ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ζήτησε συγγνώμη… αναδρομικά

Η φύση εξακολουθεί να μη «συμμορφώνεται» με τις μελέτες έργων που εκπονούνται και τα νερά, μη έχοντας διέξοδο, δημιούργησαν τεράστια λίμνη, μέσα στην οποία εκατοντάδες οδηγοί, για αρκετές ώρες, παρέμειναν «όμηροι» των καιρικών συνθηκών και της αδυναμίας της κρατικής μηχανής να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της. Αυτά δεν συνέβησαν σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της επικράτειας, αλλά λίγο έξω από την Αθήνα: στο 38ο χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Μαλακάσας, ένα χιλιόμετρο από το σημείο που, προ πενταετίας, είχε σημειωθεί η ομώνυμη κατολίσθηση.

Η κατάσταση που δημιουργήθηκε, υποχρέωσε, χθες, τον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιάννη Τσακλίδη, έπειτα από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, να ζητήσει συγγνώμη από τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν, παραδεχόμενος, ουσιαστικώς, την ολιγωρία με την οποία αντέδρασε η κρατική μηχανή. Ολιγωρία, την οποία απέδωσε στην καθυστέρηση ενημέρωσης των εμπλεκομένων φορέων, γεγονός που οδήγησε σε κακό συντονισμό, ενώ σημείωσε ότι αν προκύψουν ευθύνες, θα καταλογιστούν. Σε συναγερμό, εν τω μεταξύ, βρισκόταν ολόκληρος ο μηχανισμός της ΕΥΔΑΠ, που ασχολείται με τη λειτουργία και τη συντήρηση των δικτύων αποχέτευσης ομβρίων και ακαθάρτων, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιούργησε η κακοκαιρία. Σύμφωνα με την εταιρεία, ικανοποιητικά λειτούργησε το υφιστάμενο δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων στην περιοχή ευθύνης της, με εξαίρεση περιορισμένο αριθμό επιφανειακών κυρίως εμφράξεων φρεατίων υδροσυλλογής, λόγω μεταφοράς σκουπιδιών και άλλων φερτών υλικών. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η ΕΥΔΑΠ είχε προ εβδομάδος επισημάνει ότι παρόλο που ο καθαρισμός των φρεατίων από την πλευρά της γίνεται κανονικά, μερικοί δήμοι δεν έχουν προχωρήσει στους απαραίτητους καθαρισμούς των δρόμων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, με την κακοκαιρία, περιορισμένος -ευτυχώς- αριθμός φρεατίων να βουλώσουν και πάλι από σκουπίδια, φύλλα και χώματα.

Παράνομες συνδέσεις

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, πάντως, δημιουργήθηκε στο δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων και οφειλόταν αποκλειστικά σε επιστροφή λυμάτων, λόγω υπερφόρτωσής του από τις παράνομες συνδέσεις εσωτερικών δικτύων ομβρίων των κτιρίων. Το πρόβλημα αυτό το έχει επισημάνει επανειλημμένως η ΕΥΔΑΠ, καλώντας τους ιδιοκτήτες και τους υπευθύνους των κτιρίων να καταργήσουν τις συνδέσεις των βεραντών, των ταρατσών και των ακάλυπτων χώρων με το κεντρικό δίκτυο αποχέτευσης. Η «ανυπακοή» των τελευταίων είχε ως αποτέλεσμα, το Σαββατοκύριακο οι υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ να δεχθούν 322 κλήσεις για βοήθεια. Την εικόνα που παρουσίαζαν οι περισσότερες περιοχές της χώρας και ειδικότερα η εθνική οδός στη Μαλακάσα, κατήγγειλε η αντιπολίτευση. Ο συντονιστής της ΟΔΕ Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, της Ν.Δ., κ. Βύρων Πολύδωρας, έκανε λόγο για κρατική ολιγωρία, για «δραπέτευση» του κ. K. Λαλιώτη από το ΥΠΕΧΩΔΕ και για έργα -όπως αυτό της Μαλακάσας, που άρχισαν και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ αντίστοιχες ήταν και οι δηλώσεις του υπεύθυνου του Τομέα ΠΕΧΩΔΕ, της Ν.Δ., κ. Σάββα Τσιτουρίδης. Για μεγάλες ατέλειες των έργων έκανε λόγο και ο πρόεδρος του Συνασπισμού, κ. Νίκος Κωνσταντόπουλος.

ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ: «Αλίμονο σε όσους επιχειρήσουν να περάσουν δρόμους και πλατείες τις ημέρες που βρέχει», λέει ο δήμαρχος κ. Νίκος Κατσίκης και σπεύδει να συμπληρώσει ότι «σε ολόκληρη την περιοχή του Ερασίνου Ποταμού και στη Βραυρώνα καταστρέφονται οι καλλιέργειες και οι περιουσίες των ανθρώπων από τα ορμητικά ρέματα που δημιουργούνται από το αεροδρόμιο». Οι κάτοικοι δηλώνουν ότι από τότε που κατασκευάστηκε το νέο αεροδρόμιο, αυτό άρχισε να λειτουργεί ως ένα τεράστιο φράγμα που έστελνε πίσω στην κατοικημένη περιοχή τα νερά.