεση δεν τελείωσε εκεί, καθώς λίγο μετά ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης έκανε νέα δήλωση, καλώντας τον κ. Πέτσα να απαντήσει σε «συγκεκριμένα ερωτήματα». Το πρώτο έχει να κάνει με την «επιλογή καθυστέρησης του έργου», το δεύτερο αφορά το κόστος για το ελληνικό Δημόσιο και το τρίτο για «το όφελος του νέου εθνικού εργολάβου από τις καθυστερήσεις που με πρωτοφανή τρόπο προανήγγειλε ο κύριος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ». Κατέληξε δε λέγοντας πως «η σχέση του κ. Μητσοτάκη με τα δημόσια έργα υποδομής αποβαίνει προς όφελος των μεγάλων εργολάβων».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή