ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λαθροχειρία με καύσιμα από την «Ολυμπιακή»

Με παράνομη άντληση χιλιάδων κυβικών μέτρων αεροπορικού καυσίμου, που ανήκει σε άλλους, η Ολυμπιακή Αεροπορία πετάει ακόμη και σήμερα με δανεικά καύσιμα επί έναν και πλέον χρόνο, παραβιάζοντας τη νομιμότητα! H σοβαρότατη αυτή αποκάλυψη που δημοσιοποιεί σήμερα η «K», προκύπτει από σωρεία εγγράφων όλων των εμπλεκομένων φορέων με τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών με καύσιμα από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, κάποια από τα οποία, με την ένδειξη «άκρως εμπιστευτικό», έχουν φθάσει και στην κυβέρνηση που αν και γνωρίζει όμως σιωπά!

Η ιστορία της αφαίμαξης

Πώς, όμως, στήθηκε η «αφαίμαξη» καυσίμων τρίτων από την Ολυμπιακή Αεροπορία και πώς πέραν του διασυρμού, επικρέμονται πλέον και ποινικές ευθύνες, θα περιγράψουμε λεπτομερώς.

1. H Ολυμπιακή Αεροπορία, εξαιτίας των οξύτατων ταμειακών της προβλημάτων μεταξύ των άλλων από πέρυσι βρέθηκε σε αδυναμία να πληρώσει εγκαίρως και τους προμηθευτές της καυσίμων. Παρά τις «διευθετήσεις» το πρόβλημα οξύνθηκε και οι πετρελαϊκές εταιρείες σκλήρυναν τη στάση τους αρνούμενες να την εφοδιάζουν ενόσω καταστρατηγούντο και οι διακανονισμοί.

2. H Ολυμπιακή Αεροπορία, αφού κατανάλωσε και τα συμβατικώς απαιτούμενα αποθέματα καυσίμου των πέντε ημερών, έμεινε από καύσιμα, αδυνατώντας να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες των δρομολογίων της.

3. H διοίκηση της O.A. όμως εφηύρε τη λύση! Για μεγάλα διαστήματα της περασμένη χρονιάς και καθ’ όλο το επτάμηνο του τρέχοντος έτους, η διοίκηση της O.A. διέτασσε τη διοίκηση της Ολυμπιακής Εταιρείας Καυσίμων A.E. να επιτρέπει σιωπηρά την άντληση κηροζίνης από τα αποθέματα που υποχρεωτικώς διατηρούνται, τα οποία όμως ανήκουν στις πετρελαϊκές εταιρείες.

Η Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων (OEK), που ανήκει κατά 66% στην O.A., κατά 28% στις Motor Oil και Avin, κατά 5% στην BFSC (τέως θυγατρική της Sabena) και κατά 1% στη Hansa Consulting, βρέθηκε πάμπολλες φορές ενώπιον του διλήμματος να παρανομήσει ή να βάλει λουκέτο στην Ο.Α.;

Οπως φαίνεται επέλεξε μια συναινετική λύση για την αποφυγή μιας ανώμαλης προσγείωσης της O.A., όμως τα πράγματα επιδεινώθηκαν, οι παρανομίες που υπαγόρευε η διοίκηση της Ολυμπιακής διογκώνοντο μέρα με τη μέρα και έτσι η διοίκηση της Ολυμπιακής Εταιρείας Καυσίμων (OEK) άρχισε επιμόνως να ζητεί αποκατάσταση της νομιμότητας. Επί ματαίω όμως!

Εκτεθειμένη η ΟΕΚ

Ετσι, η OEK που είναι θεματοφύλακας του αεροπορικού καυσίμου στο αεροδρόμιο των Σπάτων, έχοντας τον έλεγχο του κεντρικού συστήματος αποθήκευσης και διανομής βρέθηκε να είναι εκτεθειμένη έναντι όλων:

α) Των αποθηκευτών καυσίμου (BP, EKO, Mobil, Shell, Cycloκαι Texaco), στους οποίους ανήκουν τα καύσιμα που η OEK διαχειρίζεται, μέρος των οποίων, εν αγνοία τους, αντλεί η O.A. από τα κοινά φρεάτια τροφοδοσίας της πίστας, ροκανίζοντας τα αποθέματα.

β) Του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ο οποίος έπειτα από ελέγχους που πραγματοποίησε διαπίστωσε ότι με τη φάμπρικα της O.A. φαλκιδεύονται κατ’ εξακολούθηση τα επίπεδα ασφαλείας ως προς τα αποθέματα καυσίμων. Μάλιστα επειδή το συγκεκριμένο έργο έχει ανατεθεί στην OEK με σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 23 ετών, ο ΔΑΑ έχει εγγράφως προειδοποιήσει ότι θα καταγγείλει τη σύμβαση, καθώς καταστρατηγούνται ουσιώδεις όροι της.

γ) Των λοιπών αερομεταφορέων που προμηθεύονται καύσιμα από το ίδιο σύστημα και οι οποίοι θα είχαν καθηλωθεί πάραυτα, αν αντιμετώπιζαν τα προβλήματα της O.A., μη διαθέτοντας φυσικά την πατέντα πρόσβασης στα ξένα αποθέματα κηροζίνης. Είναι προφανές ότι θα εγερθούν μείζονα ζητήματα διακριτικής μεταχείρισης της O.A. και φαλκίδευσης των όρων ανταγωνισμού.

Το παράδειγμα της Swissair

Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η πτώχευση της Swissair προ τριετίας επιταχύνθηκε όταν οι πετρελαϊκές εταιρείες που την εφοδίαζαν στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης διαπίστωσαν ότι είχε εξαντλήσει τα υποχρεωτικά αποθέματα καυσίμων. Της ζήτησαν προκαταβολικά να πληρώσει για τα καύσιμα της μιας ημέρας και όταν η Swissair ζήτησε πίστωση, τότε όλοι οι κρουνοί της κηροζίνης έκλεισαν αυτόματα σε όλα τα αεροδρόμια του κόσμου και η εταιρεία καθηλώθηκε σε χρόνο μηδέν.

δ) Τέλος, η O.A. βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη και με τους συνεταίρους της (το 28%) Αviκαι Motor Oil, οι οποίοι, ήδη, με εξώδικο που απέστειλαν στην OEK καθιστούν υπεύθυνους για όσα γίνονται τα πέντε μέλη που έχει διορίσει στη θυγατρική της η Ολυμπιακή και απαιτούν αποκατάσταση της νομιμότητας.