ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε τροχιά ανάπτυξης το 2020

doc20191220

Την πεποίθησή του ότι το 2020 θα είναι χρονιά κατά την οποία η χώρα θα μπει σε τροχιά «διατηρήσιμης ανάπτυξης» εξέφρασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη χθεσινή περιοδεία του στα Τρίκαλα, καθώς, ανεβάζοντας τον κυβερνητικό πήχυ, τόνισε ότι η επόμενη χρονιά «θα είναι η πρώτη που θα ανήκει εντός εισαγωγικών εξ ολοκλήρου στη νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

«Πιστεύω ότι τα πολύ ισχυρά θεμέλια τα οποία έχουμε βάλει αυτό το πρώτο πεντάμηνο που έχουμε τη μεγάλη ευθύνη να διαχειριζόμαστε τις τύχες αυτού του τόπου, θα μας επιτρέψουν να κινηθούμε ακόμα πιο γρήγορα για να εκπληρώσουμε τους κεντρικούς στόχους που έχουμε αναλάβει απέναντι στους Ελληνες πολίτες», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης κατά την επιθεώρηση των εργασιών του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, που αναμένεται να δοθεί σε κυκλοφορία τον Δεκέμβριο του 2021.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την εκτίμηση ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν, ώστε τα δύο τρίτα του Ε65 να έχουν τελειώσει εντός των επόμενων δύο ετών, ενώ χαρακτήρισε τον δρόμο «πολύ σημαντικό για ολόκληρη τη Θεσσαλία, καθώς θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Αθήνα τα Τρίκαλα, την Καρδίτσα». Ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος συνεχίζει τις περιοδείες ανά την Ελλάδα, καθώς έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι δεν θέλει να είναι ένας πρωθυπουργός κλεισμένος στο Μαξίμου και να χάσει την επαφή με την κοινωνία, τόνισε ότι θα βρεθεί τρόπος να γίνει διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. και για το βόρειο τμήμα του Ε65 και το χαρακτήρισε προσωπική του δέσμευση.

Iκανοποίηση την ίδια ώρα εξέπεμπε το Μαξίμου για την ενδιάμεση έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, καθώς κυβερνητικοί κύκλοι σχολίαζαν ότι επιβεβαιώνει τη «ρεαλιστική αισιοδοξία» της κυβέρνησης και την είσοδο της οικονομίας «σε ανοδικό σπιράλ». Υπογράμμιζαν ακόμη ότι η Εκθεση επιβεβαιώνει τη βελτίωση της ποιότητας των δημόσιων οικονομικών της χώρας μας, «ως αποτέλεσμα της αλλαγής του μείγματος πολιτικής με μειώσεις φόρων και ένα ευρύτατο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και οικονομικών πολιτικών από την σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ.», αλλά και την πεποίθηση της κυβέρνησης ότι η ανάπτυξη του 2020 θα είναι υψηλότερη από αυτή του 2019 και μάλιστα υπερδιπλάσια από εκείνη της Ευρωζώνης. Οι ίδιες πηγές στέκονταν και στην εκτίμηση της ΤτΕ ότι οι επενδύσεις θα ενισχυθούν σημαντικά την προσεχή διετία.

Απάντηση έδωσε το Μαξίμου και στα περί «fake αριστείας» των μελών της κυβέρνησης, των προηγούμενων ημερών, σχολιάζοντας την παρουσίαση από τον Αντώνη Διαματάρη επίσημου εγγράφου από το Πανεπιστήμιο Columbia που πιστοποιεί ότι είχε εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις που απαιτούνται για την απόκτηση  ΜΒΑ. «Ηταν ακριβής λοιπόν η δήλωσή του ότι σπούδασε στο Columbia παρότι δεν προσήλθε να παραλάβει το πτυχίο του. Ο ίδιος για λόγους ευθιξίας κι επειδή αμέλησε να αποχωρήσει έγκαιρα από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, υπέβαλε την παραίτησή του. Εχουν άραγε κάποιο σχόλιο για το επίσημο έγγραφο του Columbia ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που έσπευσαν να τον κανιβαλίσουν;», ήταν το σχόλιο κυβερνητικών κύκλων που έλεγαν ότι με το έγγραφο αυτό «κλείνει ένας κύκλος, με τη λάσπη να επιστρέφει σε αυτούς που την εκτόξευσαν».

Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας

Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας, μήκους 32,5 χλμ., θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με το ήδη λειτουργόν, «τυφλό» τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδας – Τρικάλων). Σύμφωνα με την κοινοπραξία Κεντρική Οδό, η συνολική πρόοδος ανέρχεται σε 34,33%, ενώ από την αρχή του έργου έως και το 19ο χλμ. έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των πρώτων ασφαλτικών στρώσεων. Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του τμήματος είναι η δίδυμη σήραγγα Οθρυος. Εχουν ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,1 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ. Οι 15 γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά έργα παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 41,4%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 44% και οι χωματουργικές εργασίες 33,4%. Το τμήμα θα περιλαμβάνει και έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στο Καρπενήσι, τρεις κόμβους (Λαμία, Καρπενήσι, Ξυνιάδα) και δύο ημικόμβους (ΠΑΘΕ και Ανθήλη), ένα ΣΕΑ (Λιανοκλάδι) και ένα κέντρο ελέγχου και συντήρησης (Λιανοκλάδι). Η κατασκευή του έργου χρηματοδοτείται από το Δημόσιο και την Ε.Ε.