ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης από την «myKEPlive»

exypiretisi-meso-vinteoklisis-apo-tin-mykeplive-2390250

Στην κατεύθυνση της μετάβασης από τη φυσική παρουσία, την αναμονή και τις ουρές, προς την ψηφιακή παροχή δεκάδων υπηρεσιών των ΚΕΠ προσανατολίζεται η πλατφόρμα «myKEPlive», που παρουσιάστηκε χθες στον πρωθυπουργό από την ηγεσία του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό τον Κυρ. Πιερρακάκη. Η πλατφόρμα προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το σπίτι τους. Αφορά φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, ενώ καλύπτει συνολικά 52 διοικητικές διαδικασίες και θεσπίζει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.

Οσον αφορά τη δομή του, το «ηλεκτρονικό» ΚΕΠ περιλαμβάνει πέντε δημοτικές διαδικασίες, οι οποίες θα διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τα δημοτικά πρωτόκολλα. Κατά το α’ στάδιο, συμμετέχουν 38 δήμοι, ενώ στόχος είναι η ένταξη του συνόλου των δήμων έως το τέλος του 2020. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες αφορούν, μεταξύ άλλων, έκδοση ηλ. παραβόλου, ανανέωση δελτίου ανεργίας, χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Αντίθετα, δεν συγκαταλέγονται διαδικασίες που απαιτούν φυσική παρουσία και υπογραφή.

Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το «myKEPlive», κατόπιν ραντεβού, κάθε ημέρα εκτός Κυριακής, 09.00 – 18.30. Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα, αλλά για λόγους ασφαλείας, στην αρχή κάθε κλήσης παρουσιάζονται έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη. Κατά την παρουσίαση έγινε και… live χρήση της πλατφόρμας από τον αρμόδιο υφυπουργό Γ. Γεωργαντά, ο οποίος συνδέθηκε με το ΚΕΠ Π. Φαλήρου και αιτήθηκε μέσω βιντεοκλήσης να λάβει ηλεκτρονικά ένα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Ακόμη, παρουσιάστηκε και το ειδικό πλαίσιο για ΑμεΑ, με αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης (30΄ αντί 20΄), αλλά και διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες με προβλήματα ακοής. Στο γεγονός στάθηκε ο κ. Μητσοτάκης, ενώ αναφορά έκανε και στην εξομάλυνση των διαδικασιών για Ελληνες του εξωτερικού που χρειάζονται απλές κρατικές βεβαιώσεις, προτείνοντας εκστρατεία ενημέρωσης.