Ευθύνες και αμέλεια στο πλήρωμα «Σαμίνα»

Ευθύνες και αμέλεια στο πλήρωμα «Σαμίνα»

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευθύνες και βαριά αμέλεια σε αξιωματικούς και μέλη του πληρώματος του «Εξπρές Σαμίνα» για τη βύθιση του σκάφους, ανοιχτά της Πάρου στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, που κόστισε τη ζωή 80 ατόμων, καταλογίζει το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), το οποίο συνεδρίασε επί του θέματος την περασμένη Πέμπτη, περίπου τρία χρόνια μετά το ναυάγιο. H απόφαση του ΑΣΝΑ, η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία (4-1), διαφοροποιείται εν μέρει από την πρόσφατη πρόταση του εισαγγελέα προς το Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου, αφού δεν καταλογίζονται ευθύνες στους εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρείας -την περίοδο εκείνη ήταν η εταιρεία MinoaFlying Dolphins (MFD) που σήμερα έχει μετονομαστεί σε Hellas Flying Dolphins (HFD)- κ. Κώστα Κληρονόμο και Νίκο Βικάτο. Το ΑΣΝΑ αναγνωρίζει ότι δεν υπήρχε σωστή οργάνωση στο πλήρωμα και ότι το πλήρωμα δεν είχε σωστή εκπαίδευση όσον αφορά στα σωστικά μέσα, ενώ δεν γνώριζε επακριβώς και τη διαδικασία εγκατάλειψης του σκάφους… Ειδικότερα, το ΑΣΝΑ αποφαίνεται ότι η πρόσκρουση – εισροή υδάτων στο «Εξπρές Σαμίνα» αποτελεί ναυτικό ατύχημα και οφείλεται:

Πρώτον, σε βαριά αμέλεια του υποπλοιάρχου Αναστάσιου Ψυχογιού, αξιωματικού φυλακής Γέφυρας, ο οποίος δεν άσκησε τη διακυβέρνηση του σκάφους σύμφωνα με τα οριζόμενα στη νομοθεσία και τους κανόνες της ναυτικής τέχνης. Δεύτερον, σε αμέλεια του πλοιάρχου Βασίλη Γιαννακή, ο οποίος μετά την αντίληψη του συμβάντος δεν προέβη εγκαίρως στη λήψη των απαραίτητων μέτρων με βάση τις γνώσεις του και την εμπειρία του επί του συγκεκριμένου πλοίου. Τρίτον, σε αμέλεια του υπάρχου Γεωρ. Τριαντάφυλλου, ο οποίος δεν είχε επιθεωρήσει τις στεγανές θύρες κατά τον απόπλου και δεν προετοίμασε εγκαίρως και ορθά τα σωστικά μέσα. Τέταρτον, σε αμέλεια του A΄ μηχανικού Γεράσιμου Σκιαδαρέση, ο οποίος έχοντας άμεση αντίληψη του συμβάντος δεν προέβη στην απομόνωση του διαμερίσματος του κύριου μηχανοστασίου, ούτε και ειδοποίησε αμέσως τη γέφυρα διακυβέρνησης όπως όφειλε.

Με τη θέση των τεσσάρων μελών του ΑΣΝΑ, κατά πληροφορίες, φέρεται ότι διαφοροποιήθηκε η πρόεδρος, η οποία υπηρετεί στο δικαστικό σώμα και είναι εφέτης. H πρόεδρος έκρινε ότι θα έπρεπε να καταλογισθούν ευθύνες και στους τότε εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρείας και κατά πληροφορίες το σκεπτικό της θα το επισύναπτε στο σχετικό πόρισμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή