ΣΚΑΪ: Προσπάθεια υποταγής των MME

ΣΚΑΪ: Προσπάθεια υποταγής των MME

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην επίθεση του κ. Πρωτόπαπα απάντησε ο ραδιοσταθμός «ΣΚΑΪ 100,3», για το λογαριασμό του οποίου διεξάγεται το Βαρόμετρο. «H προσπάθεια για μια συστηματική, άρτια και με πλήρη διαφάνεια έρευνα των τάσεων της κοινής γνώμης», αναφέρεται σε ανακοίνωσή του, «υπέστη σήμερα μια απρόκλητη επίθεση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Με δικαιολογία τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν ως προς την εκτίμηση της πρόθεσης ψήφου, ο εκπρόσωπος επιχειρεί να αναμειχθεί στην ελεύθερη λειτουργία των μέσων ενημέρωσης με προφανή σκοπό να υποτάξει κάθε φωνή που δεν είναι, στην παρούσα φάση, αρεστή στην κυβέρνηση. H απροκάλυπτη και αντιδεοντολογική αυτή παρέμβαση, δείγμα απώλειας ψυχραιμίας, απορρίπτεται. Ως προς τα «επιχειρήματα» που χρησιμοποίησε ο κ. εκπρόσωπος, παρατηρούμε τα εξής:

– Οι τηλεφωνικές έρευνες είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Για όλα τα ερωτήματα, προφανώς και γι’ αυτό της πρόθεσης ψήφου. Σε όλες τις χώρες και από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως ερευνητικούς οργανισμούς στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες (Gallup, Harris, Mori, NOP, Sofres, BVA, Ipsos κ.λπ.) χρησιμοποιούν συστηματικά ή αποκλειστικά, ακόμη και στα exit polls την τηλεφωνική μέθοδο πρόθεσης ψήφου.

– Οι προβλέψεις δεοντολογίας του ΣΕΔΕΑ και της ESOMAR (όπως ισχύουν από το 1983) συνιστούσαν -χωρίς προφανώς να απαγορεύουν- τη χρήση τηλεφωνικών ερευνών, όταν η τηλεφωνική κάλυψη μιας χώρας δεν είναι υψηλότερη από το 85%. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πλέον στην Ελλάδα και, επομένως, δεν υπάρχει κανένα πραγματικό εμπόδιο για τις τηλεφωνικές έρευνες.

– H τηλεφωνική έρευνα επιτρέπει την άμεση καταγραφή των απόψεων της κοινής γνώμης, κοντά στα γεγονότα που την επηρεάζουν και είναι, για τον λόγο αυτόν, επιβεβλημένες ιδιαίτερα όταν οι εξελίξεις είναι συνεχείς και συνταρακτικές, όπως ακριβώς συνέβη στην περίπτωση της «τροπολογίας Πάχτα». Αντιθέτως, η μέθοδος της «κάλπης», λόγω της τεχνικής δυσκολίας της αλλά και του υψηλού κόστους μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε εσφαλμένα συμπεράσματα καθώς απέχει, κατά κανόνα, 15 ημέρες από τα γεγονότα, την επίδραση των οποίων επιχειρεί να μετρήσει.

– Είναι τέλος γνωστό ότι όλες οι εταιρείες και όλα τα MME διενεργούν τηλεφωνικές έρευνες με πρόθεση ψήφου, τα αποτελέσματα των οποίων κυκλοφορούν στα δημοσιογραφικά γραφεία, τα πολιτικά κόμματα και άλλους ενδιαφερομένους. Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί ο κ. εκπρόσωπος επιδιώκει να είναι οι πολίτες οι μόνοι που δεν θα γνωρίζουν τα αποτελέσματα για την πρόθεση της δικής τους ψήφου!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή