«Δωράκι» 9,5 εκατ. ευρώ προς τους καναλάρχες

«Δωράκι» 9,5 εκατ. ευρώ προς τους καναλάρχες

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δωράκι» 9,5 εκ. ευρώ ετησίως χαρίζει η απερχόμενη κυβέρνηση σε διαφημιστές και καναλάρχες από τη μείωση του περίφημου ειδικού φόρου των τηλεοπτικών διαφημίσεων. Συνεχίζοντας ακάθεκτη τη βιομηχανία τροπολογιών υπουργικών και βουλευτικών -ξεπέρασαν τις 100 μόνον τα βουλευτικά προεκλογικά ρουσφέτια- η κυβέρνηση επιχειρεί δέκα ημέρες πριν κλείσει η Βουλή και σαράντα ημέρες πριν απέλθει να ξεπληρώσει όπως – όπως γραμμάτια προς τους υποστηρικτές της, βάζοντας μέσα σ’ αυτές ακόμη και τη διατήρηση για μία ακόμη τετραετία των περίφημων «μαύρων» για όλες τις επιχειρήσεις μέσων ενημερώσεως.

Η επίμαχη διάταξη

Η κυβέρνηση είχε επιχειρήσει ανεπιτυχώς πριν από δεκαπέντε ημέρες να περάσει τροπολογία υπέρ των καναλαρχών που δεν καταβάλλουν τον ειδικό φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων και μπροστά στην κατακραυγή της αντιπολιτεύσεως απέσυρε την επίμαχη διάταξη. Επανήλθε όμως στο νομοσχέδιο για την εποπτεία της ιδιωτικής ασφαλίσεως που έρχεται στην Ολομέλεια πλαγίως. Αυτή τη φορά με νέα πολυτροπολογία προβλέπει ότι μειώνεται από 1/7/2004 σε 25% και από 1/1/2005 σε 20%, ο ειδικός φόρος που επιβάλλεται στις διαφημίσεις που προβάλλονται από την τηλεόραση και που ανερχόταν στο 30%. Στην εισηγητική έκθεση για τη ρύθμιση που μειώνει κατά 3,5 δισ. ετησίως τα έσοδα του κράτους, αναφέρεται ότι με τη μείωση του κόστους της διαφήμισης βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων. Στα 2,8 εκ. ευρώ ανέρχονται ετησίως οι απώλειες του Δημοσίου από την παράταση μέχρι τέλους του 2008 της δυνατότητας εκπτώσεως δαπανών χωρίς δικαιολογητικά από τα ακαθάριστα έσοδα των εκδοτικών επιχειρήσεων καθώς και της ραδιοφωνίας- τηλεόρασης.

Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται σειρά φοροελαφρύνσεων για διάφορες κατηγορίες: παρατείνεται ώς το 2006 η ισχύς των ποσών φόρων κατά τη μεταβίβαση αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως, απαλλάσσονται του παγίου ποσού φόρου η ανταλλαγή ποσοστών συνιδιοκτησίας μεταξύ εκμεταλλευτών οχημάτων δημοσίας χρήσεως, καθώς και η μεταβίβαση δημοσίας χρήσεως οχημάτων σε συγγενείς πρώτου και δευτέρου βαθμού. Παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο το ευνοϊκό καθεστώς φορολογήσεως των εκμεταλλευτών φορτηγών δημοσίας χρήσεως, ενώ ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων οι πρατηριούχοι χονδρικής πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων εντάσσονται στη B΄ κατηγορία βιβλίων. Τέλος, εν όψει εφαρμογής των διεθνών λογιστικών προτύπων παρέχεται η δυνατότητα οι μετοχές των α.ε. που δεν είναι εισηγμένες καθώς και οι συμμετοχές σε επιχειρήσεις που δεν έχουν τη μορφή α.ε. να αποτιμηθούν στις 31/12/2003 με το προϊσχύσαν προ ενός έτους καθεστώς. Με άλλη εξ’ άλλου τροπολογία στο ίδιο νομοσχέδιο δίδονται γενναίες επιχορηγήσεις για αλλαγές του στόλου και των συμβατικών τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσεως με σκοπό την τόνωση των επιχειρήσεων τουριστικών γραφείων.

Απέχει η Ν.Δ.

Την απόφασή της να μη συμμετάσχει σε καμία συνεδρίαση των διαρκών επιτροπών της Βουλής -πλην αυτής που συζητεί το νομοσχέδιο για τις συντάξεις- ανακοίνωσε χθες η Νέα Δημοκρατία διά του κ. Δ. Σιούφα, σε συνέχεια των αλλεπάλληλων καταγγελιών της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τον τρόπο με τον οποίον λειτουργεί το Κοινοβούλιο. O κ. Σιούφας, παράλληλα, κατηγορεί την κυβέρνηση για βιομηχανία κατάθεσης νομοσχεδίων, με αποτέλεσμα γεγονότα που υποβαθμίζουν το Κοινοβούλιο και την ποιότητα του νομοθετικού έργου. Στο μεταξύ, το περιβάλλον του προέδρου της Βουλής κ. Απ. Κακλαμάνη διοχέτευε χθες ότι «ο πρόεδρος της Βουλής δεν αποφασίζει ούτε ποια νομοσχέδια θα καταθέσει η κυβέρνηση ούτε ποιες επερωτήσεις θα φέρει η αντιπολίτευση. Είναι αυτονόητο ότι, από το σύνολο των νομοσχεδίων, μόνον όσα αντιστοιχούν στις ημέρες νομοθετικού έργου θα συζητηθούν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή